• Een meisje bij mij op school, ze is 16, heeft zich het weekend verloofd met haar vriend van 26. Haar zusje is 12 en zit in de 1e. Nu zijn ze er achter gekomen dat haar zusje zwanger is van haar 15 jarige vriendje. Thefuck, waar gaat het heen met de wereld. :'D

    ik ben 14 en heb nog nooit een vriendje gehad en dat meisje in 12 en is zwanger:|


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    ALTERMOON schreef:
    Ik heb zo'n hekel aan dat ge-'waar gaat het heen met de wereld' :'). Alsof er vroeger geen zwangere twaalfjarigen en zestienjarige verloofden waren. Er is niets mis met deze wereld dus stop er alsjeblieft over.
    Maar vooral dat van dat twaalfjarige meisje is echt ontzettend dom > <.

    Vroeger was het ook normaal als 8jarige kinderen 16uur lang levensgevaarlijk fabriekwerk deden en als je een Afrikaan kocht om deze te brandmerken en alles te doen waar je zelf te lui voor was. Als dat nu zou gebeuren zou je je ook afvragen waar het heen gaat met de wereld. Dat iets vroeger ook gebeurde, wilt niet zeggen dat het nú nog normaal is.
    Als je 30/40 jaar geleden een dochter zou hebben die de helft van de dag achter de tv zou zitten, zou je je ook afvragen wat er mis was, terwijl nu een groot deel van de wereldbevolking dat doet.
    Er is genoeg mis met de wereld, of denk je dat het goed gaat als het normaal wordt om zulke dingen op die leeftijd te doen omdat het vroeger ook gebeurde?

    Wow, veel te vroeg trouwen en veel te vroeg zwanger raken. Ik was echt met trouwen boven mijn 25 hoor. En kinderen 28. Ik moet er niet denken om als 15e voor een kind te zorgen.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Flemish schreef:
    Wait? Wait?
    16-jarige verloofd met 26-jarige? Dat is toch illegaal?
    12-jarige zwanger van 15-jarige? Dat is ook illegaal en toch ook verkrachting? *hoewel beiden onder de 16 zijn...*


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Dovahkiin schreef:
    (...)
    Je zit daar fout, vrees ik. :Y)

    Vroeger gold het in bepaalde culturen dat je vanaf het moment van je menstruatie volwassen was, en rijp was voor seks. Helaas is dat niet zo; veel kinderen (want ja, het zijn nog kinderen) begrijpen dit verkeerd, en denken tegenwoordig dat ze er lekker op los kunnen ketsen, terwijl ze er helemaal nog niet klaar voor zijn. Om stoer te doen dus. Alles draait tegenwoordig om imago, en dat is wat er mis is aan deze wereld. :Y)


    En vroeger hadden vrouwen niets in te brengen en was er kinderarbeid :Y). Laat ik het anders zeggen: De wereld is alles behalve perfect, maar dat is het ook nooit geweest. Je moet het ook niet perfect willen.
    Deze kinderen hebben het tenminste voor zichzelf verkloot, vroeger kon je er bagger weinig aan doen. Imago speelde vroeger trouwens ook een grote rol, kijk maar naar die hele standenmaatschappij in de middeleeuwen. Beetje vreemde vergelijking, maar je snapt wat ik bedoel :'). En waar zouden wij ons druk over moeten maken? Zij graven hun eigen graf wel.


    i put the fun in funeral

    Fantasia schreef:
    (...)
    Vroeger was het ook normaal als 8jarige kinderen 16uur lang levensgevaarlijk fabriekwerk deden en als je een Afrikaan kocht om deze te brandmerken en alles te doen waar je zelf te lui voor was. Als dat nu zou gebeuren zou je je ook afvragen waar het heen gaat met de wereld. Dat iets vroeger ook gebeurde, wilt niet zeggen dat het nú nog normaal is.
    Als je 30/40 jaar geleden een dochter zou hebben die de helft van de dag achter de tv zou zitten, zou je je ook afvragen wat er mis was, terwijl nu een groot deel van de wereldbevolking dat doet.
    Er is genoeg mis met de wereld, of denk je dat het goed gaat als het normaal wordt om zulke dingen op die leeftijd te doen omdat het vroeger ook gebeurde?


    Zit je me nou gelijk of ongelijk te geven? :'D
    Voordat iets opgelost kan worden, moet er eerst een probleem zijn. Vroeger was dat probleem bijv. kinderarbeid, nu (in Europa) voor het grootste deel opgelost. Op je twaalfde van een kind bevallen zal ook heus nooit als normaal gezien worden. Maar hoe meer het nu gebeurt, hoe meer aandacht er in de toekomst aan besteed zal worden en zo zal dat waarschijnlijk ook weer minderen.


    i put the fun in funeral

    "If your age is on the clock, you're too young for the cock."


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Kansloos dat soort mensen ..


    Alleen maar tranen van geluk

    Wow :'DD
    Volgend jaar nieuwe serie op MTV: 12 & Pregnant
    Zou me niet verbazen als dat steeds vaker zal gebeuren :')
    Enig idee hoelang ze al zwanger is?


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Flemish schreef:
    Wait? Wait?
    16-jarige verloofd met 26-jarige? Dat is toch illegaal?
    12-jarige zwanger van 15-jarige? Dat is ook illegaal en toch ook verkrachting? *hoewel beiden onder de 16 zijn...*


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    phenomniall schreef:
    ik ben 14 en heb nog nooit een vriendje gehad en dat meisje in 12 en is zwanger:|


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Flemish schreef:
    Wait? Wait?
    16-jarige verloofd met 26-jarige? Dat is toch illegaal?
    12-jarige zwanger van 15-jarige? Dat is ook illegaal en toch ook verkrachting? *hoewel beiden onder de 16 zijn...*


    Pass the damn ham, please.

    Remembrall schreef:
    Wow :'DD
    Volgend jaar nieuwe serie op MTV: 12 & Pregnant
    Zou me niet verbazen als dat steeds vaker zal gebeuren :')
    Enig idee hoelang ze al zwanger is?

    Ze heeft nu 3 maanden een vriendje, dus ergens tussen dat en nu denk ik.

    Flemish schreef:
    Wait? Wait?
    16-jarige verloofd met 26-jarige? Dat is toch illegaal?
    12-jarige zwanger van 15-jarige? Dat is ook illegaal en toch ook verkrachting? *hoewel beiden onder de 16 zijn...*


    het is pas verkrachting als een van de twee niet wil. En je mag verloven met een ouder iemand, als beide partners er mee eens zijn, en de ouders hebben ingestemd.

    Haha. Kijk van die familie's moeten ze echt van die reality progamma's gaan maken. Dan kan ik weer eens mensen uit lachen.


    "Ignite, my love. Ignite."