• Dus bij ons op school gingen ze even een dichtwedstrijd organiseren. De ingezonden berichten zouden in de hal gehangen worden en de leerlingen konden op hun favoriete gedicht stemmen - natuurlijk moest je wel een schuilnaam verzinnen als je meedeed -.
    Komen ze vandaag binnen in de klas: 'Ja, in deze klas zit de winnaar van de tweede prijs!' en iedereen elkaar dus aankijken, zich afvragend wie het zou zijn. 'Gefeliciteerd, Rutger!' zeggen ze dan. Nou ja, oké, als hij een leuk gedicht heeft, geen probleem toch?
    Gaat hij zijn gedicht even voorlezen.

    Een gedicht schrijven is moeilijk
    Een gedicht schrijven duurt lang
    Ik speel liever Call of Duty
    Pang pang


    Owh kom op! Serieus?
    Vinden jullie dat zo'n gedicht de tweede prijs hoort te winnen?

    [ bericht aangepast op 17 maart 2012 - 9:12 ]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Bond schreef:
    Ik vind het dan ook dom om de leerlingen te laten kiezen. Dan weet je zeker dat er zoiets gebeurd >.<
    Laat dan de leraren kiezen, die hebben er tenminste misschien wat verstand van....


    Dat was eerst ook de bedoeling, maar ze moesten het natuurlijk weer veranderen... --'


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    ik had ook op dat gedicht gestemt hoor:O


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Embraced schreef:
    O mijn god. De jongens uit mijn klas zitten ook heel de tijd met Call of Duty. Nee, die hoort zeker niet de 2e prijs te winnen.


    comfort in c h a o s

    Ik vind hem wel grappig, maarja als ze de leerlingen laten kiezen hadden dit natuurlijk gebeurd. Ik snap wel als het een humor catagorie was en hij in die catagorie 2e was geworden.

    Pfff, alles waar call of duty instaat moet gelijk verliezen <_<


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    Pfff, alles waar call of duty instaat moet gelijk verliezen <_<[/quote hahaha


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    RainbowDash schreef:
    Pfff, alles waar call of duty instaat moet gelijk verliezen <_<[/quote hahaha


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    NewUsername schreef:
    Oké, ik zit hier echt met een best wel grote glimlach.
    Maar het is geen gedicht die moet winnen voor een gedichten wedstrijd.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    RainbowDash schreef:
    Pfff, alles waar call of duty instaat moet gelijk verliezen <_<


    For The Win. _O_


    "Ignite, my love. Ignite."

    Het probleem bij gedichten (en bijna alle andere kunstvormen) is dat je geen kwalitatieve waarde op het gedicht kan plakken. Natuurlijk kan je wel zeggen dat het op niets slaat, aangezien het geen diepere inhoud enzo heeft. Maar, wie zegt dat een diepere inhoud voor een gedicht noodzakelijk is? Blijkbaar voor de mensen in jouw school niet, want zij stemden met velen op dit gedicht. Het appreciëren van bepaalde kunstvormen is altijd persoonlijk en daarbij komt dat je eigen criteria kunt opstellen.

    Ik vind het zelf ook een belachelijk gedicht, maar dat is subjectief. Want de waarde van een gedicht kan je niet meten.

    [ bericht aangepast op 17 maart 2012 - 11:33 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik vind het wel genius :'D


    Shoganai i ne~

    Dat is eerder een rijmpje dan gedicht, eerlijk gezegd. Het heeft wel iets grappigs en kan er om lachen, maar ik kan het niet indelen bij 'Gedichten'. xD


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    RainbowDash schreef:
    Pfff, alles waar call of duty instaat moet gelijk verliezen <_<


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Flemish schreef:
    Hij is grappig, maar 2e plaats?
    Dat vertelt welke humor men heeft.
    In onze school is dat ook. De gedichten moeten voor hen grappig zijn. Maar ik vind dat gedichten gevoelens en een betekenis moeten hebben.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Embraced schreef:
    O mijn god. De jongens uit mijn klas zitten ook heel de tijd met Call of Duty. Nee, die hoort zeker niet de 2e prijs te winnen.

    [ bericht aangepast op 17 maart 2012 - 13:02 ]


    Tell me about it, stud.