• Mijn vader is zo'n twee jaar geleden geopereerd. Hij had kanker. Inmiddels gaat alles gewoon goed. We hebben een kat, en die ligt - na de operatie - alleen maar bij mijn vader op schoot, terwijl hij dat voor de operatie, nooit echt deed.
    Nu was mijn vader net aan het schreeuwen tegen mijn broertje, omdat hij niet wilde luisteren. Gaat onze kat kopjes geven en miauwen als een gek, bij mijn vaders arm. Alsof hij hem rustig wil houden of zo. (cat)
          Ik vind het maar eng. haha.


    To infinity and beyond •

    katten voelen volgensmij emoties aan van mensen. Net zoals paarden.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Katten (dieren over het algemeen) voelen dat soort dingen aan bij hun 'baasjes' (:


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    tialdaatje schreef:
    katten voelen volgensmij emoties aan van mensen. Net zoals paarden.


    Yup, daarom komen ze altijd expres bij je zitten als je bang bent, omdat ze het wéten.


    Your make-up is terrible

    Lilium schreef:
    Katten (dieren over het algemeen) voelen dat soort dingen aan bij hun 'baasjes' (:


    Niet alleen bij baasjes. Katten voelen dat gewoon aan. Net zoals ze kunnen aanvoelen, of door te ruiken, of iemand te vertrouwen is... Heel raar, maar wel vet! ;D


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Lilium schreef:
    Katten (dieren over het algemeen) voelen dat soort dingen aan bij hun 'baasjes' (:


    Inspiration can hit you any time

    Een kennis van ons ging met de kat naar de dierenarts, omdat ze nogal raar deed. Zegt de dierenarts tegen hem dat hij eens zichzelf moest laten checken, omdat het best kon dat de kat daarop reageerde. Dus hij ging naar de huisarts, volledige check. Bleek hij prostaatkanker te hebben. Gelukkig waren ze er goed op tijd bij, dankzij de kat.
    Dus ik denk dat katten dat inderdaad doen. Ook al mag ik ze niet.


    I can't even think straight.

    Katten hebben op dat vlak een 6e zintuig. Als ik ziek ben, ligt de kat ook constant bij me.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    tialdaatje schreef:
    katten voelen volgensmij emoties aan van mensen. Net zoals paarden.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Sweet. (cat)


    Full of envy behind that anonymous mask

    Lees dit maar 'ns:

    Oscar (geboren 2005) is de kat van een tehuis voor terminale demente bejaarden in Rhode Island die in staat lijkt de dood van de bewoners te voorspellen. Oscar werd bekend nadat geriatrist dr. David Dosa, die het gedrag van de kat observeerde, een artikel over de kat publiceerde in het New England Journal of Medicine.[1] In 2010 publiceerde Dosa het boek Making Rounds With Oscar: The Extraordinary Gift of an Ordinary Cat, dat in het Nederlands werd uitgegeven onder de titel Oscar.[2]
    Oscar is een asielkat die niet veel contact zoekt met de bewoners.[3][4] Alleen bij patiënten die enkele uren daarna komen te overlijden, springt hij op bed en gaat hij bij de patiënt liggen tot deze sterft. Dit gedrag heeft hij in vijf jaar 50 keer vertoond.[5] Als Oscar een bewoner heeft uitgekozen om bij te gaan liggen, licht het personeel direct de familie in zodat deze op tijd afscheid kunnen nemen van hun stervende familielid. In een aantal gevallen bleek de diagnose van Oscar accurater dan die van de doktoren.[6]
    Een mogelijke verklaring is dat de kat geuren bij de stervende waarneemt, die mensen niet kunnen waarnemen. Deze verklaring wordt gedeeld door kattendeskundige en voorzitter van de American Association of Feline Practitioners Margie Scherk en dierengedragsdeskundige Jill Goldman. Mogelijk speelt ook de bewegingsloosheid van de stervende een rol. Het is ook mogelijk dat de kat het gedrag van het personeel, dat een stervende bewoner niet alleen laat, kopieert.[3]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wow, mijn vader heeft echt precies hetzelfde maar dan met onze hond. Ik dacht dat het een geval apart was, maar het blijkt dus meer voor te komen..

    Mijn kat doet ongeveer hetzelfde. Hij voelt precies aan als er iets met me is. Als ik bijv. op mijn kamer verdrietig ben, wordt hij beneden onrustig en wil hij naar me toe. Toen ik in de vakantie ziek was, ik was 1400 km van hem af, was hij ook nogal onrustig volgens de vrouw die op ons huis lette.


    26 - 02 - '16

    Lilium schreef:
    Katten (dieren over het algemeen) voelen dat soort dingen aan bij hun 'baasjes' (:


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.