• Ik ben erg slecht in uitleg, maar ik zou zeggen: Kijk even.
    Ik weet dat de video lang is, maar het is het waard.
    Dit is de engelse uitleg:


    If you don’t feel like watching the video, here’s a little summary:

    Joseph Kony lives in Central Africa. What Joseph does is, he abducts African kids. He takes them and he keeps them. He makes the boys killers, usually they have to kill their families. When girls are abducted they are turned into sex slaves and are raped. There is no way out of his group: Lord’s Resistance Army, AKA the LRA. He has adbucted over 30,000 children and had made them child soldiers. he won’t stop what he is doing until he is caught, he found out that the US is now on a making to look for him making him harder to find. Right now, Kony is invisible because no one knows about him.. no one. Tell as many people about Kony as you can and make him visible and know. Donate money if you can. Make him visible. we need change, and we need difference. we need Kony to be famous so we can stop the harm of innocent children, this won’t hurt your blog.. just reblog it.


    Website voor meer informatie

    Share it - Tweet it - Blog it
    Kony2012

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 13:55 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Merwin schreef:
    (...)

    Denk je echt dat dat werkt? Ik vrees namelijk dat het net zo gaat als nu met alle pedofielen. De hele wereld weet ervan, inclusief regering en alles, maar er wordt niets aangedaan om de regering er zelf aan meedoet.
    Het kan natuurlijk zijn dat ik hierdoor gewoon bevooroordeeld ben, hoor, en ik ben er sowieso al zwaar van overtuigd dat de regering niets geeft om het volk en er ook niet voor ze is, dus ik hoop dat ik ontzettend ongelijk heb en dat ze hier wél wat aan doen, maar ik vrees dat het gewoon net zo zal gaan als nu met de pedo's.
    Oh, ik kom echt over als zo'n negatief, harteloos mens, but that's not me! D: Ik ben gewoon slecht in uitleggen (cat)

    Het licht niet aan jou, ik denk ook zo. Ik heb alleen nog een beetje hoop op amnesty, want aan de regeringen-VN-NAVO heb je vrij weinig als er geen eigen belang is. Dat is in de geschiedenis wel gebleken.
    Als er geen eigenbelang is dan doe regeringen er niks aan, ja hooguit een tik op de vingers geven.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    @ WhiteQueen

    Exactly. Maar jij legt het net ff wat beter en duidelijker uit ;D

    @ NeverEnough

    Dat absoluut. Het is geweldig om te zien hoe ineens iedereen van over de hele wereld dit samen doet om het te stoppen. Als een soort team of zo. Samen staan we sterk. En ja, ik hoop ook met heel mijn hart dat dit gestopt kan worden, want wat ik allemaal hoor, lees en zie wat daar gebeurd; ik walg ervan. En dat is ontzettend zacht uitgedrukt.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    I really knew this years ago. Kony is echt al zo'n 10 jaar bezig met terroriseren, waarom nu pas de media-aandacht?!


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    WhiteQueen schreef:
    (...)
    Het licht niet aan jou, ik denk ook zo. Ik heb alleen nog een beetje hoop op amnesty, want aan de regeringen-VN-NAVO heb je vrij weinig als er geen eigen belang is. Dat is in de geschiedenis wel gebleken.
    Als er geen eigenbelang is dan doe regeringen er niks aan, ja hooguit een tik op de vingers geven.


    Amnesty kan niks. Het enige wat Amnesty kan doen is regeringen/VN over te halen iets te doen. Er is geen regering die in nog een oorlog verwikkeld wil raken, en de VN is wat dit soort dingen nuttelozer dan een tandeloze verlamde blinde hond, zie het gedoe in syrie. Het enige wat daar uit komt is een handelsembargo (wat weinig effect heeft omdat Rusland niet meedoet) en een strenge veroordeling van de acties van Assad (zozo, iets afkeuren is echt nuttig!)




    quidquid excusatio prandium pro

    Annatar schreef:
    I really knew this years ago. Kony is echt al zo'n 10 jaar bezig met terroriseren, waarom nu pas de media-aandacht?!
    Ik geef eerlijk toe, ik kende ze naam niet, of was hem eerder vergeten, maar ik heb wel nog boeken gelezen over dit soort toestanden (Als olifanten vechten ofzo), dus ik wist wel dat het bestond. In het filmpje zie je ook dat ze er al jaren mee bezig zijn en dat ze nu op het punt staan om echt wereldwijd met hun project door te breken.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2012 - 21:09 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Daar heb ik ooit mijn spreekbeurt over gehouden, dus ik weet wel hoe erg het is.


    Not all those who wander are lost.

    Newyorker schreef:
    Heb het net helemaal bekeken, en ben een beetje sprakeloos...


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Ik wist al een jaar lang dat dit speelde maar ben nog steeds sprakeloos. Dat komt onder andere ook omdat ik zelf naar Uganda ga. Veel zal ik er niet van mee krijgen maar het zal wel een soort toon onder de reis zetten.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik weet al langer over de LRA, Lord Resitance Army, ik heb er een paar maanden geleden een prachtig boek over gelezen.
    En ik ben blij dat dit in de aandacht komt, nu zal het minder snel vergeten worden en uiteindelijk zullen belangrijke mensen echt wel een druk voelen van, nu moeten we er iets aan doen. Nu kunnen we niet meer zomaar toekijken.
    Voor iedereen die meer over de LRA wil weten kan ik het boek Als de olifanten vechten van Dirck Bracke aanraden.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Ik weet er al een tijdje van, maar dat filmpje heeft me echt aangezet tot het daadwerkelijk verder vormen van mijn plan. Ik kan op kleine schaal wel iets doen, maar op grote schaal niet. Ieder gemaakt verschil is er één, zo zit ik er aan te denken om een schoolkrantspecial te maken en tot nu toe hebben er al zeven redactieleden mee ingestemd. MOCHT dit nou succesvol zijn, dan kunnen we het schoolhoofd wellicht vragen of hij er wat meer aandacht aan zou willen besteden.
    Maar, wat hier ook al gezegd wordt: veel mensen doen niets omdat er geen sprake is van eigenbelang...


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik was al van plan dat filmpje te gaan kijken, en toen gingen we hem in de klas kijken, like wtf. Ik hou het al niet droog bij Toy Story 3, ik kan er echt niet tegen..
    Ik heb mijn ouders over gehaald om TRI te steunen, die paar euro's kunnen we net zo goed aan hun geven.
    Ook zo dat filmpje over die vrouw die na bijna 30 jaar doof zijn, voor het eerst gaat horen. Omfg ik ging dood.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Accidental schreef:
    Ik weet er al een tijdje van, maar dat filmpje heeft me echt aangezet tot het daadwerkelijk verder vormen van mijn plan. Ik kan op kleine schaal wel iets doen, maar op grote schaal niet. Ieder gemaakt verschil is er één, zo zit ik er aan te denken om een schoolkrantspecial te maken en tot nu toe hebben er al zeven redactieleden mee ingestemd. MOCHT dit nou succesvol zijn, dan kunnen we het schoolhoofd wellicht vragen of hij er wat meer aandacht aan zou willen besteden.
    Maar, wat hier ook al gezegd wordt: veel mensen doen niets omdat er geen sprake is van eigenbelang...

    Mijn reactie was niet disrespectvol, ik weer wat er gebeurd, al jaren. Ik wou alleen een punt maken, je kan amper wat doen als eenling, of zelfs met een groep. Regeringen/NAVO/VN dat zijn de mensen die wat kunnen doen. Wat ze doen omdat er geen eigenbelang bij is.
    Wees toch niet zo snel op je teentjes getrapt en doe niet zo kinderachtig.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    WhiteQueen schreef:
    (...)
    Mijn reactie was niet disrespectvol, ik weer wat er gebeurd, al jaren. Ik wou alleen een punt maken, je kan amper wat doen als eenling, of zelfs met een groep. Regeringen/NAVO/VN dat zijn de mensen die wat kunnen doen. Wat ze doen omdat er geen eigenbelang bij is.
    Wees toch niet zo snel op je teentjes getrapt en doe niet zo kinderachtig.


    Het valt me de laatste tijd gewoon op dat jij erg vaak bijtend reageert op topics, breng het dan iets anders, maar doe niet gelijk zo snauwerig, ik was het gewoon even zat. Als alle eenlingen zo zouden denken, zou er nooit een verschil gemaakt worden.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!