• Ik ben erg slecht in uitleg, maar ik zou zeggen: Kijk even.
    Ik weet dat de video lang is, maar het is het waard.
    Dit is de engelse uitleg:


    If you don’t feel like watching the video, here’s a little summary:

    Joseph Kony lives in Central Africa. What Joseph does is, he abducts African kids. He takes them and he keeps them. He makes the boys killers, usually they have to kill their families. When girls are abducted they are turned into sex slaves and are raped. There is no way out of his group: Lord’s Resistance Army, AKA the LRA. He has adbucted over 30,000 children and had made them child soldiers. he won’t stop what he is doing until he is caught, he found out that the US is now on a making to look for him making him harder to find. Right now, Kony is invisible because no one knows about him.. no one. Tell as many people about Kony as you can and make him visible and know. Donate money if you can. Make him visible. we need change, and we need difference. we need Kony to be famous so we can stop the harm of innocent children, this won’t hurt your blog.. just reblog it.


    Website voor meer informatie

    Share it - Tweet it - Blog it
    Kony2012

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 13:55 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Aife schreef:
    (...)

    Dat lijkt me toch logisch? Ze wil er aandacht voor (en dat is niet negatief bedoelt Lizz).
    Zou ik ook willen als het om zo'n onderwerp gaat. Niet iedereen kijkt namelijk op het forum.


    Dat dus.

    Ik vind dit zo vreselijk.. Damn, en ik denk dat als het mag van mama ik een donatie ga maken. Misschien maar 10 euro, maar, dat is al wel een stapje vooruit.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    De LRA is bijna niet te stoppen, en zeker Kony niet. Die acties gaan hen niet helpen. Weet ik zo al. Ja, ik weet wat ze doen. Op school hebben we in mijn klas een video gekeken over Kony, ik heb gezien hoe ze kinderen doodknuppelden met stokken. Net omdat ik die video heb gezien weet ik dat geld geven of wat ze ook mogen doen niet gaat helpen.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 19:14 ]


    comfort in c h a o s

    heeey, wat goed van je dat je dit plaatst!! Heb net het filmpje bekeken, door fb. En heb het meteen overal laten weten enzo!! Hoop dat ze hem vinden!!!
    xx

    Het is verschrikkelijk, maar wat maakt het uit dat ik het weet of niet. Ok dat klonk grof, laat me het even uitleggen.
    Iedereen hier die er wat van weet kan er niks aan doen, wij hebben geen macht hier over. Althans niet op deze manier. De VN moet iets doen, niet wij. Dus iemand kan beter een brief naar de VN schrijven dan dit soort dingen. Het heeft geen zin om op dit soort sites het neer te zetten, bel het nieuws, die kunnen het echt onder de ogen van de juiste mensen brengen.
    Begrijp me niet verkeert, ik vind het erg en er moet wat aan gedaan worden. Maar ik denk niet dat dit de goede manier is.
    De VN/NAVO/amnesty, dat soort organisaties moeten iets doen, niet wij.
    Maar ja, na Syrië vertrouw ik dat ook niet helemaal meer.

    Ik denk dat het internet onder spammen niet helpt(nee ik heb het filmpje niet gezien, dat kan ik nu niet. Maar dit is wat ik begrepen heb). Als je echt wilt helpen moet je wat doen. Demonstreren, brieven schrijven, weet ik wat gebruik je fantasie. Maar dit werkt denk ik niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    WhiteQueen schreef:
    Het is verschrikkelijk, maar wat maakt het uit dat ik het weet of niet. Ok dat klonk grof, laat me het even uitleggen.
    Iedereen hier die er wat van weet kan er niks aan doen, wij hebben geen macht hier over. Althans niet op deze manier. De VN moet iets doen, niet wij. Dus iemand kan beter een brief naar de VN schrijven dan dit soort dingen. Het heeft geen zin om op dit soort sites het neer te zetten, bel het nieuws, die kunnen het echt onder de ogen van de juiste mensen brengen.
    Begrijp me niet verkeert, ik vind het erg en er moet wat aan gedaan worden. Maar ik denk niet dat dit de goede manier is.
    De VN/NAVO/amnesty, dat soort organisaties moeten iets doen, niet wij.
    Maar ja, na Syrië vertrouw ik dat ook niet helemaal meer.

    Ik denk dat het internet onder spammen niet helpt(nee ik heb het filmpje niet gezien, dat kan ik nu niet. Maar dit is wat ik begrepen heb). Als je echt wilt helpen moet je wat doen. Demonstreren, brieven schrijven, weet ik wat gebruik je fantasie. Maar dit werkt denk ik niet.


    Dat word er in het filmpje ook gezegd, mensen doen dat ook. Ze brengen dit onder de aandacht: hoe meer mensen er van weten, hoe meer mensen geld storten, brieven schrijven, tweets sturen aan belangrijke mensen, etc. als de juiste mensen het horen en berijpen hoe erg het is, word er wel wat aan gedaan,


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Gothel schreef:
    (...)

    Dat word er in het filmpje ook gezegd, mensen doen dat ook. Ze brengen dit onder de aandacht: hoe meer mensen er van weten, hoe meer mensen geld storten, brieven schrijven, tweets sturen aan belangrijke mensen, etc. als de juiste mensen het horen en berijpen hoe erg het is, word er wel wat aan gedaan,

    Dat is goed, maar toch blijf ik er bij dat internet daar niet de goede plaats voor is. Als je een demonstratie ofzo zou houden zou het denk ik beter zijn.
    Begrijp me niet verkeert, ik vind dit goed, het is goed dat ze het proberen. Ik denk alleen dat het wat beter zou kunnen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    WhiteQueen schreef:
    (...)
    Dat is goed, maar toch blijf ik er bij dat internet daar niet de goede plaats voor is. Als je een demonstratie ofzo zou houden zou het denk ik beter zijn.
    Begrijp me niet verkeert, ik vind dit goed, het is goed dat ze het proberen. Ik denk alleen dat het wat beter zou kunnen.


    Ook demonstraties worden er gehouden. Het feit is: Het internet is een van de grootste media, en een geweldige manier om de boodschap te verspreiden.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Gothel schreef:
    (...)

    Ook demonstraties worden er gehouden. Het feit is: Het internet is een van de grootste media, en een geweldige manier om de boodschap te verspreiden.

    Oh dan is het helemaal goed. Om te verspreiden wel, maar om echt iets voor mekaar te krijgen helaas niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Share

    ... Waarom moet hier geld voor gedoneerd worden? Dat deel mis ik even. En ik betwijfel of het zal helpen; of het de regeringen (vooral van waar het zich afspeelt) überhaupt echt iets boeien. En dit mag dan wel de grootste 'groep' zijn die zoiets doet, maar dit gebeurd over heel de wereld (ja, ook in Nederland komt het voor, dan wel op veel kleinere schaal) en ik vind het echt vreselijk dat mensen nu pas bij zo'n grote groep in actie komen, maar niets doen als het gaat om kleinere groepjes over de hele wereld.
    En vat dit niet verkeerd op; ik vind het echt vreselijk dat zulk soort dingen gebeuren, daar en overal. Maar ik zie dan weer net niet hoe het spammen van dit en geld doneren moet helpen om dit op te lossen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Merwin schreef:
    (..)
    En vat dit niet verkeerd op; ik vind het echt vreselijk dat zulk soort dingen gebeuren, daar en overal. Maar ik zie dan weer net niet hoe het spammen van dit en geld doneren moet helpen om dit op te lossen.


    Als Kony 'beroemd' wordt, of iedergeval over de hele wereld bekend wordt dan zullen mensen weten over wat hij doet. Dan zullen mensen over de situatie weten en er om geven. Als de regering van de US zal zien dat er zoveel mensen om geven zullen ze hun plannen vervolgen, anders bestaat er een kans dat ze de missie annuleren. Het doel is dus om de regering van de US te laten zien dat er zoveel mensen om geven, vandaar deze acties. Geld doneren zal ervoor zorgen dat ze daar in het getroffen gebied maatregelen kunnen ondernemen zoals scholen bouwen & radio stations. etc.

    NeverEnough schreef:
    (...)

    Als Kony 'beroemd' wordt, of iedergeval over de hele wereld bekend wordt dan zullen mensen weten over wat hij doet. Dan zullen mensen over de situatie weten en er om geven. Als de regering van de US zal zien dat er zoveel mensen om geven zullen ze hun plannen vervolgen, anders bestaat er een kans dat ze de missie annuleren. Het doel is dus om de regering van de US te laten zien dat er zoveel mensen om geven, vandaar deze acties. Geld doneren zal ervoor zorgen dat ze daar in het getroffen gebied maatregelen kunnen ondernemen zoals scholen bouwen & radio stations. etc.


    Denk je echt dat dat werkt? Ik vrees namelijk dat het net zo gaat als nu met alle pedofielen. De hele wereld weet ervan, inclusief regering en alles, maar er wordt niets aangedaan om de regering er zelf aan meedoet.
    Het kan natuurlijk zijn dat ik hierdoor gewoon bevooroordeeld ben, hoor, en ik ben er sowieso al zwaar van overtuigd dat de regering niets geeft om het volk en er ook niet voor ze is, dus ik hoop dat ik ontzettend ongelijk heb en dat ze hier wél wat aan doen, maar ik vrees dat het gewoon net zo zal gaan als nu met de pedo's.
    Oh, ik kom echt over als zo'n negatief, harteloos mens, but that's not me! D: Ik ben gewoon slecht in uitleggen (cat)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Necromancer schreef:
    Kill the beast. Now. ;_;


    26 - 02 - '16

    Merwin schreef:
    (...)

    Denk je echt dat dat werkt? Ik vrees namelijk dat het net zo gaat als nu met alle pedofielen. De hele wereld weet ervan, inclusief regering en alles, maar er wordt niets aangedaan om de regering er zelf aan meedoet.
    Het kan natuurlijk zijn dat ik hierdoor gewoon bevooroordeeld ben, hoor, en ik ben er sowieso al zwaar van overtuigd dat de regering niets geeft om het volk en er ook niet voor ze is, dus ik hoop dat ik ontzettend ongelijk heb en dat ze hier wél wat aan doen, maar ik vrees dat het gewoon net zo zal gaan als nu met de pedo's.
    Oh, ik kom echt over als zo'n negatief, harteloos mens, but that's not me! D: Ik ben gewoon slecht in uitleggen (cat)


    Hahah, nee ik snap je punt. Maar het idee erachter vind ik gewoon heel mooi. Om met behulp van social media dingen als dit aan te pakken. Of het lukt who knows? Maar als het gaat lukken is het geniaal.