• - T H E R E V E N G E G A M E S - •



    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    1 dag voor de spelen; in het Capitool's verblijf gebouw; iedereen is zich lichamelijk en geestelijk aan het prepareren. Iedereen mag vrij non-stop trainen in de trainingszalen van het Capitool's gebouw. Er worden geen cijfers gegeven, waardoor de strijd nóg onvoorspelbaarder wordt. Wanneer de tributen in de Arena moeten, zal er een melding worden gemaakt door de spelmaker/topicbeheerdster.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 16:15 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1.
    Als een tribuut de ander door middel van een touw vermoord bekruipt me een misselijk gevoel. Het soort gevoel dat je krijgt als iemand je betrapt op iets wat strikt geheim moet blijven. Voorzichtig verlaat ik de zaal en laat me neer zakken voor een gigantisch raam dat uitkijkt op het gigantische Capitool.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Jonathan Walker || District 11
    Ik merk dat Lisa het niet meer aankan en vraag 'wil je anders even buiten ademhalen?'


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Nolan Xenne Griffiths ~ Mentor district 11

    Ik trek een grimas.
    'Dat weet ik, Jonah. Kijk nou maar, misschien steek je er nog wat van op,' mompel ik.
    Ik richt mijn blik weer op het scherm, en ik wil hem het liefst gelijk weer afwenden. Een twaalfjarig meisje wordt bloederig vermoord. Ik voel in de leuning en kom een 3D-bril tegen. Leuk, alsof iemand hier het nog echter mee wil maken.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Doylee 'Lynx' Benratt || District 4
    Ik slaak een langzame zucht waarna de realiteit zich op me inwerkt. Een avox wekt me met een knikje naar de felle zon. Ik glimlach kort, dankbaar, en vlucht dan naar beneden, door het trappenhuis naar één van de vele gangen. Daar waar ik me tegen een muur laat zakken en het lachende masker ééns in mijn leven afwalt. Ik voel de zoute tranen langs mijn wangen druppen, en het verslagen gevoel dat mijn hoofd doet sidderen. "Laat het stoppen," Prevelt mijn hoogheldere stem gebroken.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Yoëlla Ann Miya Blake || District 8
    Met een misselijkmakend gevoel druk ik mijn ogen dicht. Dit was gewoonweg marteling. Het Capitool deed het gewoon expres om ons op de stang te jagen.
    Als ik zie dat het bijna half 4 is, haal ik opgelucht adem, het zou nu vast niet lang meer duren. Ik loop alvast naar de deur die net werd opengedaan en haalde eenmaal op de gang aangekomen opgelucht adem. Nu hadden we die stomme bijeenkomst nog..


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Aphrodite Elizabeth Haliburton-distrct 6
    ik knik en ren haast de zaal uit, het laatste wat ik hoor is een hoge gil. waarschijnlijk van het meisje wat net gemarteld werd door een paar beroeps. zodra ik de zaal uit ben gaat het al weer beter, maar ik ben nog steeds misselijk. ik loop naar een raam, zie een balon en klim naar buiten. daar ga ik met mijn hoofd tussen mijn knieën zitten.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Noëmi Crowe, district 12

    Een volgende bloedvlek kwam in beeld en ik kneep mijn ogen samen.
    Dit was verschrikkelijk. Opeens kwam er iemand naast me zitten en ik wierp hem een zijdelingse blik toe. Castor.
    'Kun jij hier wel naar kijken?' fluisterde ik mijn districtgenoot toe.

    Jonathan Walker || District 11
    Ik zie lisa Wegrennen en ik voel me ergens wel schuldig dus ik besluit haar te volgen. 'Lisa... Lisa, Gaat het??''het is bijna afgelopen, maar ik denk dat je nog wel even de tijd hebt om je op te frissen voordat we naar die bijeenkomst moeten'

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 19:30 ]


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Aphrodite Elizabeth Haliburton-distrct 6
    ik hoor Jonah roepen en sta op, zodat hij niet over me heen kijkt, wat best vaak gebeurt eigenlijk. 'het is gewoon moeilijk om er bij na te denken dat wij dat ook morgen moeten doen' zeg ik zodra hij dichtbij genoeg is.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Jonathan Walker || District 11
    ik kan Lisa maar net verstaan, en weet geen reactie op haar woorden te bedenken.
    zachtjes sluip ik de zaal weer in en ga nu naast Nolan zitten.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 19:37 ]


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Freya Aprilynne, district 11


    Piepend kruip ik zonder na te denken in het shirt van mijn mentor, hij had zijn spelen overleefd, mijn zijn districtgenootje niet. Ik had net gezien hoe het kleine meisje van mijn district vermoord was. Ik huilde, ze verdiende dit niet, ik had daar moeten staan, ze was pas 12 geweest! Het was waarschijnlijk karma dat ik hier nu zat, ik had haar plek in moeten nemen.
    'Het spijt me, ik had me niet zo moeten laten gaan!' snikte ik tegen Nolan.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Castor Pollux Solace || District 12
    "Nee, ik kan best goed tegen bloed maar om te zien hoe die mensen elkaar vermoorden is misselijk makend" fluister ik terug en kijk naar de grond.
    Ik denk terug aan de nacht dat mijn moeder is gestorven, ze lag trillend in bed terwijl het bloed als een plas om haar een lag.
    Ik slik en kijk terug naar Noëmi.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 19:40 ]


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    [ik ga even eten]


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Nolan Xenne Griffiths ~ Mentor district 11

    'Ik begrijp het,' zeg ik zacht, met tranen in mijn ogen.
    Ik heb zojuist weer gezien hoe een vier jaar jongere ik zijn zusje vermoordde, de Hunger Games won, en in tranen uitbarstte.
    Ik geef Freya een aai over haar bol.
    'Het komt wel goed,' fluister ik schor.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Noëmi Crowe || District 12

    Ik hoorde zijn woorden aan en besefte dat hij meer dan gelijk had. Het bloed was het probleem niet: het probleem was het moorden. Ik zie hem naar de grond kijken, om vervolgens zijn ogen weer op te slaan.
    Onmiddelijk zie ik de breekbaarheid in zijn blik, besef op dat moment dat het niet eens een slecht ding is om zwakte te tonen. Ik leg mijn hand op zijn been.
    'Wat is er?' Mijn woorden zijn zacht en alleen voor zijn oren hoorbaar.