• Dag dames!

    Jullie roddelen zelf ook vast wel eens :3?
    Nu, waarom roddelen jullie?
    Is dat alleen maar als je echt problemen hebt met die persoon, of is het ook gewoon als je iemand ziet die er niet uitziet of als je iemand iets raars ziet doen?
    En, hebben jullie daarna een schuldgevoel of denk je er verder niet bij na?

    Ik persoonlijk roddel alleen maar als ik problemen heb met de desbetreffende persoon. Ik heb een hekel aan roddelen over mensen die ik niet eens ken of als het roddelen nergens op slaat, zoals een vriendin van me doet, die doet al gemeen als iemand de verkeerde kleur schoenen aan heeft, bah. Roddelderoddel. En ohja, ik voel me altijd vreselijk schuldig achteraf haha XD

    What about you girls? :3


    Life is hard and then we die

    Ik roddel als in 'ik praat over mensen', maar zeg geen gemenede leugens ofzo.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    ik doe het alleen als ik die persoon niet mag, en het iets is wat echt ergens op slaat. Dus niet over de kleding van een persoon.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Oh, van roddelen heb ik nóóit spijt. never. Ik roddel als het een bitch is en ik haar haat. (cat)
    Zoals nu, omg, dat wijf, aaah, ik haat haar. And she hates me. :3 Vraagt ze waarom ze niet op me bday mag komen, WAT DENKTE SELLUF. oke ik ben chagie.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Endure schreef:
    Ik roddel als in 'ik praat over mensen', maar zeg geen gemenede leugens ofzo.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik heb precies hetzelfde als jou. Ik kan eigenlijk helemaal niet tegen roddelen, zelf praat ik wel eens over anderen, maar dan vind ik het eerder 'mijn hart luchten'. Dus als iemand iets heel vervelend tegen me doet, klaag ik daar wel over tegen iemand anders, maar ik zou ook niet zomaar over iemands uiterlijk of gewoonten beginnen praten. En als ik het wel doe, verga ik achteraf van schuldgevoelens.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tempesta schreef:
    Ik heb precies hetzelfde als jou. Ik kan eigenlijk helemaal niet tegen roddelen, zelf praat ik wel eens over anderen, maar dan vind ik het eerder 'mijn hart luchten'. Dus als iemand iets heel vervelend tegen me doet, klaag ik daar wel over tegen iemand anders, maar ik zou ook niet zomaar over iemands uiterlijk of gewoonten beginnen praten. En als ik het wel doe, verga ik achteraf van schuldgevoelens.
    Jeeeej ik ben niet de enige :D


    Life is hard and then we die

    Endure schreef:
    Ik roddel als in 'ik praat over mensen', maar zeg geen gemenede leugens ofzo.

    Dit inderdaad. Als ik echt een pishekel aan iemand heb, dan schroom ik me er ook niet echt voor om dat in diegene zijn/haar gezicht te zeggen.
    Er is in mijn leven een persoon die ik echt haatte en dat heb ik haar ook gezegd en daar mocht ze het mee doen :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Wat Tempesta zegt :3

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 20:34 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Contostavlos schreef:
    ik doe het alleen als ik die persoon niet mag, en het iets is wat echt ergens op slaat. Dus niet over de kleding van een persoon.

    Ik roddel echt veel te veel, dat geef ik eerlijk toe. Een vriendin van me en ik die praten vaak over mensen die we voorbij zien lopen en beoordelen die kleding enzo dan. Het is niets tegen de personen zelf, maar ik weet niet. Ik roddel gewoon echt veel! En ik voel me ook niet schuldig, want ik praat zeg maar niet gemeen over personen op zich, daar doe ik niet aan (tenzij diegene echt gemeen tegen me is of zo). Maar ja, ik zou me moeten schamen, ik vind het ook een hele slechte eigenschap van mezelf!

    Nou, iig niet roddelen in de zin van leugens over die persoon verspreiden. [:

    Endure schreef:
    Ik roddel als in 'ik praat over mensen', maar zeg geen gemenede leugens ofzo.

    + Ik roddel wel eens met een paar mensjes , op zich niet gemeen bedoelt maar ik erger me dood aan ze. (cat)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik roddel eigenlijk amper, meestal beginnen anderen over iemand te praten en dan zeg ik mijn mening of geef ze gewoon gelijk.
    Mij boeit andere niet zo veel.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Jeeeej ik ben niet de enige :D

    Haha, ik ben ook blij om te horen dat ik niet de enige ben. :'D Mijn vriendinnen snappen nooit waarom ik roddelende gesprekken ontwijk.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Endure schreef:
    Ik roddel als in 'ik praat over mensen', maar zeg geen gemenede leugens ofzo.


    comfort in c h a o s