• Ik moet voor filosofie een betoog schrijven over de Tweede Wereldoorlog. Daar komt een stuk in te staan over hoe de wereld zou zijn als de hele oorlog niet plaats had gevonden. Ik heb via de benadering van vele filosofen al een aardig beeld weten te scheppen, maar ik moet ook de mening betrekken van mensen die zich er niet in verdiept hebben.
    Dus, hoe denken jullie dat we nu zouden leven als de oorlog nooit had plaats gevonden?

    Ik vraag me af hoe 't zou zijn met het antisemitisme/racisme..


    "I shut my eyes in order to see.'

    Achilles schreef:
    Zonder de Tweede Wereldoorlog had ik nooit inspiratie kunnen opdoen voor mijn overheersingsplan en was ik voor altijd een achterlijk wezen gebleven dat niet begreep dat ze iets moest doen voor de mensheid.
    Wedden dat over twintig jaar je betoog een stuk meer waard is? :Y)

    But I'm still gonna kick your ass, als ik je uit Samgrad trap :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik gok zomaar dat de Koude Oorlog dan was uitgebroken in een werkelijke oorlog. Dit zou betekenen dat wij dan nu zouden leven in een ofwel communistische ofwel een kapitalistische wereld. Als ik er een gokje op moet gooien denk ik dat wij ons eerst tot de kapitalisten zouden hebben bewogen, om ons daarna te hebben bekeerd tot het communisme omdat het kapitalisme toch niet iedereen een kans bood.


    Life is hard and then we die

    Fantasia schreef:
    (...)
    Oké, oké, ik ben overtuigd! Je bent anoniem genoemd... (cat)

    Toch weten we niet zeker hoe er in de toekomst tegen de oorlog aangekeken wordt. We vermoeden dat de herinneringen zich zullen voortzetten hoe ze nu zijn, omdat er zo veel documentatie is dat de Tweede Wereldoorlog niet zomaar vergeten kan worden.
    Wel merken we dat er een groeiende groep jongeren is die Hitler als hun voorbeeld zien. Deze zogenaamde neonazi’s zien veel positiefs in zijn denkwijze en zien het ook niet als iets slechts als de oorlog zich zal herhalen. Er zijn ook mensen die het idee van totale wereldoverheersing en onderdrukking van vele mensen als inspiratie zien voor hun eigen toekomst. Dit is iets wat bij veel mensen zorgen baart. Ze vrezen dat er uiteindelijk een herhaling of soortgelijke gebeurtenis van de Tweede Wereldoorlog zal plaatsvinden.





    Verder allemaal bedankt voor het meedenken. Ik ben al een aardig eind op weg. :'D

    Omygoodie, nu word je later beroemd!

    [ bericht aangepast op 4 maart 2012 - 15:16 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Shogun schreef:
    (...)
    But I'm still gonna kick your ass, als ik je uit Samgrad trap :D.

    Ik heb geleerd van mijn fouten in het verleden... Pas maar op, binnen een aantal jaar is er niets meer over van je geliefde Russia!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Beter, dan hadden landen nu niet in een economische crisis gelegen, omdat er dan geen geld was uitgegeven aan die onzinnige wapens en tankers.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Beter, dan hadden landen nu niet in een economische crisis gelegen, omdat er dan geen geld was uitgegeven aan die onzinnige wapens en tankers.


    oorlogen zullen er altijd zijn :) dus helaas gaat de zon van die reden niet op x) De overheid verspilt ook gewoon heel veel geld. Heb eens op tv een fietsbrug gezien waar 9 miljoen aan besteedt is, omdat ze persé een exclusieve architect wilden. Maar de onderhoud kost per jaar ook nog es minstens 5 miljoen ofzo?


    Ligt and Darkness are both very different..