• Hoooi ben ik weer hoor.

    Ik had eigenlijk een vraagje aan jullie, omdat ik niet zo goed weet wat ik er mee moet doen.
    Kijk het zit zo, telkens als ik een goede vriendin of vriend heb gaat me hoogstwaarschijnlijk iets dwarszitten. Dat zijn vaak dingen die in het begin wel meevallen, maar omdat ik er steeds meer op ga letten ga ik me er steeds meer aan ergeren. Het punt is alleen... ik zeg het nooit. Ik zeg het nooit als ik me aan iets erger wat betreft die persoon. En dat begin ik zo langzamerhand echt zat te worden, want die personen kunnen wel altijd zeggen wat ik fout doe want ik accepteer kritiek in dat geval gewoon. Ik wil dat ook is durven, maar ik ben zo bang om mensen pijn te doen. Als ik het probeer kom ik altijd verkeerd uit de hoek, of dan is het allemaal mijn schuld omdat ik erover begon waardoor de ander zich gekwetst voelt. Ik ben nu al heel vaak hierdoor op iemand afgekickt of in het ergste geval is er zelfs ruzie ontstaan. Ik wil dit niet meer, ik ben er zo klaar mee. Maar aan de andere kant ben ik er zooo vreselijk bang voor om iemand te kwetsen omdat ik verkeerde woorden gebruik.
    Is er iemand die zich herkend in dit verhaal of iemand die me tips kan geven? Het besef dat je iemand er alleen maar bozer mee maakt heeft helaas geen effect op me omdat de persoon sowieso wel boos zal worden in mijn denkwereld.

    [ bericht aangepast door een moderator op 23 feb 2012 - 21:58 ]


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ik heb het wel eens bij haar geprobeerd. Ik probeer de laatste tijd steeds vaker tegen haar in te gaan. Ze heeft er helaas weinig boodschap aan. Ze gaat er steeds harder tegen in en wordt dan steeds bozer en bozer omdat ik het niet met haar eens ben. Zij is één van de redenen waarom ik liever veilig blijf en niets zeg, ik ben er gewoon van overtuigd dat mensen altijd boos worden erdoor, hoe subtiel of zacht ik ook ben...


    Balen, hmmm... kweenie, k zou sws nie zo goed met zo iemand op kunnen schieten xD Miss moet je juist een beetje laten zien wanneer je haar wel aardig vind, op wat voor manier ze dan is, en dan gaat ze meer zo doen?? Geen idee, k ben nog steeds voor het gwn zeggen wat je vindt, want als het echt een goede vriendin van je is, moet ze dat niet zo kwalijk nemen.
    Het is toch jouw leven, dan moet je je niet chagrijnig of onzeker laten maken door 1 persoon. Je moet het alleen echt nie in je laten zitten. Want dan komt het er opeens uit vaak, op een moment ook nog dat je dat liever niet wilt.

    Maar goed, k heb miss makkelijk praten met twee ontzettend goede vriendinnen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)

    Balen, hmmm... kweenie, k zou sws nie zo goed met zo iemand op kunnen schieten xD Miss moet je juist een beetje laten zien wanneer je haar wel aardig vind, op wat voor manier ze dan is, en dan gaat ze meer zo doen?? Geen idee, k ben nog steeds voor het gwn zeggen wat je vindt, want als het echt een goede vriendin van je is, moet ze dat niet zo kwalijk nemen.
    Het is toch jouw leven, dan moet je je niet chagrijnig of onzeker laten maken door 1 persoon. Je moet het alleen echt nie in je laten zitten. Want dan komt het er opeens uit vaak, op een moment ook nog dat je dat liever niet wilt.

    Maar goed, k heb miss makkelijk praten met twee ontzettend goede vriendinnen.
    Ik heb ook ontzettend goede vriendinnen maar zij noemt mij bijvoorbeeld haar beste vriendin en dat heb ik ook een tijd lang gedaan maar ik twijfel hier al zo lang aan. Mijn leven zou een stuk minder... explosief zijn al zou ik een normale vriendin van haar zijn...


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ik heb ook ontzettend goede vriendinnen maar zij noemt mij bijvoorbeeld haar beste vriendin en dat heb ik ook een tijd lang gedaan maar ik twijfel hier al zo lang aan. Mijn leven zou een stuk minder... explosief zijn al zou ik een normale vriendin van haar zijn...


    Sommige mensen noemen vriendinnen ook heel snel beste vriendinnen. Like ik noem drie mensen sws mijn beste vriendin. Zij ziet jou als je beste vriendin, en miss omdat ze jou ook je beste vriendin vind. Dan hoef jij haar niet gelijk je beste vriendin te vinden. Zie haar gwn als een vriendin, en miss is ze heel irritant, -k ken dr nie-, maar miss heeft ze je wel "nodig" als vriendin. Je hoeft nie overdreven veel met dr om te gaan, omdat zij je haar beste vriendin noemt, zodat jij je gaat ergeren aan haar. Je kunt een vriendschap niet dwingen. Blijf gwn wel met dr omgaan, maar laat het feit los dat jij moet voldoen aan de eisen van een beste vriendin, want die zijn er sws nie.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik heb een vriendin waar ik echt een enorme hekel eigenlijk aan heb omdat ze me toen ik haar heel hard nodig had zo hard heeft laten vallen en dat ze me echt heeft gebroken toen dat ik het gewoon moeilijk vind om te zeggen dat ik nog steeds heel boos op haar ben, want zelfs toen ik dat zei begreep ze dat niet. En ze ontkent het ook schijnheilig. Daarom zeg ik al het uitgaan enzo ook af want ik word er gewoon ziek van.


    SLOAN.

    Zouden er trainingen bestaan voor mijn leeftijd die je hierbij kunnen helpen?


    Life is hard and then we die

    Ik heb een hele goede band met m'n beste vriendin, dus als er ons iets dwarszit zeggen we dat ook gewoon. Want ja, als iets je irriteert aan een persoon, en je verteld het hem niet, hoe wil je dan dat hij rekening met je houdt?
    In het erste geval praten we een paar dagen niet meer met elkaar, maar dat is altijd meteen opgelost..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Als je je er echt aan ergert, zeg het dan!
    Als je het op gaat kroppen komt het er over een tijdje allemaal in een keer uit
    en dan is de kans op ruzie veel groter.


    The universal language of art.

    PUKKELxDING schreef:
    Zouden er trainingen bestaan voor mijn leeftijd die je hierbij kunnen helpen?

    Assertiviteitstraining? Daar leer je meer voor jezelf opkomen, want hoe ik het nu opvat, walst ze gewoon over je heen en weet ze niet wat haar grenzen zijn. Er zullen mensen moeten zijn die haar eens een halt toe moeten roepen.
    En tja, ik liet me ook altijd onderwalsen, maar nu ik voor mezelf ben opgekomen, durft niemand dat echt meer. Ik ben te krachtig geworden en heb daardoor ook 'vrienden' verloren.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Als het een echte vriendin ismerkt ze - hoe bot of rot het erook uit komt- dat er iets is en dat je hetgoed bedoeld.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Nou een vriendin van mij zeurt en zeurt en zeurt en zeurt en zeurt. Ze zeurt alleen maar, ze heeft het nooit is over leuke dingen, ze denkt altijd dat het verkeerd gaat lopen, ziet de toekomst veel te pessimistisch. Net begon ze ook weer over dat het PWS echt niet gaat lukken op deze manier... Ik word daar zo gek van >,<

    Maak een grap van je opmerking :Y)
    Niet per sé alles waar je je aan irriteert hoeft voor wrijving tussen jullie te zorgen. Over het algemeen worden dit soort dingen bij mij heel goed opgenomen, maar of er ook iets aan gedaan wordt is een tweede. Sommige dingen kun je niet veranderen aan mensen, andere wel. Ik had bijvoorbeeld een vriendin die deed alsof ze ons al in haar tas had zitten en nauwelijks meer aandacht aan ons besteedde, toen heb ik een keer toen we het over haar crush hadden en ze zei dat ik er zo weinig van wist gewoon gezegd: "Ja, maar ik zie jou zo weinig, want bij elk gesprek zeg je 'Hé, daar is ...!', dat dat natuurlijk niet gek is hè." Toen was het opgelost - in ieder geval, tot nu :Y)


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!

    Dat heb ik ook met mijn beste vriendin, soms word ik echt gek van haar & dan zeg ik het gewoon. Maar we hebben ook enkel ruzie als er nog andere mensen bij zijn.


    Save me from myself.

    Je kunt ook de hamburgertechniek gebruiken (cat) Positief, negatief, positief. En daarna je verhaal doen.
    Dus: Ik vind je een hartstikke leuke meid, maar de laatste tijd doe je zo negatief. Daar word ik een beetje gek van. Geloof me, ik wil je echt niet kwijt en ik wil ook geen ruzie, maar het is gewoon dat ... (verhaal)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dat heb ik ook altijd .__.
    Nu ook met mijn beste vriendin: Ze is nogal handtastelijk en dat vind ik niet zo prettig. Ik ontloop haar maar een beetje, want ik zou zoiets echt niet kunnen zeggen. Ik wou dat ik een betere oplossing wist (no_chears).


    i put the fun in funeral