• Weet niet waar dit moet. En als er al 1 is sluit deze dan maar.

    Vannacht rond 2 uur is de Titanic 100 jaar gezonken. Omdat te herdenken zenden 2 zenders documentaires uit over dit drama.

    Wat is jullie gedachte bij de Titanic en het gebeuren er om heen?

    [ bericht aangepast op 15 april 2012 - 13:41 ]

    Wanneer komen die documentaires en op welk net? (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    National Geografic Channel, morgen vanaf 8:00 marathon.

    Miyavizm schreef:
    National Geografic Channel, morgen vanaf 8:00 marathon.


    Oooh, ik ga dan kijken denk ik, haha.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Vanavond komt er een mini serie daar van op TV, ik weet zo niet meer welke zender.


    Normal girl at day, Catwoman at night.

    Quintino schreef:
    Vanavond komt er een mini serie daar van op TV, ik weet zo niet meer welke zender.


    België of Nederland?

    Wanrooy schreef:
    (...)

    België of Nederland?


    Nederland. :3


    Normal girl at day, Catwoman at night.

    Een heel interessant verhaal en het is erg wat er gebeurd is, maar ik snap niet waarom er zo veel aandacht aan besteed word, er zijn genoeg scheepsrampen geweest, wat maakt deze nou zo bijzonder, ja ik weet dat ze het groots was, onzinkbaar zou zijn en her snel ging maar dan nog. Waarom nu naar 100 jaar nog steeds zo veel aandacht.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    En ik ben vandaag jarig.


    If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

    Ik vind het een mooi, zielige en interessant verhaal. Door de film Titanic ben ik me echt gaan verdiepen in de Titanic zelf en je ziet echt hoe erg het is... Want alle rijke mensen werden het meest gered en de mensen van de derde klas werden daar gewoon achter gelaten, net als het personeel. De rijken moesten zo nodig hun leven redden en ook zo rot dat er te weinig sloepen waren en ze niet helemaal vol waren. Er konden 65 mensen in per sloep, maar nooit zat er een sloep helemaal vol :S Lekker egoïstisch. Maar het is gewoon een tragische gebeurtenis en als ik er aan denk word ik er een beetje verdrietig van :$ Okal kende ik die mensen niet, het is gewoon een hele verdrietige gebeurtenis, en okal zijn de personages van de film fictief, je krijg er wel een kijk op hoe het gegaan is en dat is allemaal zo rot...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Persoonlijk vind ik het zielig voor de mensen die het niet overleeft hebben.
    En dat de meeste eersteklassers het overleeft hebben.

    Tsja, het is een fout waar we van geleerd hebben, althans dat hoop ik.

    MyFairyKing schreef:
    Een heel interessant verhaal en het is erg wat er gebeurd is, maar ik snap niet waarom er zo veel aandacht aan besteed word, er zijn genoeg scheepsrampen geweest, wat maakt deze nou zo bijzonder, ja ik weet dat ze het groots was, onzinkbaar zou zijn en her snel ging maar dan nog. Waarom nu naar 100 jaar nog steeds zo veel aandacht.


    Er word zoveel aandacht aangeschonken omdat het zeg maar de 9/11 van de 20e eeuw was. De Titanic was hét symbool van vooruitgang, de boot van de toen nog maar pas 12 jaar eerder begonnen nieuwe eeuw, en toen zonk het. Nogal ironisch als je bedenkt dat het motto van de Titanic 'We are unsinkable' was... Ook was het zo tragisch omdat in het 'moderne' 1912, men dacht dat klassen er niet meer toe deden, maar toen het erop neerkwam zaten de rijken altijd eerder in hun sloepjes dan de middenklasse en de arme sloebers.

    100 jaar later zal 9/11 ook vast nog wel herdacht worden. Maar de Titanic word nu ook nog vooral veel herdacht omdat men altijd 'the bigger picture' opzoekt: geld. Dankzij al die films e.d. stromen de kassen van o.a. bioscopen weer vol. Het is allemaal in het belang van winst, net zoals koninginnedag bijvoorbeeld, als dat geen geld op zou leveren zouden we nu echt geen verjaardag van de moeder van onze koningin in Nederland vieren.

    Wat een lang verhaal eigenlijk xD

    [ bericht aangepast op 16 april 2012 - 17:52 ]


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Ik heb de film in 3D gezien en ik moest de gehele film huilen. Ik had hem nog nooit eerder gezien, echt erg, maar ik ben blij dat ik hem in 3D heb gezien.

    Ik vind het erg wat er is gebeurd, maar anders was er misschien nooit zo'n mooie film gekomen. Maar hoe dan ook, de Titanic zal sowieso in het nieuws zijn gekomen. Als ie was aangekomen in Amerika, zal dat ook een wonder zijn geweest. Ja toch?


    "I solemnly swear that i am up to no good."