• BINNENLAND Prins Johan Friso is vanmiddag in Oostenrijk bedolven onder een lawine. Hij kon daar na ongeveer twintig minuten weggehaald worden en is opgenomen in het academisch ziekenhuis van Innsbrück. Friso is in levensgevaar.
    Het ongeluk gebeurde rond 12.15. Friso was in gezelschap van drie anderen off-piste aan het skiën, ondanks een lawinegevaar van 4 op de schaal van 5. Zijn vrouw, Mabel Wisse Smit, en zijn twee dochters waren er niet bij. De drie die bij hem waren werden niet bedolven.

    Friso is nadat hij met een detector werd opgespoord naar het academisch ziekenhuis van Innsbrück gebracht. Daar ligt hij momenteel. Volgens de laatste berichten is zijn toestand ‘stabiel, maar niet buiten levensgevaar’. Onbevestigde berichten van Oostenrijkse media spreken van meervoudig trauma en een schedelbasisfractuur.

    Om 17:00 is er een persconferentie vanuit Lech.

    Volg hier ons liveblog waarin we de berichten die over de toestand van Friso binnenkomen van minuut tot minuut bijhouden.

    Bron: NRC.nl


    Oostenrijkse media meldden iets voor 17.00 uur op basis van onbevestigde bronnen dat Friso hersendood is als gevolg van zuurstoftekort.

    (Niet officieel bevestigd)


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ze hadden hem niet zo lang moeten reanimeren, ze hadden hem moeten laten gaan. Nu word hij zo'n kasplantje.


    Dead but delicious

    Hoe meer ik las van dit topic, des te meer ik me écht begon te ergeren aan een paar mensen. Srsly, 'k sta d'r gewoon versteld van hoe respectloos en harteloos mensen kunnen zijn, weejo. :W


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    & ik hoop trouwens dat het verder allemaal goed gaat met de prins!


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Armstrong schreef:
    & ik hoop trouwens dat het verder allemaal goed gaat met de prins!
    http://nos.nl/artikel/344599-friso-heeft-ernstige-hersenschade.html


    Shoganai i ne~

    Prins Frisco
    Nja ik vind het dom dat hij buite de piste is gedaan prins of niet


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Trollestia schreef:
    (...)http://nos.nl/artikel/344599-friso-heeft-ernstige-hersenschade.html


    .. Dat vind ik dus echt wel erg, ook als het géén prins was, wat ik zowat in elk reactie hier terug lees.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    ik las ergens dat de kans klein is dat hij nog bij bewustzijn komt. echt erg


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ik las inderdaad vandaag ook al dat er maar een kleine kans is dat hij bij bewustzijn komt. En áls het gebeurt, hij fikse hersenschade kan hebben.
    Nou ja, ik vind het wel heel erg hoor, maar kom op jongen. Als het geen prins was? Dan had niemand hier iets van geweten.
    Misschien is hij wel van de koninklijke familie, maar toch.. ik ben een beetje verdeeld, haha.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Woodcroft schreef:
    Ik las inderdaad vandaag ook al dat er maar een kleine kans is dat hij bij bewustzijn komt. En áls het gebeurt, hij fikse hersenschade kan hebben.
    Nou ja, ik vind het wel heel erg hoor, maar kom op jongen. Als het geen prins was? Dan had niemand hier iets van geweten.
    Misschien is hij wel van de koninklijke familie, maar toch.. ik ben een beetje verdeeld, haha.

    daar heb je wel gelijk,maar ik zou het ook erg vinden als het geen prins was.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Woodcroft schreef:
    Ik las inderdaad vandaag ook al dat er maar een kleine kans is dat hij bij bewustzijn komt. En áls het gebeurt, hij fikse hersenschade kan hebben.
    Nou ja, ik vind het wel heel erg hoor, maar kom op jongen. Als het geen prins was? Dan had niemand hier iets van geweten.
    Misschien is hij wel van de koninklijke familie, maar toch.. ik ben een beetje verdeeld, haha.


    Eerlijk? Ik wist niet eens dat we een prins hadden die Friso heette voordat dit gebeurde. ;$


    "Ignite, my love. Ignite."

    Als hij geen prins was, had niemand er iets om gegeven, of in ieder geval .. veel minder.
    Ook vind ik dat het zijn eigen schuld is. Wanneer je vrouw en kinderen hebt, ga je niet roekeloos bij code oranje buiten de piste skiën. Dan ben je gewoon ronduit dom.
    Ik heb geen medelijden met hem, maar wel met zijn familie.


    To infinity and beyond •

    Ik snap mensen niet, omdat het een prins is, is het ineens niet erg? C´mon, stelletje hypocrieten. Als iemand een topic maakte over een normaal mens zouden jullie alsnog reageren van: dit overkomt zoveel mensen. Pfft.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik snap mensen niet, omdat het een prins is, is het ineens niet erg? C´mon, stelletje hypocrieten. Als iemand een topic maakte over een normaal mens zouden jullie alsnog reageren van: dit overkomt zoveel mensen. Pfft.


    Mee eens.


    Ik bedoel, het is een mens. Een levend wezen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik vind het wel schokkend dat ie nu eigenlijk gewoon dood is. Lijkt me echt kut.
    Ik hoop dat er niet te veel ophef over gaat ontstaan als de familie ervoor kiest om hem (gosh, waarom klinkt dit zo hard?) dood te laten gaan. Ik wens ze sowieso veel sterkte! <3

    En please people, doe niet zo kil. Iedereen maakt fouten, doe jij ook, doe ik ook, doet iedereen wel eens. Dat hij nu een prins is, wil nog niet meteen zeggen dat hij nóóit een fout mag maken?


    Deep inside, I've never felt alive

    Assassin schreef:
    Ik snap mensen niet, omdat het een prins is, is het ineens niet erg? C´mon, stelletje hypocrieten. Als iemand een topic maakte over een normaal mens zouden jullie alsnog reageren van: dit overkomt zoveel mensen. Pfft.


    Kijk, jij zegt nu precies wat ik dacht en niet in woorden kon uitdrukken.
    Ugh, ik kan me hier echt zo erg aan irriteren. :W


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.