• Ik weet niet wat ik fout gedaan heb, maar mijn zusje is jarig vandaag, komen mijn opa en oma op bezoek; hartstikke gezellig! Afgelopen oktober hebben mijn opa en ik een 'discussie' gehad over blanco stemmen, hij beweerde dat blanco stemmen bij de grootste partij gerekend werden, en ik beweerde dat blanco stemmen helemaal niet bij gerekend werden. Nu had ik het nagezocht, en bleek het dat ik gelijk had. Dus, nu mijn opa hier net was vermeldde ik hem dat blanco stemmen niet meegerekend werden, gaat hij beweren dat hij dat allang wist, en ook gezegd had, dat ik lieg omdat ik het fout had. Dat ik een discussie aan ga. (terwijl ik juist zei tegen hem: Opa, als u zegt dat u dat niet heeft gezegd geloof ik u, en zal ik er verder niet op in gaan, we vergeten het.) Dat de kinderen van tegenwoordig totaal geen respect meer hebben voor hun grootouders en dat als ik -ik wil volgend jaar VWO gaan doen- naar het VWO wil gaan ik Latijn moet doen, anders kan ik geen Rechten gaan studeren, en kan ik niets.
    Daarna loopt hij weg naar mijn ouders toe, en zegt hij: Jee, ik ben nog geen kwartier binnen, en het is een wonder dat ik het tot nu toe overleeft heb. Terwijl ik helemaal niets fout heb gedaan in mijn ogen...
    Snappen jullie de reactie van mijn opa?


    Bad decisions make good stories.

    Ach, die man is gewoon een beetje gefrustreerd. Het is natuurlijk wel een vreemde reactie, maar laat 'm nu even afkoelen en praat er later nog eens over. (:

    Jullie hebben het allebei fout, blanco stemmen worden verdeeld over alle partijen.
    En kunt Rechten studeren zonder Latijn.

    Maar zijn reactie is nogal overdreven.


    I am an idiot, I move.

    Goulding schreef:
    Ach, die man is gewoon een beetje gefrustreerd. Het is natuurlijk wel een vreemde reactie, maar laat 'm nu even afkoelen en praat er later nog eens over. (:


    Ach, ergens begrijp ik het ook wel, maar ik vind het niet geheel plezant dat hij dan ook nog zegt dat ik naar een dokter moet omdat mijn geheugen/hersenen niet werken enzo. Ik vind zijn reactie gewoon vreemd. En ja, ik laat hem ook afkoelen, zelf moet ik misschien ook even afkoelen -als dat niet respectvol is...- dus ik ben maar even boven gaan zitten. :)


    Bad decisions make good stories.

    Die kan gewoon niet tegen zijn ongelijk dan. Ik zou het gewoon laten rusten en het er helemaal niet meer over hebben, niet over stemmen of over discussies of over zijn reactie of wat dan ook.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Borghese schreef:
    Jullie hebben het allebei fout, blanco stemmen worden verdeeld over alle partijen.
    En kunt Rechten studeren zonder Latijn.

    Maar zijn reactie is nogal overdreven.


    Tijdens verkiezingen voor de gemeenteraad, Europese Unie et cetera kan er ook blanco gestemd worden. Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen.

    Bij verkiezingen wordt een blanco stem vaak als een duidelijker protest gezien dan onthouding van stemmen. Wanneer iemand zich onthoudt van stemmen is dat vaak omdat hij gewoon niet geïnteresseerd is in politiek, terwijl mensen die blanco stemmen dat juist wel zijn.


    Blanco stemmen worden wel meegerekend, maar onder een aparte groep. Ze worden dus níét verdeeld onder alle partijen. :)
    En ja, dat Rechten studeren zonder Latijn kan vermeldde ik hem ook al..


    Bad decisions make good stories.

    Nee en ik heb ook een keer zoiets mee gemaakt maar toen ben ik echt wel boos geworden. En vanwaar begint ie over je school, je vervolgstudie & dat kinderen geen respecht hebben voor hun grootouders?! Misschien kan je er met je oma of ouders over praten want hij heeft het niet het recht zulke dingen te zeggen


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    Nee en ik heb ook een keer zoiets mee gemaakt maar toen ben ik echt wel boos geworden. En vanwaar begint ie over je school, je vervolgstudie & dat kinderen geen respecht hebben voor hun grootouders?! Misschien kan je er met je oma of ouders over praten want hij heeft het niet het recht zulke dingen te zeggen


    Mijn moeder die stond in de keuken, en ik ben ook naar haar toegegaan. Die zei ook al: ach, laat die man maar. En geeft mij ook gelijk. En het is niet zo dat ik mijn gelijk hoef te halen, alles behalve, het is alleen dat ik zijn reactie erg overdreven vind.


    Bad decisions make good stories.

    Ik vind persoonlijk dat je dat gedoe over dat stemmen niet weer had hoeven boven halen, want daar was vorige keer (maak ik dan tenminste op uit je verhaal), gedonder van gekomen. Maar aan de andere kant, kon je opa ook wel wat aardiger reageren. Laat hem gewoon een beetje afkoelen en begin er gewoon niet meer over, dan kunnen jullie er ook geen ruzie meer over maken. (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Ik vind persoonlijk dat je dat gedoe over dat stemmen niet weer had hoeven boven halen, want daar was vorige keer (maak ik dan tenminste op uit je verhaal), gedonder van gekomen. Maar aan de andere kant, kon je opa ook wel wat aardiger reageren. Laat hem gewoon een beetje afkoelen en begin er gewoon niet meer over, dan kunnen jullie er ook geen ruzie meer over maken. (:


    Nee er is geen gedonder over geweest de vorige keer, ik had gezegd dat ik het zou opzoeken voor hem. :)


    Bad decisions make good stories.

    MadameParis schreef:
    (...)

    Mijn moeder die stond in de keuken, en ik ben ook naar haar toegegaan. Die zei ook al: ach, laat die man maar. En geeft mij ook gelijk. En het is niet zo dat ik mijn gelijk hoef te halen, alles behalve, het is alleen dat ik zijn reactie erg overdreven vind.


    Zo iemand ben ik dus echt wel, mijn moeder word er vooral gek van. Het eindigt dan ook meestal met dat ze zegt, Goed, jij hebt gelijk


    Physics is awesome

    Merwin schreef:
    Die kan gewoon niet tegen zijn ongelijk dan. Ik zou het gewoon laten rusten en het er helemaal niet meer over hebben, niet over stemmen of over discussies of over zijn reactie of wat dan ook.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the