• BINNENLAND Prins Johan Friso is vanmiddag in Oostenrijk bedolven onder een lawine. Hij kon daar na ongeveer twintig minuten weggehaald worden en is opgenomen in het academisch ziekenhuis van Innsbrück. Friso is in levensgevaar.
    Het ongeluk gebeurde rond 12.15. Friso was in gezelschap van drie anderen off-piste aan het skiën, ondanks een lawinegevaar van 4 op de schaal van 5. Zijn vrouw, Mabel Wisse Smit, en zijn twee dochters waren er niet bij. De drie die bij hem waren werden niet bedolven.

    Friso is nadat hij met een detector werd opgespoord naar het academisch ziekenhuis van Innsbrück gebracht. Daar ligt hij momenteel. Volgens de laatste berichten is zijn toestand ‘stabiel, maar niet buiten levensgevaar’. Onbevestigde berichten van Oostenrijkse media spreken van meervoudig trauma en een schedelbasisfractuur.

    Om 17:00 is er een persconferentie vanuit Lech.

    Volg hier ons liveblog waarin we de berichten die over de toestand van Friso binnenkomen van minuut tot minuut bijhouden.

    Bron: NRC.nl


    Oostenrijkse media meldden iets voor 17.00 uur op basis van onbevestigde bronnen dat Friso hersendood is als gevolg van zuurstoftekort.

    (Niet officieel bevestigd)


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Woodcroft schreef:
    Als je hersendood bent.. tja. Kun je beter een donor worden, I'd say. Ik vind het wel heel erg; hij heeft natuurlijk gewoon een vrouw en kleine kinderen.l Het heeft eigenlijk gewoon weinig zin om hem 'in leven' te laten stel dát hij wakker wordt, dan heeft hij teveel hersenschade om te kunnen leven als een normaal mens. Maar ja, de stekker eruit trekken is makkelijker gezegd dan gedaan..

    ik denk dat er dan ook heel veel gezeik komt van mensen die niet willen dat de stekker eruit getrokken wordt..


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Woodcroft schreef:
    Als je hersendood bent.. tja. Kun je beter een donor worden, I'd say. Ik vind het wel heel erg; hij heeft natuurlijk gewoon een vrouw en kleine kinderen.l Het heeft eigenlijk gewoon weinig zin om hem 'in leven' te laten stel dát hij wakker wordt, dan heeft hij teveel hersenschade om te kunnen leven als een normaal mens. Maar ja, de stekker eruit trekken is makkelijker gezegd dan gedaan..


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    ImOnFire schreef:
    (...)
    ik denk dat er dan ook heel veel gezeik komt van mensen die niet willen dat de stekker eruit getrokken wordt..


    Idd, want heel NL kijkt natuurlijk mee... En dan zouden ze ook meteen kunnen gaan zeiken over dat de Royals aan euthanasie (zo zeg je het toch?) doen... Wat ze ook beslissen, NL zal haar klaargepompte mening geven...


    Deep inside, I've never felt alive

    ImOnFire schreef:
    (...)
    ik denk dat er dan ook heel veel gezeik komt van mensen die niet willen dat de stekker eruit getrokken wordt..


    Uiteindelijk hebben die er helemaal niks mee te maken. De beslissing is aan de dokter en de naaste familie.

    Verder telt dit niet als euthanasie, aangezien iemand die hersendood is wettelijk gezien dood is, als ik het goed heb begrepen. Dus wat dat betreft zal het (hopelijk) niet aanleiding geven tot discussie, vooral aangezien de standaard bij hersendood is de behandeling te staken (natuurlijk met instemming van de familie)


    quidquid excusatio prandium pro

    Maarja, hij is niet hersendood. (cat)


    Travel far enough, you'll meet yourself

    WhiteQueen schreef:
    (...)
    Oh ik zou het zelfde reageren, alleen zou ik het iets subtieler brengen. Omdat het anders wel een beetje hard is, maar de boodschap is het zelfde.
    Dat we zeggen dat het zijn eigen schuld is, of dat het ons weinig doet betekent niet dat we het niet erg vinden, het betekent dat we niet zo overdreven reageren en het ons amper wat doet omdat we hem niet kennen.
    Serieus leer eens na te denken.


    Woow, doe eens rustig zeg. :'D Ik weet niet wát je probleem is, maar je reageert nogal raar.
    Ik vind het wél harteloos, het is immers een mens, mét familie. Waarom is het voor hem minder erg dan als Witney Houston doodgaat door iets wat haar eigen schuld is? Waarom verdienen zij en haar familie die harde woorden dan niet? Pfft, hypocriet.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Woow, doe eens rustig zeg. :'D Ik weet niet wát je probleem is, maar je reageert nogal raar.
    Ik vind het wél harteloos, het is immers een mens, mét familie. Waarom is het voor hem minder erg dan als Witney Houston doodgaat door iets wat haar eigen schuld is? Waarom verdienen zij en haar familie die harde woorden dan niet? Pfft, hypocriet.


    This.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Discord schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk. Geloof dat ik dat ook ergens gelezen heb. Als hij al bijkomt zal hij maanden/jaren moeten revalideren vermoed ik.


    Best zielig voor die vrouw en kinderen dan..


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Assassin schreef:
    (...)

    Woow, doe eens rustig zeg. :'D Ik weet niet wát je probleem is, maar je reageert nogal raar.
    Ik vind het wél harteloos, het is immers een mens, mét familie. Waarom is het voor hem minder erg dan als Witney Houston doodgaat door iets wat haar eigen schuld is? Waarom verdienen zij en haar familie die harde woorden dan niet? Pfft, hypocriet.

    Verdienen het zelfde. Noem me geen hypocriet als je me niet kent. Tuurlijk is het erg, maar dat betekent niet dat ik het erg moet vinden, dat ik er emotioneel of wat dan ook van word. Het doet me niets omdat ik hem niet ken, is dat nou echt zo vreemd.
    Ik reageer niet raar, ik word er gewoon gek van dat we onze mening niet kunnen zeggen zonder harteloos of hypocriet te worden genoemd, maar als ik eens commentaar heb op jullie doe ik niet normaal, nee logisch.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2012 - 20:54 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Waarschijnlijk word Friso zo'n 'kasplantje' dat in leven word gehouden voor het feit dat hij een prins is en dat niemand hem wil laten dood gaan omdat diegene anders een 'prins' heeft vermoord. Wel vind ik dat de media alles veel te veel heeft opgeblazen, ok het is een prins, en die hoort ook in de publiciteit heb ik ook niks op tegen, ik ben zelfs redelijk geïntresseerd in de nog aanwezige monarchieën, maar wat ik belachelijk vind is dat er in de krant 2 pagina's (!) word besteed aan dat ongeval, kom op zeg! Die prins heeft zelf 'ja' gezegd tegen het feit geen troonopvolger meer te worden en dus eigenlijk uit het koninklijk huis is gestapt door met Mabel te trouwen, dan vind ik het dus enorm overdreven dat een lokale krant er zelfs 2 pagina's voor over heeft. Hoezo uitvergroot....


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.