• Ik ben van plan twee one-shots te schrijven; één over Rapunzel en de prinses die haar redt en eentje over een mannelijke Assepoester en zijn prins.

    Nou is het niet zo moeilijk om van een prins een prinses te maken, maar Assepoester klinkt een beetje raar als jongensnaam. Heeft iemand enig idee hoe ik daar iets moois van kan maken?






    Voor de mensen die zich afvragen waar de originele naam vandaan komt:


    Omdat ze alle vuile karweitjes moet opknappen, zoals 's ochtends het aanmaken van de haard, wordt ze schertsend 'Assepoester' genoemd. Poesten is een Middelnederlands woord voor blazen.
    (...)
    Assepoester betekent "zij die in de as blaast om het vuur aan te wakkeren". Dit wordt uitgelegd als de nederigste plaats, maar ook juist degene die voor het heilige haardvuur zorgt (een priesteres).


    Bron: Wikipedia.

    [ bericht aangepast op 9 april 2012 - 20:35 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    haha :') AssPussy zie filmpje van Theames op youtube xD


    Life is hard, just break it with your head <3

    Yoda schreef:
    Verwissel twee letters en noem hem 'Assepoetser' (cat) Of Aspoetser.


    comfort in c h a o s

    Enthusiasm schreef:
    Noem hen Aster :D Of Casper van Assepoester en Cinderella gemengt, oke ik heb rare ideeen..

    ^this a.


    I solemny swear I'm up to no good.

    FighterBeat schreef:
    Cinder? Van Cinderella? (krul)


    Happy Birthday my Potter!

    Niet :Y)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Tiana schreef:
    Oh, als je die hebt geschreven, wil je me dan een berichtje sturen? Lijkt me echt leuk! En misschien kan je proberen de letters van Assepoester door elkaar te husselen en er een nieuwe naam van te maken? Toesepasser, ofzo, oké laat ook maar, ik kan totaal geen naamcombinaties maken xd


    Zal ik doen. (:




    En aan iedereen; bedankt voor jullie hulp. Er zitten meerdere leuke ideeën tussen, maar ik denk dat ik hem Cynderin noem. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan