• als je alleen al op Google intikt harry Potter kan je vanzelf uitkomen bij harry potter vs allerlij series. Zoals Twillight, Lord Of the Rings, narnia, batman Etc.

    Nou was mijn vraag nu de film the Hobbit bijna uitkomt, wat vinden jullie van de vergelijking harry Potter vs Lord Of the rings. Ik bedoel wie denk je dta beter is. Veel lord of the rings fans schelden de Potter serie voor alles en nog wat uit en vinden dat Potter gewoon gejat is van LOTR, Ik vind dit zelf onzin! Maar hoe denken jullie over de vergelijking tussen deze twee series?

    Ik ben benieuwd!

    Ik wil helemaal niets vergelijken. Ik hou van Harry Potter en daarmee is alles gezegd. Ik ga het niet ergens mee vergelijken, dat is lame.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Je kan films niet met elkaar vergelijken, zelfs niet als het van dezelfde scriptschrijver/regisseur zou zijn (hetzelfde bij boeken en series)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik vind ze allebei goed, maar LOTR toch wat beter. En ik durf te wedden dat Rowling LOTR wel gezien heeft hoor :].


    i put the fun in funeral

    Lol, ik zie niet in wat Harry Potter en LotR met elkaar te maken hebben. Het zijn allebei mooie films met ingewikkelde boeken. Dat is de enige vergelijking die ik maak. Al vind ik persoonlijk LotR leuker, maar dat is gewoon persoonlijke smaak.
    -goed Frode en Harry zijn erg het zelfde, met hun kleine lengte, zwarte haar en aanstellerige gedrag en gekreun in elke film-

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 16:43 ]


    Your make-up is terrible

    Ik vind dat je het niet echt kunt vergelijken. Persoonlijk hou ik meer van Harry Potter, maar dat wil niet zeggen dat het een beter is dan het ander. Het is gewoon anders.
    En dat HP gejat is van LOTR vind ik eigenlijk ook wel wat overdreven. Zoals ik zei, het zijn 2 andere dingen en wat de gelijkenissen betreft... Tja, het is nu ook niet verboden om je ergens door te laten inspireren.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    dat is zoals appels en peren met elkaar vergelijken. persoonlijke smaak wint dan.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Lord of the Rings is zo'n duizend keer beter dan Harry Potter ooit kón zijn, vele beter verhaal, met een wijder plubliek, betere schrijfstijl, realistischer geschreven, in my oppinio at least.


    Ex astris, sciencia

    Bronte schreef:
    Lord of the Rings is zo'n duizend keer beter dan Harry Potter ooit kón zijn, vele beter verhaal, met een wijder plubliek, betere schrijfstijl, realistischer geschreven, in my oppinio at least.


    - Beter verhaal: hoe kun je dit zeggen met 4 boeken? Potter is veel uitgebreider dan LOTR, Potter zit gewoon beter in elkaar.
    - weider publiek: klopt niet, beide films hebben net zoveel fans! De potter fans zijn allen trouwer aan hun serie.Bij hun weet je zeker dat als ze 80 zijn nog fan zullen zijn, en dat geld voor mij ook. LOTR fans die gaan weer naar het volgende toe. De meeste Potetrfans zijn geen overlopers
    - Betere schrijstijl: wat bedoel je hiermee?
    - Realistischer geschreven: Jij vind Potter niet realistisch geschreven wou je zeggen! whahahaah!! denk is na wat je zegt!! Ik vind Potter veel realistischer dan LOTR..veel potetr fans voelen zich veel meer thuis in de potter serie dan in LOTR mini serie

    Als ik jouw as zou ik eerst maar si even de boeken van Potter lezen voordat je zo'n idiote reactie neerzet..

    Potterfan schreef:
    (...)

    - Beter verhaal: hoe kun je dit zeggen met 4 boeken? Potter is veel uitgebreider dan LOTR, Potter zit gewoon beter in elkaar.
    - weider publiek: klopt niet, beide films hebben net zoveel fans! De potter fans zijn allen trouwer aan hun serie.Bij hun weet je zeker dat als ze 80 zijn nog fan zullen zijn, en dat geld voor mij ook. LOTR fans die gaan weer naar het volgende toe. De meeste Potetrfans zijn geen overlopers
    - Betere schrijstijl: wat bedoel je hiermee?
    - Realistischer geschreven: Jij vind Potter niet realistisch geschreven wou je zeggen! whahahaah!! denk is na wat je zegt!! Ik vind Potter veel realistischer dan LOTR..veel potetr fans voelen zich veel meer thuis in de potter serie dan in LOTR mini serie

    Als ik jouw as zou ik eerst maar is even de boeken van Potter lezen voordat je zo'n idiote reactie neerzet..

    Excuse me? Als jij eens eventjes de Extentend Version DVD van LOTR (maakt niet uit welke) kijkt, en dan de aftiteling, zie je dat daar meer dan twintig minuten aan namen van de Officiële Fanclub van LOTR staan. So, agian, what were you saying?

    En hallo: I like them both? Hoezo ben ik dan een 'overloper'?
    En trouwens: de meeste LOTR-fans zijn al tachtig, omdat het boek net uit was gebracht toen zij rond onze leeftijd zaten. (cat)

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 17:05 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Potterfan schreef:
    (...)

    - Beter verhaal: hoe kun je dit zeggen met 4 boeken? Potter is veel uitgebreider dan LOTR, Potter zit gewoon beter in elkaar.
    - weider publiek: klopt niet, beide films hebben net zoveel fans! De potter fans zijn allen trouwer aan hun serie.Bij hun weet je zeker dat als ze 80 zijn nog fan zullen zijn, en dat geld voor mij ook. LOTR fans die gaan weer naar het volgende toe. De meeste Potetrfans zijn geen overlopers
    - Betere schrijstijl: wat bedoel je hiermee?
    - Realistischer geschreven: Jij vind Potter niet realistisch geschreven wou je zeggen! whahahaah!! denk is na wat je zegt!! Ik vind Potter veel realistischer dan LOTR..veel potetr fans voelen zich veel meer thuis in de potter serie dan in LOTR mini serie

    Als ik jouw as zou ik eerst maar si even de boeken van Potter lezen voordat je zo'n idiote reactie neerzet..


    'Idiote reactie'? No offence maar ze geeft haar mening..


    Full of envy behind that anonymous mask

    Colorblind schreef:
    Ik wil helemaal niets vergelijken. Ik hou van Harry Potter en daarmee is alles gezegd. Ik ga het niet ergens mee vergelijken, dat is lame.


    Alis volat propriis.

    Potterfan schreef:
    (...)

    - Beter verhaal: hoe kun je dit zeggen met 4 boeken? Potter is veel uitgebreider dan LOTR, Potter zit gewoon beter in elkaar.
    - weider publiek: klopt niet, beide films hebben net zoveel fans! De potter fans zijn allen trouwer aan hun serie.Bij hun weet je zeker dat als ze 80 zijn nog fan zullen zijn, en dat geld voor mij ook. LOTR fans die gaan weer naar het volgende toe. De meeste Potetrfans zijn geen overlopers
    - Betere schrijstijl: wat bedoel je hiermee?
    - Realistischer geschreven: Jij vind Potter niet realistisch geschreven wou je zeggen! whahahaah!! denk is na wat je zegt!! Ik vind Potter veel realistischer dan LOTR..veel potetr fans voelen zich veel meer thuis in de potter serie dan in LOTR mini serie

    Als ik jouw as zou ik eerst maar si even de boeken van Potter lezen voordat je zo'n idiote reactie neerzet..

    Lotr heeft zes boeken en is veel beter uitgewerkt dan Harry Potter. In de drie delen zie je verschillende verhaallijnen waar je je achteraf geen vragen meer bij stelt. Bij Harry potter heb je een verhaallijn, die nog vele vraagtekens achterlaat.
    Harry Potter is maar voor een bepaald plubliek geschreven, lotr spreekt zelfs grootouders aan, wat je bij Harry Potter niet kunt zeggen. En er zijn vele 'Potterheads' die Harry Potter links hebben laten liggen en verder zijn gaan.
    En over schrijfstijl, In Harry Potter kan je stoppen met lezen en wat mij betreft een antal jarenw eg laten liggen. Bij LOTR ga je, ook al heb je jezelf beloofd om na die pagina te stoppen met lezen, verder lezen. Iedereen die ik ken die de boeken heeft gelezen had dat, bij Harry Potter had niemand dat.
    En de wereld bij LOTR is de wereld af, de verschillende talen zijn afgewerkt en als je de boeken leest kan je je zo voorstellen dat je, wanneer je ogen sluit, je in midden-Aarde bevind. OOk dta heb je bij Harry Potter niet.

    En ik heb alle zeven de boeken gelezen.


    Ex astris, sciencia

    Potterfan schreef:
    (...)

    - Beter verhaal: hoe kun je dit zeggen met 4 boeken? Potter is veel uitgebreider dan LOTR, Potter zit gewoon beter in elkaar.
    - weider publiek: klopt niet, beide films hebben net zoveel fans! De potter fans zijn allen trouwer aan hun serie.Bij hun weet je zeker dat als ze 80 zijn nog fan zullen zijn, en dat geld voor mij ook. LOTR fans die gaan weer naar het volgende toe. De meeste Potetrfans zijn geen overlopers
    - Betere schrijstijl: wat bedoel je hiermee?
    - Realistischer geschreven: Jij vind Potter niet realistisch geschreven wou je zeggen! whahahaah!! denk is na wat je zegt!! Ik vind Potter veel realistischer dan LOTR..veel potetr fans voelen zich veel meer thuis in de potter serie dan in LOTR mini serie

    Als ik jouw as zou ik eerst maar si even de boeken van Potter lezen voordat je zo'n idiote reactie neerzet..


    Sorry, maar ik vind dit echt groot en deels onzin.


    Your make-up is terrible

    Cogsworth schreef:
    (...)
    Excuse me? Als jij eens eventjes de Extentend Version DVD van LOTR (maakt niet uit welke) kijkt, en dan de aftiteling, zie je dat daar meer dan twintig minuten aan namen van de Officiële Fanclub van LOTR staan. So, agian, what were you saying?

    En hallo: I like them both? Hoezo ben ik dan een 'overloper'?
    En trouwens: de meeste LOTR-fans zijn al tachtig, omdat het boek net uit was gebracht toen zij rond onze leeftijd zaten. (cat)


    Een echte fan van Potter verkiest geen enkele andere serie boven Potter..simpel. Maar ja ik respecteer LOTR fans wel, ik verwacht alleen dat mensen zoals jij, LOTR fans dus, mij en de andere Potterheads dan ook als Potterfans respecteren. O,ja en ik vervul slechts mijn plicht door te zeggen dat Harry potter 10000000000000000000000000000x beter is! maar jij vind het dus wel eerlijk om te zeggend at Potter gejat is van LOTR want dat slaat echt helemaal nergens op!!

    Potterfan schreef:
    (...)

    Een echte fan van Potter verkiest geen enkele andere serie boven Potter..simpel. Maar ja ik respecteer LOTR fans wel, ik verwacht alleen dat mensen zoals jij, LOTR fans dus, mij en de andere Potterheads dan ook als Potterfans respecteren. O,ja en ik vervul slechts mijn plicht door te zeggen dat Harry potter 10000000000000000000000000000x beter is! maar jij vind het dus wel eerlijk om te zeggend at Potter gejat is van LOTR want dat slaat echt helemaal nergens op!!

    Dat is gewoon Bullshit.


    Ex astris, sciencia