• Hooi! (:


    Wat de titel al zegt eigenlijk. Ik heb ideeën om verhalen te gaan schrijven, maar ik wil niet beginnen omdat ik altijd stop na een stuk of 3 hoofdstukjes. Dus hoe krijgen jullie het voor elkaar om een verhaal helemaal af te ronden? Waar komt de motivatie vandaan?

    Liefs


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb in totaal vijf verhalen afgerond maar ik was toen echt tussen de 7 en de 10 en deed ik een jaar over 20.000 woorden (letterlijk), maar op dat moment moest en zou ik beter zijn ik schrijven dan mijn zus, haha.

    Ik merk heel erg dat het wedstrijden houden van wie er meer schrijft/het eerder af heeft/mooier schrijft helpt om het af te schrijven. Maar ook als je mensen hebt die bij elk hoofdstuk reageren motiveert dat. (:

    Al is het me al ruim twee jaar niet meer gelukt om een verhaal af te schrijven, misschien helpt deze reactie toch wat, haha


    i wanna die with you once or twice.

    Ik merk vooral dat als je eigen verhaal je motiveert, het beter lukt om hem af te maken (: ik ben ook story's begonnen waarbij het idee wel leuk was, maar niet ZO SUPER COOL, dus dan maakte ik ze niet af haha :'D de motivatie om je geweldig idee te laten lezen aan anderen, zorgt dat ik verhalen kan afmaken.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dit zijn mijn tips, maar zoveel zijn ze niet waard want ik heb nog nooit een verhaal afgeschreven (al denk ik dat het dit jaar wel gaat lukken):

    ✎ Maak ergens een soort van moodboard. Afbeeldingen helpen motiverend als je even zonder inspiratie zit.
    ✎ Luister naar (instrumentele) muziek tijdens het schrijven. Als je een opwindende, actievolle scene wilt schrijven, luister dan naar muziek die daarbij past. Muziek zorgt ervoor dat je je beter kan inleven en vlotter de scene kan schrijven.
    ✎ Focus niet al te veel op herschrijven, dat kan altijd later nog.
    ✎ Laat je hoofdstukken aan anderen lezen (op Quizlet of thuis). Feedback helpt om je gemotiveerd te houden en zorgt er ook voor dat je op het einde minder werk hebt als je de feedback onmiddellijk in volgende hoofdstukken kan verwerken.
    ✎ Heb je echt geen inspiratie? Begin dan gewoon zonder na te denken te typen. Het kan zijn dat je 80% van wat je net geschreven hebt moet verwijderen, maar die andere 20% verrijkt je verhaal wel.
    ✎ Stop altijd met schrijven in het midden van een scene waar veel actie of een belangrijke conversatie of dergelijke inzit. Je hebt meestal meer inspiratie voor belangrijke scenes dan voor 'tussen scenes', het is dan ook gemakkelijker om bij een volgende schrijfbeurt te beginnen als je voort kan gaan in de flow van wat je al geschreven hebt. Zo hoef je niet telkens van nul af aan, met een nieuw stuk te beginnen.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2017 - 13:12 ]


    The soul needs autumn.

    Het feit dat je al stopt na drie hoofdstukken komt, grotendeels denk ik dan toch, doordat je geen goed conflict hebt (een basisvereiste voor een verhaal) en daardoor niet genoeg richting en plan. Dus je hebt wel een thema in je hoofd, denk ik, maar je richting van een ontwikkeling ontbreekt. Als je niet weet waarheen je schrijft denk ik dat je sneller afbreekt dan wanneer je bezig bent met op te bouwen.
    Misschien moet je wat meer opzoeken over verhaalstructuren. Er zijn wetmatigheden, maar dat weet niet iedereen. Het is geen vereiste, maar het kan je enorm helpen als je moeite hebt iets op te bouwen.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2017 - 13:16 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Mt, want ja.
    Overigens, het is ook geen probleem om een hele tijd je verhaal te laten liggen als je vast zit. Ik zat ergens vast in mijn verhaal, en toen heb ik er toch een paar maanden niet meer naar gekeken vergeten oké, don't judge me en toen had ik ineens verse inzichten en ideeën.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eh nou als ik spontaan schrijf wordt t heel lang maar als ik een plan maak dan kom ik niet heel erg ver, schrijf wel altijd het idee op maar dan 'moet' ik niet verder omdat ik t dan al ergens heb opgeschreven


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dit is voor mij ook wel een handig topic 🙈


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik zou het niet weten.


    I try to escape, but I'm not be able to fly. Always lies, That is why my mind is locked forever.

    klinkt dom maar
    ik bedenk eerst een geweldige eind
    zoals bij Last Life
    waar een van mijn hoofdpersonages zichzelf neerschiet,
    daar om heen bedenk ik een heel verhaal wat interessant kan zijn.
    want dan heb je meer motivatie om aan je verhaal te werken want je wilt je idee (dus het geweldige eind) met de wereld delen^^

    Ik ben iemand die altijd afmaakt waar ze mee bezig is en ik kan er écht niet tegen als ik een verhaal niet afmaak, dus voor mij gaat het eigenlijk automatisch. Het vergt wel veel uithoudingsvermogen en ik bedenk door het verhaal heen plottwisten die zelfs ik niet aan zie komen om het verhaal interessant te houden. (:


    Take risks and conquer your fears.

    Ik kan ook wel wat tips gebruiken. Ik heb genoeg verhalen die ik niet af heb geschreven - kan ook een inspiratieprobleem zijn maar wat ik bij de paar heb gedaan die ik wel af heb gerond (of bijna af aan het ronden ben) heb ik eigenlijk totaal verschillende dingen gedaan. Mijn eerste schreef ik erg spontaan en ik liet gebeuren wat er mijn karakters gebeurde, ik had toen helemaal geen idee waar ik heen ging met mijn verhaal. Bij mijn tweede juist wel een beetje, en ik heb er een schema van gebeurtenissen bij gemaakt. Dat helpt wel als houvast wanneer je even echt niet meer weet wat te doen.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik ken het probleem helaas.

    Ik heb vaak dan een nieuw idee en dan laat ik het oude dus liggen. En dan weer een nieuw idee...


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Crewbie schreef:
    Dit is voor mij ook wel een handig topic 🙈


    Haha dit, ik ben er zelf ook nog nooit in geslaagd een verhaal af te ronden, vrees ik.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Perffect schreef:
    Ik ken het probleem helaas.

    Ik heb vaak dan een nieuw idee en dan laat ik het oude dus liggen. En dan weer een nieuw idee...


    Jaah dit dus xd


    ~My Mind Is Free~

    Ik denk altijd 'Ik ga m'n boek laten uitgeven, dus dat wil ik zo snel mogelijk, hup hup!'.
    Zoiets, werkt 9/10 keer goed!


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh