• BINNENLAND Prins Johan Friso is vanmiddag in Oostenrijk bedolven onder een lawine. Hij kon daar na ongeveer twintig minuten weggehaald worden en is opgenomen in het academisch ziekenhuis van Innsbrück. Friso is in levensgevaar.
    Het ongeluk gebeurde rond 12.15. Friso was in gezelschap van drie anderen off-piste aan het skiën, ondanks een lawinegevaar van 4 op de schaal van 5. Zijn vrouw, Mabel Wisse Smit, en zijn twee dochters waren er niet bij. De drie die bij hem waren werden niet bedolven.

    Friso is nadat hij met een detector werd opgespoord naar het academisch ziekenhuis van Innsbrück gebracht. Daar ligt hij momenteel. Volgens de laatste berichten is zijn toestand ‘stabiel, maar niet buiten levensgevaar’. Onbevestigde berichten van Oostenrijkse media spreken van meervoudig trauma en een schedelbasisfractuur.

    Om 17:00 is er een persconferentie vanuit Lech.

    Volg hier ons liveblog waarin we de berichten die over de toestand van Friso binnenkomen van minuut tot minuut bijhouden.

    Bron: NRC.nl


    Oostenrijkse media meldden iets voor 17.00 uur op basis van onbevestigde bronnen dat Friso hersendood is als gevolg van zuurstoftekort.

    (Niet officieel bevestigd)


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Absolem schreef:
    (...)
    Echt, hè :'D En vooral weer dat gezever over 'al die andere mensen'. Deze man is bekend bij veel mensen, dus 't is nogal logisch dat ze daar tijd aan besteden in 't nieuws :'D Tehfuck, zeg.



    Dat is het :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Discord schreef:
    (...)


    Dat is het :Y)

    Mehehe :')


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik hoop dat hij er weer snel bovenop komt. Ook om de kleine kinderen die hij heeft en z'n vrouw natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2012 - 18:46 ]


    26 - 02 - '16

    Discord schreef:
    (...)

    Hij is die 50 minuten gereanimeerd. Hij had dus geen hartslag, maar wel een bloedsomloop. Anders was hij dood. Het zijn geloof ik de 20 minuten onder de sneeuw en zonder zuurstof die schadelijk was.


    O, oke. Maar als je een hartstilstand van een minuut al hebt, ben je toch al dood?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Is de prins nou dood of niet...? Ik volg het niet echt meer.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Puug schreef:
    Is de prins nou dood of niet...? Ik volg het niet echt meer.


    Nee, hoewel het mij niet zal verbazen als hij dood is, maar ze het gewoon niet bekend willen maken:Y)

    [ bericht aangepast op 25 feb 2012 - 19:51 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik zag een foto vandaag in de krant van Beatrix en ze zag er echt gebroken uit.
    Het zou me niks verbazen als ze hierdoor sneller aftreed als koningin


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Jalouis schreef:
    Ik zag een foto vandaag in de krant van Beatrix en ze zag er echt gebroken uit.
    Het zou me niks verbazen als ze hierdoor sneller aftreed als koningin


    Dat is best wel erg..
    Maar goed, wel logisch. Ik zou ook kapot zijn als een van mijn familieleden doodging..


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    O, oke. Maar als je een hartstilstand van een minuut al hebt, ben je toch al dood?


    Min of meer. Er zijn uitzonderingen (als je onderkoeld bent, jonge kinderen kunnen het ook wat beter hebben. Ouderen daarentegen zullen eerder overlijden) Echter, de prins is gedurende de 50 minuten hartstilstand gereanimeerd. Borstmassage en beademing, dat soort dingen. Plus mogelijk nog wat apparaten en andere dingen die daarbij helpen.

    Wat je bij borstmassage doet is, simpel gezegd, handmatig het hart pompen. Het hart trekt zelf niet meer samen, dus duw jij het in en laat het terugveren. Het is niet zo goed als het hart zelf, maar het werkt en zorgt ervoor dat het bloed nog rondstroomt.



    Als ik het goed heb begrepen is de hij nog in leven (hij heeft een hartslag) maar is hij hersendood (oftewel zijn hersenen functioneren niet meer zoals het hoort, denk aan coma en vegetatieve toestand)
    Daar kun je nog van herstellen, maar de kans daarop is heel erg klein en die kans neemt heel snel af.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2012 - 20:12 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Discord schreef:
    (...)

    Min of meer. Er zijn uitzonderingen (als je onderkoeld bent, jonge kinderen kunnen het ook wat beter hebben. Ouderen daarentegen zullen eerder overlijden) Echter, de prins is gedurende de 50 minuten hartstilstand gereanimeerd. Borstmassage en beademing, dat soort dingen. Plus mogelijk nog wat apparaten en andere dingen die daarbij helpen.

    Wat je bij borstmassage doet is, simpel gezegd, handmatig het hart pompen. Het hart trekt zelf niet meer samen, dus duw jij het in en laat het terugveren. Het is niet zo goed als het hart zelf, maar het werkt en zorgt ervoor dat het bloed nog rondstroomt.



    Als ik het goed heb begrepen is de hij nog in leven (hij heeft een hartslag) maar is hij hersendood (oftewel zijn hersenen functioneren niet meer zoals het hoort, denk aan coma en vegetatieve toestand)
    Daar kun je nog van herstellen, maar de kans daarop is heel erg klein en die kans neemt heel snel af.


    O, oke ik begrijp het. Dus hij zal waarschijnlijk, als hij ooit nog uit zijn coma komt, een ernstige hersenaandoening hebben, die nauwelijks beter kan worden?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    O, oke ik begrijp het. Dus hij zal waarschijnlijk, als hij ooit nog uit zijn coma komt, een ernstige hersenaandoening hebben, die nauwelijks beter kan worden?


    Waarschijnlijk. Geloof dat ik dat ook ergens gelezen heb. Als hij al bijkomt zal hij maanden/jaren moeten revalideren vermoed ik.


    quidquid excusatio prandium pro

    Achilles schreef:
    (...)
    Harteloos ben je om een reden. Zo denigrerend bezig zijn is gewoon om een ander af te troeven.

    Ik doe niet denigrerend, ik probeer niemand af te troeven, ik probeer niet beter te zijn of what ever. Ik zeg gewoon wat ik vind. Als je dat al denigrerend vind.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Als hij hersendood was geweest hoe gaat hij nu leven:S
    als hij Nederland was zouden ze allang de stekker eruit hebben getrokken
    hij kan niet leven als een kastplantje


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ik de krant stond dat hij in ieder geval geen beademing meer krijgt, maar dat hij weer op zichzelf ademt.


    Tell me about it, stud.

    Als je hersendood bent.. tja. Kun je beter een donor worden, I'd say. Ik vind het wel heel erg; hij heeft natuurlijk gewoon een vrouw en kleine kinderen.l Het heeft eigenlijk gewoon weinig zin om hem 'in leven' te laten stel dát hij wakker wordt, dan heeft hij teveel hersenschade om te kunnen leven als een normaal mens. Maar ja, de stekker eruit trekken is makkelijker gezegd dan gedaan..


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?