• Ik ben erg slecht in uitleg, maar ik zou zeggen: Kijk even.
    Ik weet dat de video lang is, maar het is het waard.
    Dit is de engelse uitleg:


    If you don’t feel like watching the video, here’s a little summary:

    Joseph Kony lives in Central Africa. What Joseph does is, he abducts African kids. He takes them and he keeps them. He makes the boys killers, usually they have to kill their families. When girls are abducted they are turned into sex slaves and are raped. There is no way out of his group: Lord’s Resistance Army, AKA the LRA. He has adbucted over 30,000 children and had made them child soldiers. he won’t stop what he is doing until he is caught, he found out that the US is now on a making to look for him making him harder to find. Right now, Kony is invisible because no one knows about him.. no one. Tell as many people about Kony as you can and make him visible and know. Donate money if you can. Make him visible. we need change, and we need difference. we need Kony to be famous so we can stop the harm of innocent children, this won’t hurt your blog.. just reblog it.


    Website voor meer informatie

    Share it - Tweet it - Blog it
    Kony2012

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 13:55 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Waarom zegt iedereen dat we hem moeten vermoorden, dan ontloopt hij toch ook maar mooi zijn straf. Ik stel voor levenslange martellingen. En hem hetzelfde lot geven als die arme kinderen.


    SLOAN.

    WhiteQueen schreef:
    (...)
    Mijn reactie was niet disrespectvol, ik weer wat er gebeurd, al jaren. Ik wou alleen een punt maken, je kan amper wat doen als eenling, of zelfs met een groep. Regeringen/NAVO/VN dat zijn de mensen die wat kunnen doen. Wat ze doen omdat er geen eigenbelang bij is.
    Wees toch niet zo snel op je teentjes getrapt en doe niet zo kinderachtig.
    Het was vandaag op het nieuws. Ik vond het trouwens triestig dat ze het eerder hadden dat hij over zijn eigen bezig was ipv het hele gedoe omdat zijn zoontje erin betrokken werd. Komaan zeg.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Het was vandaag op het nieuws. Ik vond het trouwens triestig dat ze het eerder hadden dat hij over zijn eigen bezig was ipv het hele gedoe omdat zijn zoontje erin betrokken werd. Komaan zeg.


    Daardoor kweekt hij wel medelijden en kunnen mensen zonder kinderen zich wellicht iets voorstellen bij het waarom van dit alles; die man laat zijn eigen leven zien, maar ook dat van die kinderen en ik vind dat opzich best een goede zet.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Fidem schreef:
    We móéten iets doen op 20 April.

    Ja kunnen we hier op Q niet iets doen? Al heb ik geen idee wat


    Inspiration can hit you any time

    Goede actie, maar die posters zijn mij echt te duur.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    meeh, kan iemand mij vertellen waar dit ongeveer over gaat? :$
    Ik kan het filmpje nu niet kijken en ik ben heeeell erg slecht in engels..


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”



    Het gaat over een man in Afrika, Kony, die uit naam van god kinderen ontvoert. De meisjes worden als sexslaaf gebruikt en de jongens worden kindsoldaat voor zijn leger. Helaas zit hij in een land wat nauwelijks waarde heeft (geen olie of andere dure grondstoffen) en is het westen net in een andere oorlog verwikkeld geraakt (LIbie) na jarenlange oorlog in het midden oosten (Irak, afghanistan) en komt er mogelijk nog een gevechtsmissie aan (Syrie) en ten slotte, als ze ingrijpen gaat Afrika waarschijnlijk achteraf kankeren dat het neokolonialisme is en heeft het westen dus gevochten en een of andere klootzak vermoord die gelijk door een andere vervangen word die precies hetzelfde doet, en heeft de rest van de wereld nog meer redenen om het westen en amerika te haten.

    Dus waarschijnlijk gaat er niet veel gebeuren. Hij staat al sinds 2005 op de lijst met oorlogscriminelen, en hij is na 7 jaar nog niet opgepakt. OM hem op te pakken heb je sowieso een gevechtsmissie nodig, en die gaat niet komen. En hem alleen a la Osama afschieten werkt niet: Dan neemt zijn tweede man het over. Om hem omver te gooien zou je een hele lading soldaten daar naar afrika moeten sturen die het LRA verslaan, hem arresteren, en daar nog jaren blijven om de orde te bewaren, en dat gaat gewoon niet gebeuren.

    En ten slotte is er nog een hele belangrijke grote reden waarom NIEMAND een oorlogsmissie op hem af zou sturen (wat dus het enige is wat er voor zou kunnen zorgen dat neit gewoon de volgende in de chain of command het bevel overneemt): Zijn leger bestaat uit kinderen. Welk land is in godsnaam zo gek om zich een weg door een leger kinderen te schieten om het LRA te ontmantelen? Wat denk je dat dat met de soldaten gaat doen die dat moeten doen?


    quidquid excusatio prandium pro

    wow, dat is echt erg! *gaat vanavond het filmpje kijken*


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:



    Hoe dom kun je zijn!


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Rajah schreef:
    (...)

    Hoe dom kun je zijn!


    Trolling :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind het een beetje naïef dat iedereen denkt dat deze instelling goed is. Het heeft goede bedoelingen, maar ik heb er zo mijn vraagtekens bij. Hoewel ik dit filmpje echt ontzettend goed vond, heb ik ook een reactie erop gezien en die liet wel een andere kant van deze organisatie zien. Toen begon ik ineens te twijfelen of deze organisatie wel zo goed en geweldig is als ze zich voordoen, want dat filmpje had hele goede punten. Als ik hem vind zet ik hem hier, maar ik zie hem nu even niet.


    Tell me about it, stud.

    Ik heb hem al :


    Tell me about it, stud.