• Hier in Nederland zijn de winkels door de week tot maar 6 ongeveer open, misschien op Donderdag een paar uurtjes meer en door het weekend tot maar 5! Maar als ik terug denk aan Amerika, daar waren veel winkels de hele dag open. In andere landen zijn ook winkels echt 24/7 open of tenminste langer per dag. Ik denk dat als ik eindelijk weer verhuis Europa uit, dat ik gewoon een Shopping schok zal hebben. Wat vinden jullie?

    Barnabas schreef:
    Ik wil toch bezwaar aantekenen. Mensen zeggen wel heel erg simpel dat ze dan meer omzet draaien, maar geloof me, dit klopt niet. Vaak is de koopkracht na zessen verdwenen en dan vooral in de kleinere steden. Mijn vader heeft een petit-restaurant en hij gaat om negen uur dicht. Het is namelijk na zeven uur gewoon uitgestorven! In de grotere steden kan het wel iets langer, maar veel mensen hebben geen zin om 's avonds uitgebreid te dineren. De mensen gaan dan eerder voor een snelle hap.
    Ook voor de gewone winkels geldt dit. En in andere landen is dat heel erg anders hoor, daar zijn er veel grotere steden en is de koopkracht veel groter. Ook speelt het internetshoppen een grote rol.

    Nou, je bent duidelijk geen grote steden gewent jongedame. In Rotterdam zitten restaurantjes altijd sowieso tot 9uur vol. Echt vol. Minstens half vol. (cat)

    Ik vind ook dat de winkels véél te vroeg sluiten (cat).


    The odds are néver in our favor.

    FlowerOnFire schreef:
    Tja.. ik ben niet anders gewend natuurlijk XD
    Maar ik ga ook niet zo vaak winkelen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Ik zou het wel handig vinden als ze langer open waren, maar ik stoor me er verder niet aan.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Bij mij in de buurt zijn de winkels ook op zondag open. Telkens als ik naar een andere stad ga, ga ik er ook vanuit dat deze op zondag open zijn, maar als je dan voor een gesloten deur staat, valt dat ook vies tegen. :x


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Chandler schreef:
    Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Ik zou het wel handig vinden als ze langer open waren, maar ik stoor me er verder niet aan.


    26 - 02 - '16

    In België zijn de meeste winkels ook maar open tot 6 hoor. Sommige winkels blijven dan wel weer open tot 8, maar dat hangt van winkel tot winkel af.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Dat hangt echt gewoon van het land af. In de hele warme landen sluiten veel winkels tot rond 15 à 16u en zijn daarom langer in de avond open.. Ook leven velen daarvan van het toerisme en is het daarom dat ze langer open blijven.
    Voor Amerika heb ik geen uitleg..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Barnabas schreef:
    Ik wil toch bezwaar aantekenen. Mensen zeggen wel heel erg simpel dat ze dan meer omzet draaien, maar geloof me, dit klopt niet. Vaak is de koopkracht na zessen verdwenen en dan vooral in de kleinere steden. Mijn vader heeft een petit-restaurant en hij gaat om negen uur dicht. Het is namelijk na zeven uur gewoon uitgestorven! In de grotere steden kan het wel iets langer, maar veel mensen hebben geen zin om 's avonds uitgebreid te dineren. De mensen gaan dan eerder voor een snelle hap.
    Ook voor de gewone winkels geldt dit. En in andere landen is dat heel erg anders hoor, daar zijn er veel grotere steden en is de koopkracht veel groter. Ook speelt het internetshoppen een grote rol.

    Bij ons in de restaurants is dat niet zo hoor.. En Roeselare is nu niet om te zeggen een hele grote stad.
    Als het om winkels gaat snap ik dat nog wel, maar ze zouden toch wel tot 19 à 20u open mogen blijven. En anders zijn er de nachtwinkels wel, gelukkig bestaan die nog.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Bij ons komt er niemand meer om vijf uur, dus ik ben blij dat we om 6 uur sluiten. Mooi niet dat ik dan nog langer doorga.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Hier zijn ze op maandag pas in de middag open en weer om 5 uur dicht. Op vrijdag zijn ze tot 8-9 uur open maar op zaterdag weer gewoon tot 5 uur. En op zondag helemaal niet... Ik ben er wel aan gewend maar het lijkt me heerlijk als ze gewoon tot s'avonds laat open zouden blijven...


    Believe in yourself.

    Aurelia schreef:
    Ik vind het ook zo'n onzin dat de winkels op zondag dicht zijn in het oosten. Ik ben ervan overtuigd dat zat mensen op zondag willen werken. Nou, hebbie mooi een extra dag om omzet te draaien. What's the big deal?
    Dat is niet alleen in het oosten hoor. Hier in het zuid-west ook..


    Believe in yourself.

    SchoenVeter schreef:
    kom maar een keer naar Rotterdam
    winkels zijn daar ook op zondag open


    Inderdaad. En het sterft er van de avondwinkels en Turkse supermarkten die vaak tot heel laat open zijn. :')


    Til hug og blod.