• 6 Februari - 6 Juni
    Verwachte einddatum: 3 Juni

    Beste WinterElf,

    hierbij heb je toestemming om je wedstrijd te beginnen. Je hebt 1 week om een topic te openen. Veel plezier!

    groetjes, Yoda


    Dus.....bij deze begin ik de wedstrijd.

    Regels:
    - Je hebt 10 dagen voor elke opdracht. Lever je niet op tijd in, krijg je per dag 1 punt aftrek.
    - Uitstel krijgen is mogelijk. Je kunt maximaal 4 dagen uitstel krijgen. Dit moet maximaal 24 uur van tevoren aangevraagd worden.
    - Er vallen geen mensen af. Voor elke opdracht krijg je een cijfer. De prijzen worden gegeven op basis van de gemiddeldes.
    - Je levert je opdracht in, in een PERSOONLIJK BERICHT. Dit mag naar alleen LenteElf, of naar allebei de juryleden. Dit zijn LenteElf en Anhysbys.
    - Zodra je je naam veranderd, geef je dat in dit topic door.
    - Hier gelden, net als op de rest van quizlet, de huisregels. Houdt je je hier niet aan? Dan wordt je uit deze wedstrijd verwijderd.

    Waar wordt op gelet
    Waar op gelet zal worden:
    - Spelling, Interpunctie
    - Originaliteit
    - Geloofwaardigheid
    - Komt het overeen met wat in de opdracht staat
    - Het verhaal losstaand van de opdracht

    De prijzen
    1ste: 30 credits, een maand promotie op mijn profiel en een verhaal naar keuze in de spotlight.
    2de: 20 credits en een maand promotie op mijn profiel
    3de: 10 credits en 2 weken promotie op mijn profiel

    Deelnemers

    1. Hatshepsut
    - Opdracht 1 Cijfer: 7,7
    - Opdracht 2 Cijfer: 8,8
    - Opdracht 3 Cijfer: 8,05
    - Opdracht 4 Cijfer:
    - Opdracht 5 Cijfer:
    Gemiddelde: 8,183

    2. Biologist
    - Opdracht 1 Cijfer: 7,6
    - Opdracht 2 Cijfer: 8,45
    - Opdracht 3 Cijfer: 9,2
    - Opdracht 4 Cijfer:
    Gemiddelde: 8,417

    3. klunicorn
    - Opdracht 1 Cijfer: 9,1
    - Opdracht 2 Cijfer: 4,7
    - Opdracht 3 Cijfer: 7,35
    - Opdracht 4 Cijfer:
    Gemiddelde: 7,05

    4. GingerAngel
    - Opdracht 1 Cijfer: 7,8
    - Opdracht 2 Cijfer: 8,1
    - Opdracht 3 Cijfer: 9,25
    - Opdracht 4 Cijfer:
    Gemiddelde: 8,383

    5. Flum
    - Opdracht 1 Cijfer: 8,15
    - Opdracht 2 Cijfer: 8,65
    - Opdracht 3 Cijfer: 8,7
    - Opdracht 4 Cijfer:
    Gemiddelde: 8,5

    6. Zeph
    - Opdracht 1 Cijfer: 6,9
    - Opdracht 2 Cijfer: 8,1
    - Opdracht 3 Cijfer: 8,4
    - Opdracht 4 Cijfer:
    Gemiddelde: 7,8

    7. Love4Cookies
    - Opdracht 1 Cijfer: 6,7
    - Opdracht 2 Cijfer: 7,5
    - Opdracht 3 Cijfer: 8,3
    - Opdracht 4 Cijfer:
    Gemiddelde: 7,5

    Momentele stand van zaken ivm prijzen:
    1. 5. Flum
    2. 2. Biologist
    3. 4. GingerAngel
    4. 1. Hatshepsut
    5. 6. Zeph
    6. 7. Love4Cookies
    7. 3. klunicorn


    GESLOTEN


    8. De opdrachten
    Story met opdrachten en uitslagen
    Opdracht 1

    Opdracht 2

    Opdracht 3

    Opdracht 4


    Opdracht 5

    Dankzij vakantieredenen eerder online. Mag pas NA 6 mei ingeleverd worden!

    Hieronder staan 20 nummers. In een document heb ik bij deze nummers elk een quote uit een liedje. Het is de bedoeling dat jullie 2 nummers kiezen, waarna ik jullie de bijbehorende quotes toestuur. Uit deze 2 quotes kies je dan een quote en daar maak je een verhaal bij.

    * Ruilen van Quote is NIET toegestaan
    * Nummers worden gekozen in de story en NERGENS ANDERS.
    * De quote hoeft niet letterlijk in het verhaal terug te komen, maar dat mag wel. Het zijn allemaal engelse quotes, dus let er wel op dat je niet opeens één engels zinnetje in je verhaal hebt staan, terwijl de rest in het Nederlands is. Het verhaal moet wel in het Nederlands.
    Verdere vragen zijn welkom.

    Nummers en gekozen quotes staan in de story.

    Minimum aantal woorden: 1200
    Maximum aantal woorden: 2300
    Deadline: 16 mei om 23:59


    Opdracht 6

    Komt zodra opdracht 5 afgelopen is
    Minimum aantal woorden:
    Maximum aantal woorden:
    Deadline:

    [ bericht aangepast op 14 mei 2012 - 18:52 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Duidelijk, dank je! :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    LenteElf schreef:
    (...)

    Je mag een ik-perspectief gebruiken, maar ook een hij/zij perspectief...zolang maar voornamelijk vanuit het zicht van je persoon geschreven wordt...


    Okaay, dus als je ik-perspectief gebruikt moet je vanuit jouw persoon schrijven, dat mag niet vanuit iemand anders zijn?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    En de dialogen hoeven ook niet exact hetzelfde te verlopen.. hoop ik? Je hoeft dus bijvoorbeeld niet exact de woorden te gebruiken die ze in de aflevering ook hebben gezegd?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Okaay, dus als je ik-perspectief gebruikt moet je vanuit jouw persoon schrijven, dat mag niet vanuit iemand anders zijn?


    Dat is eigenlijk niet de bedoeling nee...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Nee, je hoeft niet precies te beschrijven wat ze zeggen, maar het moet wel redelijk kloppen met de inhoud


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Okee, dankjewel! (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wow ik ben echt blij met het commentaar. ^^ Super bedankt allebei, ik kan er echt wat mee. (:


    Full of envy behind that anonymous mask

    @Kemaru
    Ja, ik ook. Ik ben echt heel blij met de tip's!

    Begrijp mijn tirade hieronder niet verkeerd, ik leg me neer bij de resultaten al zoek ik een aantal puntjes op. Je bent een slechte verliezer of je bent een slechte verliezer. ;) Ik ben recht voor zn raap, dus wees niet verbaasd als ik bot overkom. Ik zit hier chagrijnig dat is waar, maar het is niet mijn bedoeling om een gevecht te ontketenen.

    Ik kan er absoluut niet tegen als mensen hun persoonlijke smaak projecteren op de verhalen van een ander. Als jurylid ben je verplicht objectief te zijn. Ook behoren juryleden elke deelnemer gelijkwaardig te behandelen. Als ik aftrek krijg vanwege mijn gebruik van simpele woorden, krijgt een ander dat ook. Bijvoorbeeld. En als iemand begint te zwaaien met woorden waar alleen de elite van de elite van heeft gehoord, begrijp me niet verkeerd ik vind het echt heel knap, dan ben je niet overdonderd en vol lof. Dan blijf je objectief.
    Als jurylid ben je consequent, je kunt het niet maken naar de deelnemers om dat niet te zijn. Of er nou tijd tussen heeft gezeten of niet, dan lees je het terug.
    Als je regelmatig eenzelfde of beter nog exact dezelfde fout tegenkomt, is de normale praktijk om dan voor de volgende zelfde fouten geen aftrek te geven of in ieder geval minder. Dit is zelfs de normale gang van zaken op school, of universiteit. Mensen die consequent dezelfde fouten maken benadeel je zo, terwijl ze het misschien zo hebben aangeleerd. Dat kan fout zijn, dat klopt, maar het is oneerlijk om ze daar op af te rekenen.
    En ik wil een definitie van originaliteit! Want leg mij maar eens uit wat er origineel is aan een verhaal over een crush!
    Ik ben zo idioot om alle beoordelingen door te lezen, gewoon omdat ik het leuk vind... en sommige cijfers vind ik ongehoord laag en andere echt te hoog.
    De juryleden hebben zeker punten, ook met betrekking tot mijzelf, dat geef ik graag toe, ik doe tenslotte mee om mezelf te verbeteren, en voor de lol maar dat terzijde. Als ik echter beoordelingen zie die me gewoon depressief maken of onredelijk zijn ten opzichte van elkaar, gaat voor mij de lol er af.

    Men hoeft het niet met me eens te zijn, ik deponeer alleen maar mijn stelling. Of de desbetreffende juryleden er wat mee doen moeten ze zelf weten.
    Trouwens, als mijn volgende opdracht onleesbaar is door het gebruik van veelvoudig deftige woorden, is het niet mijn schuld. I'm always in for a challenge (A)
    Zoals ik bovenaan mijn tirade al zei, ik wind er geen doekjes om. Ik zeg zaken zoals ik ze vind. Het is niet mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten.


    Time to tip the scales!

    Hatshepsut schreef:
    Begrijp mijn tirade hieronder niet verkeerd, ik leg me neer bij de resultaten al zoek ik een aantal puntjes op. Je bent een slechte verliezer of je bent een slechte verliezer. ;) Ik ben recht voor zn raap, dus wees niet verbaasd als ik bot overkom. Ik zit hier chagrijnig dat is waar, maar het is niet mijn bedoeling om een gevecht te ontketenen.

    Ik kan er absoluut niet tegen als mensen hun persoonlijke smaak projecteren op de verhalen van een ander. Als jurylid ben je verplicht objectief te zijn. Ook behoren juryleden elke deelnemer gelijkwaardig te behandelen. Als ik aftrek krijg vanwege mijn gebruik van simpele woorden, krijgt een ander dat ook. Bijvoorbeeld. En als iemand begint te zwaaien met woorden waar alleen de elite van de elite van heeft gehoord, begrijp me niet verkeerd ik vind het echt heel knap, dan ben je niet overdonderd en vol lof. Dan blijf je objectief.
    Als jurylid ben je consequent, je kunt het niet maken naar de deelnemers om dat niet te zijn. Of er nou tijd tussen heeft gezeten of niet, dan lees je het terug.
    Als je regelmatig eenzelfde of beter nog exact dezelfde fout tegenkomt, is de normale praktijk om dan voor de volgende zelfde fouten geen aftrek te geven of in ieder geval minder. Dit is zelfs de normale gang van zaken op school, of universiteit. Mensen die consequent dezelfde fouten maken benadeel je zo, terwijl ze het misschien zo hebben aangeleerd. Dat kan fout zijn, dat klopt, maar het is oneerlijk om ze daar op af te rekenen.
    En ik wil een definitie van originaliteit! Want leg mij maar eens uit wat er origineel is aan een verhaal over een crush!
    Ik ben zo idioot om alle beoordelingen door te lezen, gewoon omdat ik het leuk vind... en sommige cijfers vind ik ongehoord laag en andere echt te hoog.
    De juryleden hebben zeker punten, ook met betrekking tot mijzelf, dat geef ik graag toe, ik doe tenslotte mee om mezelf te verbeteren, en voor de lol maar dat terzijde. Als ik echter beoordelingen zie die me gewoon depressief maken of onredelijk zijn ten opzichte van elkaar, gaat voor mij de lol er af.

    Men hoeft het niet met me eens te zijn, ik deponeer alleen maar mijn stelling. Of de desbetreffende juryleden er wat mee doen moeten ze zelf weten.
    Trouwens, als mijn volgende opdracht onleesbaar is door het gebruik van veelvoudig deftige woorden, is het niet mijn schuld. I'm always in for a challenge (A)
    Zoals ik bovenaan mijn tirade al zei, ik wind er geen doekjes om. Ik zeg zaken zoals ik ze vind. Het is niet mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten.

          Ik zal eerlijk toegeven dat ik niet alles waar je bezwaar tegen maakt begrijp (daarmee bedoel ik ook dat ik het niet overal mee eens ben). Daarom herhaal ik eerst nog maar eens wat in de inleiding staat bij de beoordelingen: 'We proberen het eerlijk en gelijk te maken, maar wij zijn ook menselijk.' Ik heb werkelijk waar geprobeerd dingen terug te lezen en te vergelijken met andere beoordelingen die ik eerder al gemaakt had.
          Dan nu... Ik reken punten voor 'deftig' woordgebruik omdat het je verhaal interessanter maakt dan enkel gebruik van simpele woorden, die ook nog vaak herhaald worden. Het woordgebruik heeft een groot effect op het gehele verhaal en daarom krijgt een mooi woordgebruik meer prijs dan simpelheid (al kan ik soms een fan zijn van simpelheid, het kan een verhaal saai maken).
          Als laatste zal ik je zeggen wat er origineel is aan een verhaal over een crush. Weinig. Als je alle beoordelingen hebt gelezen zul je ook zien dat we dat zeggen (ik althans). De context kan de originaliteit weer omhoog krikken, maar over het algemeen is een verhaal over een crush als de opdracht is 'schrijf iets over wat je leuk vindt' niet erg origineel. Een verhaal reken ik origineel als het onderwerp niet voor de hand liggend is en er op een verrassende manier mee om is gegaan.

    Ik hoop dat ik in ieder geval een beetje heb geholpen.


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
          Ik zal eerlijk toegeven dat ik niet alles waar je bezwaar tegen maakt begrijp (daarmee bedoel ik ook dat ik het niet overal mee eens ben). Daarom herhaal ik eerst nog maar eens wat in de inleiding staat bij de beoordelingen: 'We proberen het eerlijk en gelijk te maken, maar wij zijn ook menselijk.' Ik heb werkelijk waar geprobeerd dingen terug te lezen en te vergelijken met andere beoordelingen die ik eerder al gemaakt had.
          Dan nu... Ik reken punten voor 'deftig' woordgebruik omdat het je verhaal interessanter maakt dan enkel gebruik van simpele woorden, die ook nog vaak herhaald worden. Het woordgebruik heeft een groot effect op het gehele verhaal en daarom krijgt een mooi woordgebruik meer prijs dan simpelheid (al kan ik soms een fan zijn van simpelheid, het kan een verhaal saai maken).
          Als laatste zal ik je zeggen wat er origineel is aan een verhaal over een crush. Weinig. Als je alle beoordelingen hebt gelezen zul je ook zien dat we dat zeggen (ik althans). De context kan de originaliteit weer omhoog krikken, maar over het algemeen is een verhaal over een crush als de opdracht is 'schrijf iets over wat je leuk vindt' niet erg origineel. Een verhaal reken ik origineel als het onderwerp niet voor de hand liggend is en er op een verrassende manier mee om is gegaan.

    Ik hoop dat ik in ieder geval een beetje heb geholpen.


    Ik weet wel dat jullie menselijk zijn, anders zou er toch iets goed mis zijn, maar ik vind het vreemd dat de punten en de gemaakte fouten naar mijn idee niet overeen komen. Ik weet natuurlijk de achterliggende gedachte niet, dus ik trek mijn eigen conclusies. Of die goed of fout zijn, laat ik in het midden.
    Oké. Persoonlijk vind ik het bloedirritant als overal bijvoeglijke naamwoorden staan om de zin wat 'op te leuken'. Ik weet dat je geen overmatig gebruik propageert, maar is het echt nodig om mensen er op af te rekenen?
    Dat er weinig origineel is aan een crush begrijp ik ja, en dat heb ik je ook zien zeggen/typen. Als ik dan naar het aantal punten kijk, snap ik het echter niet. Krikt de context echt zover het niveau van originaliteit omhoog dat men toch op 10 of hoger uitkomt?
    Ik gun iedereen natuurlijk een hoog cijfer, maar hoge cijfers moeten wel gegrond zijn, idem dito bij lage cijfers. Als dan tussen de cijfers van jou en LenteElf 3 volle punten verschil zit, vraag ik me af wat er is fout gegaan.
    En even een vraagje aan jou wat ik me net herinner. Wat is er vreemd aan mijn alinea's? Ik word altijd afgerekend op mijn zinsconstructies, ik weet dat die niet altijd even logisch zijn, maar ja, weten en het eruit halen zijn twee verschillende dingen, maar nog nooit op mijn alinea's. Vertel me wat er fout/vreemd aan is, en dan kan ik het verbeteren. Al heb je er geen punten voor afgetrokken.


    Time to tip the scales!

    Ik heb net het gebruik van leestekens even opgezocht, met name het gebruik van komma's in verband met aanhalingstekens.

    Als de leestekens tot de geciteerde uitspraak behoren, staan ze tussen de aanhalingstekens. Anders staan ze erbuiten. Na een afsluitend aanhalingsteken komt nooit een punt.

    ^- dit kom van levenslangleren.be. Belgisch interpunctie wijkt bij mijn weten niet af van de Nederlandse. Dus de commentaren over foutief gebruik van leestekens bij een aantal, met name de komma achter de aanhalingstekens, valt weg. Misschien niet op alle punten, aangezien ik in ieder geval niet wist dat de komma er op sommige punten binnen moest.
    Het wordt nog nagevraagd aan een Nederlands docent(e), dus als ik het wel fout heb, heb ik fout, en mag je alles vergeten wat ik hiervoor gezegd heb. Als ik het echter goed heb, hoop ik dat bij de deelnemers waar onterecht punten zijn afgetrokken, die punten er bij komen.


    Time to tip the scales!

    Hatshepsut schreef:
    Ik heb net het gebruik van leestekens even opgezocht, met name het gebruik van komma's in verband met aanhalingstekens.
    (...)
    ^- dit kom van levenslangleren.be. Belgisch interpunctie wijkt bij mijn weten niet af van de Nederlandse. Dus de commentaren over foutief gebruik van leestekens bij een aantal, met name de komma achter de aanhalingstekens, valt weg. Misschien niet op alle punten, aangezien ik in ieder geval niet wist dat de komma er op sommige punten binnen moest.
    Het wordt nog nagevraagd aan een Nederlands docent(e), dus als ik het wel fout heb, heb ik fout, en mag je alles vergeten wat ik hiervoor gezegd heb. Als ik het echter goed heb, hoop ik dat bij de deelnemers waar onterecht punten zijn afgetrokken, die punten er bij komen.

    Vraag
    Hoort bij een onderbroken citaat (zoals in 'Ik vrees(,)'(,) zei Rob, 'dat de brug zal instorten') de eerste komma altijd vóór het aanhalingsteken geplaatst te worden?

    Antwoord
    In het algemeen hangt de plaats van de komma af van de vraag of de komma tot het citaat behoort. Als dat het geval is, komt de komma binnen de aanhalingstekens te staan; als dat niet het geval is, zetten we de komma buiten de aanhalingstekens.

    Van die regel wordt meestal afgeweken in literaire teksten: daar staat de komma vaak in alle gevallen binnen de aanhalingstekens.

    Dit is de regel die ik heb toegepast. En hier laat ik het voorlopig bij, tenzij iemand met een goed argument komt, natuurlijk.
    Het is maar een wedstrijd en we doen ons best. Ontspan...

    [ bericht aangepast op 29 maart 2012 - 16:44 ]


    I can't even think straight.

    Super bedankt voor jullie commentaar! ik vind het trouwens ook jammer dat ik zoveel spelfouten heb gemaakt. ik had het verhaal pas een paar uur voor de deadline af en kon het niet meer controleren. Domme ik.
    Jullie zeiden allebei iets over het feit dat Jonah spaans spreekt. Ik begrijp jullie verwarring, maar aangezien Nederland een Spaanse koning had in die tijd, sprak een deel van de bevolking Spaans. Verder ben ik heel blij met het commentaar.


    Xanh ---> Zeleni

    marietjah schreef:
    Super bedankt voor jullie commentaar! ik vind het trouwens ook jammer dat ik zoveel spelfouten heb gemaakt. ik had het verhaal pas een paar uur voor de deadline af en kon het niet meer controleren. Domme ik.
    Jullie zeiden allebei iets over het feit dat Jonah spaans spreekt. Ik begrijp jullie verwarring, maar aangezien Nederland een Spaanse koning had in die tijd, sprak een deel van de bevolking Spaans. Verder ben ik heel blij met het commentaar.

    Ah, ja, zoiets dacht ik al. Het leek me logisch aangezien er een Spaanse koning was, maar het was toch een beetje onduidelijk. :]


    I can't even think straight.