• deze tips zijn van diverse sites en schrijvers en natuurlijk ook 3 of 4 van mezelf. er is hier ook een vragen lijst te lezen die je helpt met je verhaal.

    NIET DOEN
    - namen, ideeën, of andere dingen van andere gebruikers van quizlet jatten, dit brengt je alleen maar in de problemen.
    - beginnen met er was eens, dit geeft een wow-wat-is-dit-een-kinderachtig-verhaal effect.
    -een verhaal overtiepen uit een boek/tijdschrift van een onbekende schrijver, vaak word dit niet gelezen.
    -een verhaal helemaal overtiepen uit een boek, soms krijg je dan problemen met de schrijver.

    DIT KUN JE WEL DOEN
    - besluit je toch een verhaal over te tiepen uit een boek, verander dan kleine details, namen en plaatsen, en zet zinnen anders in elkaar. je zult merken dat een verhaal niet metteen verandert als je het in je eigen woorden vertelt.
    - weet je toch geen namen of ideeën? vraag dan mensen om hulp, van hulp krijgen kun je alleen maar leren en je krijgt er minder problemen mee.
    - heb je geen inspiratie? neem even pauze, doe en spelletje, neem wat te drinken, of kijk een film. je zult zien dat je daarna weer bomvol inspi zit.

    VRAGENLIJST DIE JE HELPT BIJ JE VERHAAL
    1. hoe heet jou hoofdpersoon?
    2. wat maakt je hoofdpersoon mee?
    3. hoe word het verhaal vertelt?

    EXTRA TIPS
    - schrijf een verhaal zoals je het graag leest er zijn verschillende manieren. voorbeeld:
    Elan ging naar de winkel en kocht brood, de verkoopster zei dat het 5 euro koste.
    Elan ging naar de winkel en kocht brood, "dat kost dan 5 euro."zei de verkoopster.
    ik ging naar de winkel en kocht brood, de verkoopster zei dat het 5 euro koste.
    ik ging naar de winkel en kocht brood, "dat kost dan 5 euro."zei de verkoopster.
    - neem een titel die bij het verhaal past. als je verhaal gaat over lotje die naar frankrijk gaat, noem het dan bijvoorbeeld, lotjes reis. en niet, frankrijk heeft lekkere stokbrood. je ziet dat het beide wel met het verhaal gepaard gaat, maar je kunt zelf wel invullen wat het beste past!
    - zoek met de google zoek machine naar verdere tips.

    MENSEN
    dankje voor jullie soms wat onaardige reacties, zelfs die wardeer ik want: ik geef tips, maar tips krijgen is ook altijd handig!

    [ bericht aangepast op 18 jan 2012 - 17:48 ]


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    -besluit je toch een verhaal over te tiepen uit een boek, verander dan kleine details, namen en plaatsen, en zet zinnen anders in elkaar. je zult merken dat een verhaal niet metteen verandert als je het in je eigen woorden vertelt


    Dat mag niet eens vanwege copyright, dan krijg je ook problemen. Dit wordt namenlijk ook gezien als plagiaat.

    Je topictitel mag overgens niet in hoofdletters

    [ bericht aangepast op 18 jan 2012 - 13:06 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Typen*

    besluit je toch een verhaal over te tiepen uit een boek, verander dan kleine details, namen en plaatsen, en zet zinnen anders in elkaar. je zult merken dat een verhaal niet metteen verandert als je het in je eigen woorden vertelt.
    Is plagiaat

    De gesproken zin hoort volgens mij met een hoofdletter.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik heb ook een tip aan jou, begin je zin met hoofdletters, dan ziet het er een stuk beter uit.


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    Tips voor een goed topic
    - Geen titels in hoofdletters
    - Ga eerst kijken of zulke topics al bestaan
    - Kijk of er geen spellingsfouten zijn
    - Maak niet teveel topics aan in één keer.
    - Ga geen tips aanmaken als je zelf tips nodig hebt.


    Not all those who wander are lost.

    Als je een verhaal moet overtypen uit een boek met kleine details kun je net zo goed niet schrijven.. Je moet gewoon zelf je verhaal verzinnen. Sorry maar dat vind ik dus ook echt een hele rare tip.. Je mag geen boeken overschrijven ook al verander je de zinnen en plaatsen. Dat is schending op de auteursrechten.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Tip: Goed gebruik van interpunctie is belangrijk.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2012 - 13:43 ]


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Tip: aardig doen tegen mensen die nieuw zijn en nog niet alle regels kennen.

    - besluit je toch een verhaal over te tiepen uit een boek, verander dan kleine details, namen en plaatsen, en zet zinnen anders in elkaar. je zult merken dat een verhaal niet metteen verandert als je het in je eigen woorden vertelt.

    Dit mag niet.
    Ja, als je nieuw bent, kan je best wel even de regels doorlezen (;
    Over de titel: dat van Frankrijk kan evengoed wél - zolang in het verhaal de stokbrood iets grappigs of een speciale betekenis heeft.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Het is een leuk idee, dit topic, maar de tips laten nogal wat te wensen over. Misschien is het een goed idee als je er ook tips van andere mensen inzet?
    Trouwens, bij jouw voorbeelden van manieren van schrijven staan een paar foutjes: er kan namelijk geen komma staan, omdat het een nieuwe zin is, en die punt aan het eind van het gesproken gedeelte hoort daar ook niet, omdat de zin daar nog doorloopt. (:


    Elan ging naar de winkel en kocht brood. "Dat kost dan 5 euro," zei de verkoopster.

    Ik ging naar de winkel en kocht brood. "Dat kost dan 5 euro," zei de verkoopster.
    Zo kloppen ze wel (:
    Oeps, hoofdletter vergeten

    [ bericht aangepast op 18 jan 2012 - 15:26 ]


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!

    Flemish schreef:
    (...)
    Dit mag niet.
    Ja, als je nieuw bent, kan je best wel even de regels doorlezen (;
    Over de titel: dat van Frankrijk kan evengoed wél - zolang in het verhaal de stokbrood iets grappigs of een speciale betekenis heeft.


    ik heb niet gezegt dat dit niet kan. ik heb gezegt dat zoalng je alleen let op waar het verhaal volgens de topic over gaat je zelf wel kunt zien wat het beste past. overigens heb ik de regels doorgelezen, maar heb ik ze niet opgeslagen in dat koppie van me! hahaha


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Ik zou dit topic serieuzer nemen als er niet zoveel schoonheids- en spellingfoutjes inzaten. Daarbij vind ik de dingen die je opnoemt vanzelfsprekend.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik zou dit topic serieuzer nemen als er niet zoveel schoonheids- en spellingfoutjes inzaten. Daarbij vind ik de dingen die je opnoemt vanzelfsprekend.


    comfort in c h a o s