• De stelling van deze week luidt:
    Tegenwoordig mag niks meer.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Jepson schreef:
    Gedeeltelijk eens, gedeeltelijk oneens.


    Deep inside, I've never felt alive

    Jepson schreef:
    Gedeeltelijk eens, gedeeltelijk oneens.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Tegenwoordig mag niks meer, maar wie lapt er nou niet eens een regel aan zijn laars?
    Daarbij, regels zijn gemaakt door mensen die het beste met jou of de samenleving voor hebben. Als je kan laten zien dat iets anders beter werkt, zal er zeker ruimte zijn voor verandering.


    I'm not stupid, I like to think I'm just misunderstood.

    Oneens.
    Ten eerste: over welk land gaat het? Of welk werelddeel? Onze mensenrechten worden in Europa en Amerika beter gerespecteerd dan in Afrika of Azië. Dus in het opzicht van Afrika en Azië mogen we superveel.

    Ten tweede: als het voor België/Nederland zou gelden dan ben ik het nog steeds oneens. Iedereen heeft rechten. Maar om die te kunnen garanderen moet iedereen die respecteren via plichten. We hebben het recht om onze mening te uiten, maar in Europa (Amerika mag dat wel) mag je niet discrimineren omdat je iets zo vind. Met andere woorden: je mag je mening zeggen, maar het is je plicht om anderen niet te kwetsen met je mening. Dit omdat zij ook mensenrechten hebben.

    Regels, wetten, rechten en plichten zijn er niet voor niets.

    Maar we hebben zodanig veel rechten en plichten dat we verwend zijn. We zijn niet anders gewend dat we onze vrijheden als normaal aanvaarden. Terwijl het juist een vrijheid is om deze vrijheden te hebben. Mensen vergeten dit vaak.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Jepson schreef:
    Gedeeltelijk eens, gedeeltelijk oneens.


    Pass the damn ham, please.

    Hahahahahah.
    De regels zijn veranderd, maar we mogen niet echt meer of minder, denk ik. Gewoon andere dingen dan vroeger.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Jepson schreef:
    Gedeeltelijk eens, gedeeltelijk oneens.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Discord schreef:
    Neh, ik ga het er mee eens worden als ACTA word aangenomen.

    Oneens, ik ga het er pas mee eens worden als ACTA word aangenomen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Jepson schreef:
    Gedeeltelijk eens, gedeeltelijk oneens.


    I've always been that kind of girl that hid my face, so afraid to tell the world what I've got to say.

    Jepson schreef:
    Gedeeltelijk eens, gedeeltelijk oneens.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Dat klopt wel maar ik vind dat als je je normaal gedraagt dit ook geen probleem hoeft te zijn. Er zijn ook mensen die de verboden dingen juist gaan doen om zo reacties uit te lokken van de overheid ofzoo. Maar dat is dan ook wel een beetje hun eigen schuld..


    What by Zeus' beard is going on????

    mee eens!
    k mag niet eens meer zelf bepalen of ik nou m'n sjaal over m'n neus doe of onder. want dan heb je voordat je het weet een boete van 50 eurie aan je kont hangen!


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    CryztalClear schreef:
    Te zien hoe je het bekijkt...
    Als je het vergelijkt met de prehistorie {wat een extreem voorbeeld}
    dan mag inderdaad niets meer...
    Maar ik denk dat de regels die er tegenwoordig zijn, alleen maar bedoeld zijn om de mensheid te helpen...

    Humble schreef:
    Oneens, er mag nog genoeg.(;


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel