• Dus bij ons op school gingen ze even een dichtwedstrijd organiseren. De ingezonden berichten zouden in de hal gehangen worden en de leerlingen konden op hun favoriete gedicht stemmen - natuurlijk moest je wel een schuilnaam verzinnen als je meedeed -.
    Komen ze vandaag binnen in de klas: 'Ja, in deze klas zit de winnaar van de tweede prijs!' en iedereen elkaar dus aankijken, zich afvragend wie het zou zijn. 'Gefeliciteerd, Rutger!' zeggen ze dan. Nou ja, oké, als hij een leuk gedicht heeft, geen probleem toch?
    Gaat hij zijn gedicht even voorlezen.

    Een gedicht schrijven is moeilijk
    Een gedicht schrijven duurt lang
    Ik speel liever Call of Duty
    Pang pang


    Owh kom op! Serieus?
    Vinden jullie dat zo'n gedicht de tweede prijs hoort te winnen?

    [ bericht aangepast op 17 maart 2012 - 9:12 ]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Misschien waren er gewoon geen goede gedichten? Al denk ik eerder dat het door de leerlingen komt, niet veel jongeren zijn geïnteresseerd in gedichten en dan stemmen ze dus iets op wat ze grappig vinden, die zien liever iets korts en herkenbaars dan een lang - in hun ogen misschien saai - gedicht met diepere betekenis.
    Welk gedicht stond er eigenlijk op de eerste plek? (daar ben ik nu wel benieuwd naar..)


    “Love is a contradiction.”

    Minichick schreef:
    Misschien waren er gewoon geen goede gedichten? Al denk ik eerder dat het door de leerlingen komt, niet veel jongeren zijn geïnteresseerd in gedichten en dan stemmen ze dus iets op wat ze grappig vinden, die zien liever iets korts en herkenbaars dan een lang - in hun ogen misschien saai - gedicht met diepere betekenis.
    Welk gedicht stond er eigenlijk op de eerste plek? (daar ben ik nu wel benieuwd naar..)


    Eerlijk gezegd heb ik geen idee... ;x Ik weet de tweede plaats enkel doordat die jongen in mijn klas zit...


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Embraced schreef:
    O mijn god. De jongens uit mijn klas zitten ook heel de tijd met Call of Duty. Nee, die hoort zeker niet de 2e prijs te winnen.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Hm, ik vind 'm wel... lekker poëtisch met een diepe betekenis. (cool)


    Full of envy behind that anonymous mask

    OpenYourEyes schreef:
    xD
    Ik zou zo zwaar in de lach geschoten zijn!
    Maar als je het een paar keer herleest, het heeft wel iets. Het is kort maar krachtig en die pang pang maakt het helemaal hilarisch!


    + Je zal dr maar opkomen, ik vind het persoonlijk een heel goed gedicht en je doet zoiets echt niet zomaar hoor. Een gedicht hoeft niet meer altijd iets heel zwaars en langdradigs te zijn.
    Ik vind het een goed gedicht =D


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik vind dit echt geniaal x'D


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Als je die hele gedichtenwedstrijd niet te serieus neemt, is het naar mijn mening best komisch dat dit gedicht de tweede prijs heeft gewonnen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    NewUsername schreef:
    Oké, ik zit hier echt met een best wel grote glimlach.
    Maar het is geen gedicht die moet winnen voor een gedichten wedstrijd.


    Ligt and Darkness are both very different..

    LightYagami schreef:
    Ik vind het wel genius :'D


    26 - 02 - '16

    Louisaaa schreef:
    -out- XD


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Ach ja, de jeugd van tegenwoordig. Ik vind het echt dom dat zo'n joch heeft gewonnen. Er zijn namelijk mensen die er heel erg best voor hebben gedaan en die krijgen niets. Pfft.


    "Well, well. Look who we've got here!"