• Heey, aangezien ik in mijn laatste jaar van het middbaar onderwijs zit, moet ik een keuze maken over wat ik wil gaan studeren. Er spoken al enkele ideetjes door mijn hoofd, oa communicatiewetenschpappen ;d maar ik ben wel eens benieuwd wat de andere Q'ers willen studeren & waar, want misschien komen we elkaar dan volgend jaar wel tegen! (ik ga trouwens in Leuven studeren)


    It would be only you and me

    Avenger schreef:
    Ben ik de enige die kiest wat de beste toekomst biedt, ipv wat me leuk lijkt om te doen?
    Ik ga waarschijnlijk Handelsingenieur studeren aan de unief van Gent of Antwerpen en daarna een master in Rechten, als ik die eerste studie tot een goed einde weet te brengen.

    Ik ben later liever wat armer, maar wel gelukkig met mijn slechter betaalde baan; dan ongelukkig met veel geld.


    I am an idiot, I move.

    Rothko schreef:
    (...)
    Ik ben later liever wat armer, maar wel gelukkig met mijn slechter betaalde baan; dan ongelukkig met veel geld.

    Dat hoeft niet persé zo te zijn, ik vind dat je alles nu over één kam scheert. Ik ken genoeg mensen die met een 'beter' diploma toch kunnen doen wat ze leuk vinden, tegenover een heleboel mensen die met hun 'leuke' diploma niet aan de job geraken die ze willen, en dus maar een stomme vervangingsjob hebben gekozen.
    Het kan beide kanten op en dan kies ik voor de veilige weg.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Rothko schreef:
    (...)
    Wat is SAW?


    Sociaal agogisch werk.
    Heeft meerdere richtingen. Ik doe specifieke doelgroepen: gehandicapten, verslavingszorg, ouderen etc. (:


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Avenger schreef:
    (...)
    Dat hoeft niet persé zo te zijn, ik vind dat je alles nu over één kam scheert. Ik ken genoeg mensen die met een 'beter' diploma toch kunnen doen wat ze leuk vinden, tegenover een heleboel mensen die met hun 'leuke' diploma niet aan de job geraken die ze willen, en dus maar een stomme vervangingsjob hebben gekozen.
    Het kan beide kanten op en dan kies ik voor de veilige weg.


    Het is toch logisch dat je studeert waar je goed in bent + wat je graag doet?
    Dat geeft je dan later ook jobmogelijkheden in de sector(en) waarin jij je het beste voelt.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Avenger schreef:
    Ben ik de enige die kiest wat de beste toekomst biedt, ipv wat me leuk lijkt om te doen?
    Ik ga waarschijnlijk Handelsingenieur studeren aan de unief van Gent of Antwerpen en daarna een master in Rechten, als ik die eerste studie tot een goed einde weet te brengen.


    Ik doe iets wat ik fantastisch vind en waar ook werk in is. En ik heb liever werk waar ik met plezier heenga, dus tja. (krul)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Burlington schreef:
    (...)

    Het is toch logisch dat je studeert waar je goed in bent + wat je graag doet?
    Dat geeft je dan later ook jobmogelijkheden in de sector(en) waarin jij je het beste voelt.

    Zo logisch vind ik dat niet. Als ik in de krant lees dat er in de richting -ik zeg maar wat- Geschiedenis teveel mensen zitten en dat ze voor die mensen geen werk hebben, dan lijkt het mij logisch dat ik die richting niet uitga.
    Dat ik niet studeer wat ik super fantastisch vind, wil niet zeggen dat ik voor de rest van mijn leven een oninteressante bureaujob zal hebben.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Voiceless schreef:
    (...)

    Ik doe iets wat ik fantastisch vind en waar ook werk in is. En ik heb liever werk waar ik met plezier heenga, dus tja. (krul)

    Ik verwijs je naar mijn reactie op Burlington ^^


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Avenger schreef:
    (...)
    Zo logisch vind ik dat niet. Als ik in de krant lees dat er in de richting -ik zeg maar wat- Geschiedenis teveel mensen zitten en dat ze voor die mensen geen werk hebben, dan lijkt het mij logisch dat ik die richting niet uitga.
    Dat ik niet studeer wat ik super fantastisch vind, wil niet zeggen dat ik voor de rest van mijn leven een oninteressante bureaujob zal hebben.




    Serieus, ik vind je echt raar :W


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Burlington schreef:
    (...)



    Serieus, ik vind je echt raar :W

    Omdat het verantwoordelijk is, maar ik schijn het niet aan je te kunnen uitleggen.
    Ik vind 't persoonlijk dom om een 'pretrichting' te kiezen waar geen werkgelegenheid in is, voor later. Naar mijn mening maken teveel mensen zich zorgen om de richting zelf, dan wat ze later met dat diploma kunnen aanvangen.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik zit ook in mijn laatste jaar en ik twijfel ook nog heel hard. Universiteit Gent staat vast, ik twijfel nog tussen drie richtingen. Rechten, Oosterse talen en culturen (Chinees) of taal- en letterkunde (Nederlands en Spaans).
    Pff, ik weet het echt niet, het zal wachten worden tot de infodagen in maart (:


    Never run out of reasons to smile...

    Avenger schreef:
    (...)
    Omdat het verantwoordelijk is, maar ik schijn het niet aan je te kunnen uitleggen.
    Ik vind 't persoonlijk dom om een 'pretrichting' te kiezen waar geen werkgelegenheid in is, voor later. Naar mijn mening maken teveel mensen zich zorgen om de richting zelf, dan wat ze later met dat diploma kunnen aanvangen.
    Tegen de tijd dat jij bent afgestudeerd zal de balans alweer heel anders zijn. Het aantal afgestudeerden voor een bepaald vak loopt altijd achter op wat er nodig is, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus ook al zou je nu een richting kiezen waar je eigenlijk niet zoveel me hebt maar die NU wel een baan garandeert, dan kan dat betekenen dat je in de toekomst voor iets gestudeerd hebt waar je eigenlijk niets mee hebt plus waar je geen baan voor kunt vinden. De banenmarkt is nou eenmaal onberekenbaar, het roer kan van de ene op de andere dag grandioos worden omgegooid, zeker nu met al die bezuinigingen. Ik zou zeggen, doe gewoon wat je leuk vindt, je weet nooit wat de toekomst brengt.


    Life is hard and then we die

    Avenger schreef:
    (...)
    Omdat het verantwoordelijk is, maar ik schijn het niet aan je te kunnen uitleggen.
    Ik vind 't persoonlijk dom om een 'pretrichting' te kiezen waar geen werkgelegenheid in is, voor later. Naar mijn mening maken teveel mensen zich zorgen om de richting zelf, dan wat ze later met dat diploma kunnen aanvangen.


    Dat heb ik toch helemaal niet gezegd? :W
    Het is gewoon zo, dat de job die je later wilt doen, de studies vereist die je ook best wel leuk vindt.
    Als je nu bijvoorbeeld boekhouder gaat worden, maar je houdt niet van wiskunde, dan klopt er toch iets niet?
    Of als je zoals ik graag met talen werkt, dan is het toch logisch dat je beroepsmogelijkheden later liggen in sectoren als: vertalen, onderwijs, tolk, media en journalistiek?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Tegen de tijd dat jij bent afgestudeerd zal de balans alweer heel anders zijn. Het aantal afgestudeerden voor een bepaald vak loopt altijd achter op wat er nodig is, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus ook al zou je nu een richting kiezen waar je eigenlijk niet zoveel me hebt maar die NU wel een baan garandeert, dan kan dat betekenen dat je in de toekomst voor iets gestudeerd hebt waar je eigenlijk niets mee hebt plus waar je geen baan voor kunt vinden. De banenmarkt is nou eenmaal onberekenbaar, het roer kan van de ene op de andere dag grandioos worden omgegooid, zeker nu met al die bezuinigingen. Ik zou zeggen, doe gewoon wat je leuk vindt, je weet nooit wat de toekomst brengt.

    Dat is zo voor een aantal richtingen, daar geef ik je gelijk in. Maar bij een groot deel is dat niet zo. Neem nou 'geschiedenis'. Lijkt mij persoonlijk een onzettend interessante richting, maar wat doe je er mee?
    Lesgeven lijkt me vreselijk en ze gaan nooit plots meer historici nodig hebben. Dat blijft altijd hetzelfde.
    Ik studeer dan liever iets waarvan ik zeker ben dat het me opvangt wanneer er ooit iets zou gebeuren, iets waarvan ik zeker weet dat het een uitweg bied, snap je?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Avenger schreef:
    (...)
    Dat is zo voor een aantal richtingen, daar geef ik je gelijk in. Maar bij een groot deel is dat niet zo. Neem nou 'geschiedenis'. Lijkt mij persoonlijk een onzettend interessante richting, maar wat doe je er mee?
    Lesgeven lijkt me vreselijk en ze gaan nooit plots meer historici nodig hebben. Dat blijft altijd hetzelfde.
    Ik studeer dan liever iets waarvan ik zeker ben dat het me opvangt wanneer er ooit iets zou gebeuren, iets waarvan ik zeker weet dat het een uitweg bied, snap je?


    Dat is gewoon waar jij je prioriteiten stelt.
    De meesten hebben het liefst iets waar ze plezier in hebben, als ze maar met die dingen bezig zijn,
    jij wil gewoon werken.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Burlington schreef:
    (...)

    Dat heb ik toch helemaal niet gezegd? :W
    Het is gewoon zo, dat de job die je later wilt doen, de studies vereist die je ook best wel leuk vindt.
    Als je nu bijvoorbeeld boekhouder gaat worden, maar je houdt niet van wiskunde, dan klopt er toch iets niet?
    Of als je zoals ik graag met talen werkt, dan is het toch logisch dat je beroepsmogelijkheden later liggen in sectoren als: vertalen, onderwijs, tolk, media en journalistiek?

    Stel nou dat je bent als ik: ik hou van talen, maar ik wil in geen van die sectoren terecht komen. Dan lijkt het mij niet slim om zo'n richting te volgen, snap je ? Dan kies ik liever iets wat een bredere uitweg biedt.


    Frankly my dear, I don't give a damn.