• Ik weet dat ik hier niet veel mensen zal vinden die me advies kunnen geven, maar aangezien ik me hier 'thuis' voel en weet dat er toch altijd wel een antwoord te krijgen is waar je met creativiteit iets mee kunt, wil ik dit toch plaatsen. Het is tegelijkertijd ook fijn voor mezelf om dit uit te kunnen typen en er over te kunnen praten, omdat ik erg veel moeite mee heb momenteel. Het is een heel persoonlijk probleem, dus ik zou graag willen vragen om domme/haat reacties achterwege te laten en ik vraag dan ook met alle respect om eerlijke en goed doordachte reacties over het onderwerp.


    Waar ik mee zit en graag advies over zou willen is afkicken, van wiet en hasj. Ik zit nu sinds een maand in Nieuw Zeeland, waar ik nog twee maanden te gaan heb, samen met mijn verloofde. Een simpel jointje is hier niet zo makkelijk te krijgen en loopt vanaf 50NZD per 1.8 gram, wat omgerekend zo'n 31 euro en een beetje is. Voor sommigen misschien niet zo veel, maar voor een jong iemand die haar baan op heeft moeten zeggen om deze kans te pakken en een bruiloft in het vooruitzicht heeft, is het een (vrij) belachelijke som. Zeker gezien het feit dat ik die twee gram met gemak weg kan roken in een of twee dagen. Twee keer hebben we nu wat gehaald, om de ergste spanning van me af te krijgen, omdat ik (enigszins tot mijn verbazing -al was het te verwachten-) cold turkey ging en het te zwaar werd om volledig normaal te functioneren. Daar heb ik (ook tot mijn verbazing) twee weken mee gedaan en het zorgde dat de dagen (vooral de avonden) iets makkelijker waren.
    Nu wilt mijn verloofde niets meer halen hier, omdat hij het te risicovol vind en het simpelweg te duur wordt anders. Het probleem met wiet hier is, dat je bij het bezitten van meer dan simpelweg een joint al opgepakt kan worden en het wordt gerekend in dezelfde klas als harddrugs. Het roken ervan is ook verboden, dus stoned over straat lopen is ook enigszins risicovol -zeker zonder zonnebril- en de gemiddelde mensen hier worden er bang van en zijn niet vies van snitchen en aangeven.

    Het (tijdelijk) moeten stoppen vind ik niet eens het ergste, maar het er mee om leren gaan wel. Vanaf de eerste week heb ik al meteen last gehad van constipatie, ernstige slaapproblemen (een van de redenen waarom ik ook zo geniet van een blowtje-of meerderen-), verminderde eetlust, wisselende buien, huilbuien en (terugkomende) depressie, mentale zware onrust duizeligheid en hoofdpijn en nog een aantal klachten. Ik probeer mijn gedachten er zoveel mogelijk vanaf te halen, maar het lijkt bijna onmogelijk voor mijn gevoel. Er is daarbij ook weinig stimulatie of afleiding te vinden, omdat het een erg dode boel is in de omgeving waar ik zit.

    Ik ben nu twintig en blow vanaf pakweg mijn zestiende elke dag, waarbij ik thuis vaak met gemak een blowtje of 4 tot 6 per avond wegrook. Het is voor mij een genotsmiddel met dubbele zijden aan het mes... Voor de ontspanning en het fijne gevoel, ontsnappen van chronische pijn in mijn rug, extra inspiratie voor de creatieve dingen die ik doe (zoals o.a schrijven), rust in mijn hoofd (iets waar ik heel moeilijk mee om kan gaan) en het ontsnappen van problemen. Nu dit ineens weggevallen is en ik weer aangewezen wordt op mezelf, weet ik bij God's gratie niet wat ik moet doen, vooral omdat ik het daarvoor ook al niet wist...

    Heeft iemand alsjeblieft wat tips voor mij om het wat dragelijker te maken en het te accepteren? Want momenteel weet ik echt niet wat ik met mezelf aan moet en mijn verloofde heeft er ook moeite mee. Hij steunt me er zeker in en doet het met liefde, maar hij heeft er weinig ervaring mee, omdat hij zelf sowieso al zelden iets gebruikt en volledig emotieloos ergens vanaf kan stappen. Ook merk ik dat ik hem steeds vaker wegduw of weg snauw, terwijl ik dit eigenlijk totaal niet wil. Ondanks dat ik dus zijn onvoorwaardelijke steun heb, zou ik graag wat advies of tips willen van mensen met ervaring hiermee, in de hoop dat het dit allemaal iets dragelijker maakt, of iets makkelijker te accepteren/aan te nemen.

    Bij voorbaat dank :]


    Edit: Ik weet dat ik mezelf leeg kan kopen of door kan zetten. Als je het goed doorleest zie je ook dat ik voor het laatste ga, het doorzetten. Het heeft dan ook geen nut om dat te herhalen. Ik wil vooral tips voor dingen die ik kan proberen om het dragelijker te maken. Vooral mentaal, gezien het fysieke makkelijker te overwinnen is dan dat. Ja, ik tril, ik wordt duizelig, etcetera, maar dat vind ik bij lange na niet zo moeilijk als de mentale strijd die nu in mijn hoofd afspeelt en het verlangen van de verslaving...

    [ bericht aangepast op 27 jan 2012 - 15:58 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    EHm dat is niet fijn en ik vind het goed dat je er van af wilt. EHm een raare tip miss. probeer het aftebouwen. of pak een sigaret en steek hem niet aan. Miss. is het probleem dat je iets wilt in je handen. Dus een sigaret niet aan is dan geen probleem
    Ik weet hier niet veel van.
    Sterkte met alles en een fijne bruilofdt:$


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    MisPattinson schreef:
    EHm dat is niet fijn en ik vind het goed dat je er van af wilt. EHm een raare tip miss. probeer het aftebouwen. of pak een sigaret en steek hem niet aan. Miss. is het probleem dat je iets wilt in je handen. Dus een sigaret niet aan is dan geen probleem
    Ik weet hier niet veel van.
    Sterkte met alles en een fijne bruilofdt:$


    Bruiloft. [Sorry en bedankt :'D]


    Ik wil er niet zozeer vanaf, maar heb geen keuze hier. Afbouwen kan dus ook niet, omdat het moeilijk te krijgen is, ontzettend duur en met het risico om opgepakt te worden, boetes te krijgen en eventueel zelfs het land uitgeschopt te worden of de cel ingegooid.

    Een sigaret is zeker niet hetzelfde als een joint en al rook ik nu meer, helpt het nauwelijks om mijn geweten te sussen. Het is een hele zware, vooral mentale strijd... :/
    [Die zich door de mentale strijd op bepaalde manieren ook weer fysiek uit laat werken]

    [ bericht aangepast op 27 jan 2012 - 15:51 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Je hebt geen keuze, zeg je hierboven. Dan kan je kiezen; of het proberen, echt proberen en je heel rot voelen, of het via de "harde" manier leren, dat je te weinig geld hebt om het nog te kopen. En vertel je verloofde eens hoe lief je hem vindt, als je weer eens onbedoeld niet zo aardig tegen hem doet :]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Dat is inderdaad heeeel moeilijk.
    Misschien kan je iets anders zoeken, iets waarmee je heel lang mee bezig bent en dat je erg afleid. Sporten helpt vaak ook veel al is dat wel moeilijk met chronische rugpijn natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2012 - 15:54 ]


    Your make-up is terrible

    Eledhel schreef:
    Je hebt geen keuze, zeg je hierboven. Dan kan je kiezen; of het proberen, echt proberen en je heel rot voelen, of het via de "harde" manier leren, dat je te weinig geld hebt om het nog te kopen. En vertel je verloofde eens hoe lief je hem vindt, als je weer eens onbedoeld niet zo aardig tegen hem doet :]


    26 - 02 - '16

    Eledhel schreef:
    Je hebt geen keuze, zeg je hierboven. Dan kan je kiezen; of het proberen, echt proberen en je heel rot voelen, of het via de "harde" manier leren, dat je te weinig geld hebt om het nog te kopen. En vertel je verloofde eens hoe lief je hem vindt, als je weer eens onbedoeld niet zo aardig tegen hem doet :]


    Doe ik ook, we praten er regelmatig over en hij snapt het. Het stoppen vind ik ook niet zo erg, omdat het zo moet zijn voor nu, ik wil alleen tips om het mentaal dragelijker te maken.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    I really really really really really really really really really really really really do not know the solution on this question. Ik zal voor je duimen!


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Assassin schreef:
    Dat is inderdaad heeeel moeilijk.
    Misschien kan je iets anders zoeken, iets waarmee je heel lang mee bezig bent en dat je erg afleid. Sporten helpt vaak ook veel al is dat wel moeilijk met chronische rugpijn natuurlijk.


    Zeker met mijn rugpijn is dat heel erg moeilijk, plus dat ik totaal niet sportief aangelegd ben. Ik moet zeggen dat ik wel iets actiever ben geworden en vaker ga wandelen, maar op de een of andere manier blijven mijn gedachten (vaak na een zeer korte tijd al) terug afdwalen naar het verlangen van dat stemmetje... Ik weet m'n god niet wat ik kan doen om anders afleiding te zoeken en eindig daardoor vaak in een loeiende discussie met mezelf dat ik moet ophouden met denken erover, terwijl het andere stemmetje zegt dat dat helemaal niet gaat (want kijk maar hoe je je voelt en hoe graag je het wilt, etc).

    REDHEADSROCK schreef:
    I really really really really really really really really really really really really do not know the solution on this question. Ik zal voor je duimen!


    Dankjewel. :]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Disposition schreef:
    (...)

    Doe ik ook, we praten er regelmatig over en hij snapt het. Het stoppen vind ik ook niet zo erg, omdat het zo moet zijn voor nu, ik wil alleen tips om het mentaal dragelijker te maken.

    Uhm, doe leuke dingen. Dat klinkt heel afgezaagd, maar ga eens naar de bios om jezelf een beetje af te leiden. En maak iedere avond in je bed een lijstje met positieve en negatieve dingen van de volgende dag, waarbij je altijd meer positieve punten dan negatieve dingen mag hebben. Dan kan je daar de volgende dag nog een beetje aan denken, zodat de dag wat leuker wordt.
    en voor de rest heb ik geen idee :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Hmm, het eerste waar ik aan dacht was een afkickkliniek, maar ik denk niet dat dat veel nut heeft als je over twee maanden weer teruggaat naar Nederland. Misschien kan je via je huisarts iets voor kan laten schrijven voor je chronische rugpijn?
    Probeer anders zo veel mogelijk afleiding te zoeken, dagje park bijvoorbeeld. Of ga iets anders doen wat rustgevend is. Yoga/meditatie misschien?


    your eyes are like stars in the night.

    Disposition schreef:
    (...)

    Doe ik ook, we praten er regelmatig over en hij snapt het. Het stoppen vind ik ook niet zo erg, omdat het zo moet zijn voor nu, ik wil alleen tips om het mentaal dragelijker te maken.


    Het is al mooi dat jullie erover kunnen praten. Ik wens je heel veel sterkte. I'll cross my fingers for you!


    26 - 02 - '16

    Poseidon schreef:
    Hmm, het eerste waar ik aan dacht was een afkickkliniek, maar ik denk niet dat dat veel nut heeft als je over twee maanden weer teruggaat naar Nederland. Misschien kan je via je huisarts iets voor kan laten schrijven voor je chronische rugpijn?
    Probeer anders zo veel mogelijk afleiding te zoeken, dagje park bijvoorbeeld. Of ga iets anders doen wat rustgevend is. Yoga/meditatie misschien?


    Het bijkomende probleem is dat alles hier ontzettend duur is (o.a door het importeren, omdat het een eiland is, niet zoals Europa omringt door vele andere landen) en ik daarom niet teveel uit kan geven - En dus niet teveel kan doen (verder is er hier in de omgeving ook zeer weinig te doen omdat we in een buitenwijk zitten en de stad meer dan een uur reizen met de bus is). Iets voor laten schrijven door mijn eigen huisarts gaat niet (ik ging voorheen regelmatig naar de fysio en blowde dus o.a ook daarvoor) en als ik hier ga moet ik alles zelf betalen voor de verzekering misschien een deel terugbetaald na enkele weken. Een afkickkliniek wil ik sowieso niet, door mijn trots om het zelf te willen doen en het risico(bijna feit) daarbij opgepakt te worden voor het gebruiken van illegale drugs. Plus dat ik dat bijna niet kan maken tegenover familie thuis en mijn schoonfamilie hier en ik het gewoon niet wil.
    Ik zal het uiteindelijk toch zelf (moeten) doen, hoe zwaar ook. Het is alleen mentaal zo zwaar om er mee om te gaan, omdat je (bewust of onbewust, gewild of ongewenst) er bijna continue aan denkt...

    [ bericht aangepast op 27 jan 2012 - 16:10 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    HEAVYMETAL schreef:
    (...)

    Het is al mooi dat jullie erover kunnen praten. Ik wens je heel veel sterkte. I'll cross my fingers for you!


    Absoluut ... Hoe moeilijk het ook is (ik heb heel erg veel moeite om over zeer persoonlijke dingen te praten, zoals o.a dit en nog persoonlijkere dingen), we zijn zo open mogelijk tegen elkaar. Al loopt dat soms tot het frustrerende toe voor beide partijen, omdat we beiden heel anders zijn en ook heel andere ervaringen hebben. Hij helpt me zeker om er positiever door te komen en door de ervaring ben ik ook meer open geworden tegenover hem over dingen die ik normaal gesproken onderdruk met blowen (persoonlijke problemen e.d.) en waar ik nooit over praat met mensen. Toch blijft het even moeilijk, vooral het gevoel en het verlangen. Zelfs al wil ik er niet naar verlangen, dan zorgt mijn lichaam dat eraan gewend is geraakt wel dat het jammert om een paar trekjes en dat gevoel van rust.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Lees een goed boek als afleiding, verzet je gedachten, het kan al met een wandeling door de buurt met je verloofde of gewoon even een boek lezen in je kamer. Dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken.
    Sterkte in ieder geval, en goed dat je wil afkicken.
    En alvast gefeliciteerd met de bruiloft.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik kan eerlijk gezegd niet zo goed meepraten over wat je allemaal zegt. Zelf ben ik nog nooit in aanraking gekomen met drugs en ik hoop dat ook nooit te doen.

    Ikzelf probeer er gewoon niet mee te beginnen om daarna niet in de situatie te komen waarin jij nu zit, maar omdat ik weet dat dit te laat is hoop ik echt dat het goed met je gaat gaan, dat je er vanaf gaat kunnen stappen ...

    ps : Als het niet lukt om ervan af te stappen voor je eigen, probeer het dan eens voor je verloofde. Misschien helpt dit wil. Om eigenlijk te stoppen voor je verloofde, bij sommige mensen helpt dat. Ik hoop bij jou ook


    Imagination set us free to be just what we want to be ~