• Ik ben op dit moment bezig met een verhaal over de Tweede Wereldoorlog. Omdat ik het wel een beetje realistisch wil houden vroeg ik me af of iemand weet wat voor straffen stonden op het helpen van onderduikers? Alvast bedankt. (krul)


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Kay, stuur maar mijn kant op, heb vorig jaar een script moeten maken en was een van de circa drie mensen die een voldoende haalde.
    Can't promise anything, maar wil wel helpen :].


    No growth of the heart is ever a waste

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Dat is veel te kort door de bocht. Niet alle Nazi's waren slecht, niet alle geallieerden waren goed. Je hebt altijd gradaties, da's een beetje mijn punt.


    Ik had het over de Nazi's, geallieerden en Russen die voor de lol burgers neer schoten. Als je dat doet heb je geen geweten. Ik bedoel niet degenen die het moesten doen, ik weet namelijk zelf ook dat die het meestal niet wouden, en d'r zijn d'r aardig wat die het niet eens waren met Hitler.


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Shogun schreef:
    Kay, stuur maar mijn kant op, heb vorig jaar een script moeten maken en was een van de circa drie mensen die een voldoende haalde.
    Can't promise anything, maar wil wel helpen :].


    Komt eraan (:


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Cesare schreef:
    (...)

    Ik had het over de Nazi's, geallieerden en Russen die voor de lol burgers neer schoten. Als je dat doet heb je geen geweten. Ik bedoel niet degenen die het moesten doen, ik weet namelijk zelf ook dat die het meestal niet wouden, en d'r zijn d'r aardig wat die het niet eens waren met Hitler.


    En ook dat is te kort door de bocht. Er zijn zat voorbeelden van prima soldaten die hartstikke goeie jongens waren, maar die na verloop van tijd mensen gaan neerschieten of martelen. Dat is wat oorlog met mensen doet, het maakt je gek. Dat maakt het echter niet minder verkeerd. Het is zelfbedrog om te denken dat jij dat niet zou doen als jij in zo'n zelfde situatie: DAt weet je niet. Misschien wel, misschien niet.

    Maar er zijn ook zat momenten waarop dat niet opgaat, waar mensen inderdaad gewetenloos zijn. Het schijnt dat de meeste soldaten express mis schieten. De meeste vijandelijke doden staan op rekening van een kleine minderheid. En in de beroepsgroep als geheel zijn geloof ik mensen met psychopathische (of hoe dat ook heet) karaktertrekken overgerepresenteerd als ik me niet vergis.


    quidquid excusatio prandium pro

    Shogun schreef:
    Kay, stuur maar mijn kant op, heb vorig jaar een script moeten maken en was een van de circa drie mensen die een voldoende haalde.
    Can't promise anything, maar wil wel helpen :].


    Lukt het? :3


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    je kreeg een kogel door je kop
    dat had mijn opa kunnen overkomen omdat hij eten bracht bij Poolse meisjes die in die kampen zaten (hij was koksmaatje)
    dat is gelukkig niet gebeurd, anders zat ik hier nu niet

    [ bericht aangepast op 1 maart 2012 - 22:28 ]

    Marble schreef:
    (...)

    De kinderen, werden die ook neergeschoten?


    Ja, al werden ze meer naar werkkampen gestuurd. Vaak waren ze zo van: kogel door de kop en volgende patiënt, het ging om het uitroeien van het Joodse volk / zigeuners / slavische volkeren / alles wat niet Arisch was.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Kogel door de kop, gevangenis in, naar een kamp. Zulke dingen. Licht er aan wanneer het was en wie de baas was.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall