• Kans op literair debuut voor schrijvende jongeren


    Regio- De schrijfwedstrijd Write Now! is in haar twaalfjarig bestaan uitgegroeid tot een kweekvijver van jong schrijftalent. De wedstrijd bracht successen voort als Maartje Wortel, Ernest van de Kwast en Dennis Gaens.

    Write Now! is met voorronden in Nederland, Vlaanderen en Suriname de belangrijkste schrijfwedstrijd voor jongeren van het Nederlandse taalgebied in de leeftijd van 15 tot 24 jaar. Elk genre is toegestaan: van proza tot poëzie en van theaterscenes tot rapteksten. Inzendingen zijn welkom tot zondag 1 april. Vervolgens worden tijdens elf voorronden de finalisten bekend gemaakt. Het grote finaleweekend staat gepland voor 16 en 17 juni in rotterdam. Voor meer informatie: www.writenow.nu



    dit zag ik in de krant staan. mischien leuk voor een paar mensen onder ons?


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ja, ik had dat ook gezien op internet. Ik zit sterk te twijfelen.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Dat had ik al een tijdje geleden gezien. Neh ik doe niet mee. ;D


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Vorig jaar wilde ik meedoen, maar ik ga het niet doen. Denk ik. Maar ik twijfel echt heel erg. D:

    Wandering schreef:
    Ja, ik had dat ook gezien op internet. Ik zit sterk te twijfelen.


    Same, ik denk niet dat ik goed genoeg ben.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik ben veel te bang om iets in te sturen x'D

    [ bericht aangepast op 15 feb 2012 - 18:21 ]


    Music is the new sex

    Van 15 tot 24? Da's naaiend voor op 1 april. Ik word de volgende dag pas 15. (no_chears)


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Stomme leeftijdsgrenzen ook altijd. (krul)


    Full of envy behind that anonymous mask

    Shit. I'm just twelve. (N)


    Here your dreams are sweet and tomorrow brings them true. Here is the place where I love you.

    Dat heb ik eens gedaan, doe maar niet mee. Ik ben helemaal naar de uitreiking gegaan en de verhalen die wonnen waren echt onzin verhalen, ze gingen nergens over en de meesten hier op Q (en volgens mij in het algemeen) kunnen zeker veel beter schrijven.


    Your make-up is terrible

    Nee, ik heb mijn weg naar fame al uitgestippeld.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Necromancer schreef:
    Stomme leeftijdsgrenzen ook altijd. (krul)


    Food.

    Daar had ik een keer over gehoord ja.

    Maar denk je dat het net zo is als bij die Kunstbende wedstrijden dat je dan je verhaal moet voordragen? Want daar voel ik echt niks voor x)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Nee, ik schrijf verhalen voor mijzelf en ik hoef er niets mee te bereiken.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ehm... Hoe kun je een schrijfwedstrijd houden als er ook rapteksten en theaterscenes bij zitten?

    Dat proza en poezie bij elkaar worden gegooid is al erg, maar die behoren allebei tot de literatuur geloof ik, dus dat snap ik nog een beetje. Maar wat rapteksten en theaterscenes bij een schrijfwedstrijd doen ontgaat me. Ik geloof best dat dat ook goed geschreven moet zijn, maar voor beiden geld dat de tekst maar een onderdeel van het geheel is (rapliedjes moeten gerapt worden, scenes gespeeld etc)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik ben pas 13


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer