• De stelling van deze week luidt:
    Verslavingen heb je zelf in de hand.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Dat ligt eraan aan wat, en hóe je er verslaafd aan raakt. Ik denk over roken en alcohol, ja. Want ik heb gezien hoe dat in mijn familie ging. Mijn vader verkoos alcohol boven mij, en overleed uiteindelijk..
    Maar dingen zoals drugs, dat kan je worden aangepraat, dus dat ligt weer anders, I guess.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Deels eens Deels oneens


    That is a perfect copy of reality.

    Als je het in de hand hebt, is het geen verslaving.

    xlufjoetoexx schreef:
    De eerste keren wel, al is het dan nog niet echt een verslaving. Maar als je die eerste keer, die je wél zelf in de hand hebt, niet laat gebeuren, dan is een verslaving onmogelijk.
    De verslaving zelf heb je niet in de hand, de mogelijkheid tot verslaving wel.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Nee, een verslaving heb je niet in de hand. Als je het wel in de hand hebt kun je jezelf dwingen tot het niet in nemen/ beoefenen van datgene waar je aan verslaafd bent. Maar begint er wel zelf aan. Het kan wel zo zijn dat je beïnvloed word door mensen om je heen, maar toch maak je zelf de keuze om er aan te beginnen.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    de eerste keren wel daarna niet meer


    I'm not perfect but I'm just beautiful me<33

    Oneens, is dat niet het het principe van een verslaving, dat je het niet in de hand hebt.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2012 - 16:34 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frustrated schreef:
    Eens.


    I love you Tim

    oneens, heb het zelf meegemaakt...
    roken en drank is wel wat anders, daar begin je zelf mee. Maar binge eating en boulimia kun je haast niet tegen vechten. En dan zijn er wel al die leuke kinderboeken die beweren dat een meisje er makkelijk zelf vanaf komt of even naar een kliniek gaat maar zo gemakkelijk is het echt niet.
    De verslaving houd jou vast, en zonder hulp kun je daar niks tegen doen.


    Il est toujours l'heure de ne rien faire

    Je hebt het (meestal) zelf in de hand als je begint met bijv drugs of roken, maar als je er verder mee gaat, en het echt een verslaving wordt, heb je echt wel hulp nodig. Al moet je zelf ook echt hulp willen, dat ligt dus ook in je eigen hand.


    If you're going to hell, keep going

    Het is je eigen verantwoordelijkheid dat je begint met het gebruiken van hetgeen waar je verslaafd aanraakt, maar over de verslaving zelf heb je niets te vertellen. Als je eenmaal gevoelig bent voor een bepaalde verslaving, kun je dat niet veranderen. Wel heb je zelf in de hand of je na het afkicken opnieuw naar het middel grijpt waar je verslaafd aan bent.
    Zowel eens als oneens dus.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Voor het grootste deel eens, want je begint zelf aan een verslaving. als het extreme vormen begint aan te nemen, is dat een teken dat je de controle begint te verliezen


    Fus Ro Dah!

    WhiteQueen schreef:
    Oneens, is dat niet het het principe van een verslaving, dat je het niet in de hand hebt.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Oneens.
    Ik ben verslaafd aan chocomelk.
    Een kleuter kan je geen chocomelk verbieden.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Disposition schreef:
    Deels eens, deels oneens. Hoewel je het merendeel zelf in controle hebt, sluipt een verslaving er vaak heel onopgemerkt in (zoals met roken, drinken en allerlei andere dingen) en ben je voor je er echt erg in hebt er al verslaafd aan en zit je er aan vast.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right