• Daar heb ik dus een probleem mee. Ik heb al een hele verhaallijn in mijn hoofd, compleet in details, maar ik kan maar niet bedenken waar ik zou kunnen beginnen. Mijn personage is zo uitgewerkt in mijn hoofd dat ik haar hele verleden en toekomst weet. ;s
    Hebben jullie tips om te ontdekken waar je hebt best begint?


    comfort in c h a o s

    Als ik verhaal bedenk, bedenk ik altijd eerst een proloog en vanaf daar werk ik verder.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik begin meestal met een klein stukje geschiedenis van de personage en dan vertel ik over wat ze aan het doen is en dan begint het verhaal.

    Het is net hoe je wilt beginnen.

    Jalouis schreef:
    Als ik verhaal bedenk, bedenk ik altijd eerst een proloog en vanaf daar werk ik verder.


    Dat werkt dus persoonlijk voor mij niet. :W Veel te veel nadelen aan.

    Ik denk dat je misschien gewoon moet beginnen schrijven. Verstand op nul. Je hebt je verhaallijn? Neem een deel van eht verhaal en begin daar.

    Vanaf dan komt de rest vanzelf wel, bedenk je misschien een héél goed begin, etc.
    (Je hoeft dus niet bij heeht begin te beginnne.)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik bedenk meestal een allerdaagse situatie in het leven van mijn hoofdpersoon. Door met zo'n 'scene' te beginnen leer je meteen een beetje de hoofpersoon kennen.


    Karma is sowieso een vrouw, jongens kunnen gewoon niet zo bitchy zijn.

    Ik begin meestal op het punt waar ik het idee vanuit heb gekregen.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Ik weet niet meer wie het was, maar een bekende schrijver had eerst ook de epiloog geschreven en was toen pas begonnen met het verhaal ;] Zoals Escritura zegt: gewoon beginnen en dan komt het vanzelf wel ;]
    Veel succes!


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb echt precies het zelfde. D:


    If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

    Tiame schreef:
    Ik bedenk meestal een allerdaagse situatie in het leven van mijn hoofdpersoon. Door met zo'n 'scene' te beginnen leer je meteen een beetje de hoofpersoon kennen.

    Dit, en je kunt ook alvast beginnen met het uitwerken van je verhaal, zonder het te uploaden. Dan kun je het altijd nog veranderen.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    bv. dat iemand opstaat of in de les zit.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Soms is het ook leuk dat je ergens in het midden van het verhaal begint en er af en toe een stukje van haar/zijn verleden komt. Pas als je het hele verhaal gelezen hebt zullen al de stukjes in elkaar vallen ;) Zo laat je de lezer in het ongewisse en wordt het vaak erg spannend ^^

    En anders,... Gewoon ergens beginnen en kijken waar je uitkomt.

    Niallvember schreef:
    Ik begin meestal op het punt waar ik het idee vanuit heb gekregen.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    begin bij het begin. (;


    I solemny swear I'm up to no good.

    Verschillende dingen uitproberen tot je het goed vind. Daarna eerst enkele hoofdstukken schrijven om te kijken of het echt wel lukt om je verhaal vanaf daar verder op te bouwen.
    Dan pas activeren (nerd)

    [ bericht aangepast op 21 feb 2012 - 17:24 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.