• De stelling van deze week luidt:
    Het overdragen van een SOA moet strafbaar worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Take me to wonderland

    Dat hangt redelijk van geval per geval af. Als je weet dat je het hebt en gaat doelbewust vrijen zonder bescherming dan ben ik het volledig eens met de stelling. Maar vaak weten mensen het zelf pas na maanden al dan niet jaren dat ze het hebben en dan kan je mogelijk spreken van opzettelijk gedrag en vind ik niet dat het strafbaar mag zijn.


    Queer zijn is gewoon alles

    En het overdragen van griep ook dan? :W


    •

    Nee, hoe kun je nu nagaan dat juist die ene persoon dat heeft overgedragen? Die aanklager kan toch ook met iemand anders geslapen hebben en daarover liegen? Dan nog, diegene die het overdraagt, kan zelf ook niet bewust zijn van zijn/haar SOA, en het dus onbewust overdragen. Ja, het is ernstig als het met opzet overgedragen wordt, maar in dat soort gevallen kun je die persoon ook al aanklagen om verschillende andere redenen. Ik ben dus tegen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Horvath schreef:
    En het overdragen van griep ook dan? :W


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Horvath schreef:
    En het overdragen van griep ook dan? :W


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Nee, wat een onzin. Heel vaak weten mensen zelf niet eens dat ze een SOA hebben. Daarbij ben je zelf ook verantwoordelijk om het veilig te doen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Volgens mij is het bewust overdragen van een SOA strafbaar. Volgens mij zijn daar in het verleden (in andere landen) wel eens rechtszaken over geweest. Verder vind ik niet dat je iemand strafbaar moet stellen voor het overdragen ervan. Niet iedere SOA is gevaarlijk en niet iedereen weet dat hij of zij een SOA heeft op het moment dat ze vrijen. Overigens hoef je zelf geen SOA te hebben om er wel een door te kunnen geven, dus dat is ook niet eerlijk.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Richonne schreef:
    Nee, wat een onzin. Heel vaak weten mensen zelf niet eens dat ze een SOA hebben. Daarbij ben je zelf ook verantwoordelijk om het veilig te doen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Dat klinkt echt als enorme onzin. Hoe wil je zoiets controleren? Waar trek je de lijn? Daarbij is het ook eigen verantwoordelijkheid om veilig seks te hebben en onwetendheid, het niet eens weten dat jij/een ander een soa heeft maakt zoiets ook lastiger.


    26 - 02 - '16

    Troll schreef:
    Dat klinkt echt als enorme onzin. Hoe wil je zoiets controleren? Waar trek je de lijn? Daarbij is het ook eigen verantwoordelijkheid om veilig seks te hebben en onwetendheid, het niet eens weten dat jij/een ander een soa heeft maakt zoiets ook lastiger.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    De stellingen worden met de week meer hilarisch.


    Alphonse schreef:
    Volgens mij is het bewust overdragen van een SOA strafbaar. Volgens mij zijn daar in het verleden (in andere landen) wel eens rechtszaken over geweest. Verder vind ik niet dat je iemand strafbaar moet stellen voor het overdragen ervan. Niet iedere SOA is gevaarlijk en niet iedereen weet dat hij of zij een SOA heeft op het moment dat ze vrijen. Overigens hoef je zelf geen SOA te hebben om er wel een door te kunnen geven, dus dat is ook niet eerlijk.

    En dit, niet alle soa's zijn te merken.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2017 - 14:51 ]

    Caracal schreef:
    De stellingen worden met de week meer hilarisch.


    Heaven is a place that we all have

    wat


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Troll schreef:
    Dat klinkt echt als enorme onzin. Hoe wil je zoiets controleren? Waar trek je de lijn? Daarbij is het ook eigen verantwoordelijkheid om veilig seks te hebben en onwetendheid, het niet eens weten dat jij/een ander een soa heeft maakt zoiets ook lastiger.

    + Wie verzint deze stellingen? :'D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Clowder schreef:
    (...)
    + Wie verzint deze stellingen? :'D


    Iedereen kan een stelling gewoon inleveren in dit topic.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt