• De stelling van deze week luidt:
    De kwaliteit van boeken/films/muziek gaat achteruit zodra er een hype rond ontstaat.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Veel te vaak wel, helaas.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Nee, het is niet zo dat een goed boek opeens slechter wordt en uit zichzelf opeens slechte bladzijdes ertussen tovert. Dat is onmogelijk ._.
    Ik denk dat het eerder zo is dat mensen meer kritiek gaan hebben en dat meer opvalt dan de goede recensies.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Bij een hype is het vaak dat er over weinig andere dingen wordt gepraat, waardoor de mensen die niet zo van die hype houden geïrriteerd raken, want niemand wil namelijk nog over iets anders praten.
    Die 'haters' gaan, door hun irritatie, hun mening verspreiden, vaak zonder erover na te denken zelfs, waardoor de haat extra opvalt.
    Trouwens, een boek kan niet de ene dag geweldig zijn en, als blijkt dat het de nieuwe hype is, plotseling waardeloos zijn...

    Dus, ik ben het oneens met de stelling.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2012 - 9:22 ]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Nee, tuurlijk niet. Boeken/Films en muziek worden niet plots slecht als er een hype rond ontstaat.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik ben het oneens met de stelling. Het wordt in andermans ogen dan waarschijnlijk ineens veel slechter beschouwd, maar het wordt er niet slechter op.


    This is me.

    Nee, maar de nieuwe fanbase van gillende, hersenloze mensen die dan ook ontstaat is vaak wel irritant en kan afdoen aan het plezier van anderen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Nee, oneens. Het bestaande wordt natuurlijk niet zomaar slechter. Wel is het soms dat bij een band ofzo de komende muziek slechter wordt als ze een hype worden. Maar dat kan ook komen omdat hun nieuwe cd gewoon minder je smaak is.


    To live would be an awfully big adventure

    Bij boeken en films ben ik het er niet mee eens, want na dat je iets hebt geschreven verandert het heus niet automatisch of zo. Maar bij artiesten ben ik het wel mee eens, zodra een artiest meer fans krijgt (vind ik) dat het slechter gaat presteren.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Oneens, want ik denk niet dat het enigszins iets met de kwaliteit van muziek, boeken of films te maken heeft. Iedereen heeft een eigen smaak, dus iedereen vindt iets leuk om een andere rede. Dat heeft niks met de kwaliteit te maken.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Ja. Lauren Kate is begonnen met Fallen, een hele goede serie over Gevallen Engelen. Lauren kreeg succes met haar boeken en wat vinden we nu? Allemaal boeken over Gevallen Engelen.

    Met Twilight was dit hetzelfde. Eens er een hype was, vond je niets anders meer in de rekken dan belabberde Vampierverhalen.

    Dat is gewoon schrijven om er geld uit te halen en dus in de meeste gevallen brol.


    Let the Night embrace you

    Disposition schreef:
    Veel te vaak wel, helaas.

    Zodra het ene boek een succes is wordt er in het vervolg vaak meer aandacht besteed aan kwantiteit dan kwaliteit om zoveel mogelijk winst te maken =(


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik moest even kijken naar de stelling.
    Maar nu snap ik hem volgens mij. Ik ben het er niet echt mee eens. De originele boeken gaan er niet door achter uit.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nee, natuurlijk niet.
    Maar de hype er rond zorgt er wel voor dat veel mensen er een afkeer van gaan hebben.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Uneventful schreef:
    Bij boeken en films ben ik het er niet mee eens, want na dat je iets hebt geschreven verandert het heus niet automatisch of zo. Maar bij artiesten ben ik het wel mee eens, zodra een artiest meer fans krijgt (vind ik) dat het slechter gaat presteren.


    Simple, but effective.

    Uneventful schreef:
    Bij boeken en films ben ik het er niet mee eens, want na dat je iets hebt geschreven verandert het heus niet automatisch of zo. Maar bij artiesten ben ik het wel mee eens, zodra een artiest meer fans krijgt (vind ik) dat het slechter gaat presteren.


    Have you ever been alone in a crowded room?