• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Chaim | Koning Moose Anderson | Beer
    - Dymphna Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Chaim| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Citizen| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Dymphna| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Cosette| William Irial Smelting
    Chaim| Madeline Lucy Walls


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Rey

    "Nee hoor, ik zit nog vol van je géweldig klaar gemaakte pasta. Ben nog steeds diep onder de indruk. Je bent vrij voor vanavond, meneer."
    Ik grinnik.
    "Dank je, mevrouw."
    Ik ga zelf een pintje halen in de keuken, en zet me dan in de andere kant van de zetel. Ik vind haar te leuk dan zou mogen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Dank je, mevrouw." Ik grinnik en maak vanuit mijn plek een kleine buiging. Ik volg zijn beweging als hij naar de koelkast loopt en hij met een biertje terugkomt lopen.
    "En daar ben jij oud genoeg voor?" vraag ik met een plagende ondertoon.
    "Heel teleurstellend, je weet toch wel dat drank je hersenen aantast, vooral als je nog geen eenentwintig bent. Dat had ik nou niet van je verwacht." Ik grinnik even en klem mijn handen om mijn benen. De film is al begonnen, maar nog veel heb ik er niet van gevolgd.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "En daar ben jij oud genoeg voor? Heel teleurstellend, je weet toch wel dat drank je hersenen aantast, vooral als je nog geen eenentwintig bent. Dat had ik nou niet van je verwacht."
    Ik steek mijn tong uit.
    "Ik ben ouder dan jij ooit zal worden."
    Het is meer tegen mezelf dan tegen haar, aangezien ik steeds naar haar wil blijven kijken.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Ik ben ouder dan jij ooit zal worden." Ik kijk hem even aan, die had ik kunnen verwachten.
    "Daar heb ik niets op in te brengen," zeg ik dan uiteindelijk en steek mijn handen onschuldig de lucht in.
    "Lichamelijk ben ik wel ouder, ouder dan jij ooit zal worden." Ik steek plagend mijn tong uit en herhaal met mijn laatste woorden zijn zonet uitgesproken zin op exact dezelfde toon. Even kijk ik naar het beeldscherm achter hem. Ik volg er totaal niets van. Het is dat ik hem al een keer eerder gezien heb.
    "Ik weet trouwens niet of ik daar heel blij mee moet zijn." voeg ik er nog aan toe en haal dan mijn schouders op.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Daar heb ik niets op in te brengen. Lichamelijk ben ik wel ouder, ouder dan jij ooit zal worden. Ik weet trouwens niet of ik daar heel blij mee moet zijn."
    Ik zwijg even.
    "Hoe bedoel je? Waarom zou je er niet blij mee zijn?"
    Op dit moment zou ik alles geven om gewoon mens te zijn. Al is het niet alleen omdat ik haar dan zou kunnen mee uitvragen, maar ook omdat dit eigenlij een lange sleur is.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Hoe bedoel je? Waarom zou je er niet blij mee zijn?" Ik kijk hem verbaasd aan. Misschien dat het voor hem anders zou zijn dan voor een gewoon mens.
    "Nou, ik wil later niet graag als een oud, lelijk, gerimpeld vrouwtje in de supermarkt met een rollator mijn boodschappen afrekenen, dertig keer vragen of ze het bedrag herhalen kan, omdat ik mijn oren heb verpest aan het luisteren van harde muziek toen ik zestien was." leg ik uit en leun wat naar achteren. Ik gaap vlug.
    "Dan blijf ik toch liever wat extra jaren zestien, hoewel dat op een gegeven moment ook saai gaat worden, denk ik." Ik glimlach even en kijk hem dan aan.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Nou, ik wil later niet graag als een oud, lelijk, gerimpeld vrouwtje in de supermarkt met een rollator mijn boodschappen afrekenen, dertig keer vragen of ze het bedrag herhalen kan, omdat ik mijn oren heb verpest aan het luisteren van harde muziek toen ik zestien was. Dan blijf ik toch liever wat extra jaren zestien, hoewel dat op een gegeven moment ook saai gaat worden, denk ik."
    Ik knik.
    "Het is ongelooflijk saai, en geloof me. Ik heb al zovaak gewenst dat het niet zo was, dat ik gewoon kon oud worden. Het lijkt me niet te lukken het te kunnen accepteren. Als er iets is dat ik zou wensen als het kon, is het de mogelijkheid om oud te worden met iemand. Eerst een gezin, en dan gelukkig oud worden."
    Ik leun wat achterover.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    Ik open eerst een oog, dan het andere als ik zachte kusjes op mijn gezicht voel. Met een klein glimlachje kijk ik haar aan. Ze vleit zich tegen me aan en neemt mijn handen in de hare.
    "Ik ben zo blij dat ik weer bij je ben."
    Ik laat mijn vingers met die van haar spelen, terwijl ik haar zoete geur inadem. Het ontneemt me even mijn spraakvermogen.
    "Ik ben blij dat ik je terug heb," antwoord ik zacht.
    Ik ben blij dat ze mijn gezicht niet kan zien. Hoewel ik de woorden oprecht meen, ontbreekt er iets. Met heel mijn hart wil ik "jullie" zeggen. Ik had echt verwacht dat ik twee personen terug zou halen, en het feit dat er geen baby is kwam hard aan. Het voelt een beetje leeg, hoewel mijn hart al vol is van haar.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Ik ben blij dat ik je terug heb."
    Ik glimlach en voel me weer zo goed als gelukkig. Met gesloten ogen geeuw ik.
    "Sorry," zeg ik verontschuldigend.
    "Ik heb vreselijk geslapen. Nee, eigenlijk heb ik goed geslapen, maar veel te weinig. Ik moest steeds aan jou denken."
    Ik verschuif me een beetje. De grond zit niet meteen uiterst comfortabel. Met mijn armen om zijn hals en mijn hoofd tegen zijn borst en gesloten ogen, kan ik zo in slaap vallen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Het is ongelooflijk saai, en geloof me. Ik heb al zovaak gewenst dat het niet zo was, dat ik gewoon kon oud worden. Het lijkt me niet te lukken het te kunnen accepteren. Als er iets is dat ik zou wensen als het kon, is het de mogelijkheid om oud te worden met iemand. Eerst een gezin, en dan gelukkig oud worden." Ik kijk hem strak aan wanneer hij deze woorden zegt. Het is Fedea die me dit al eerder vertelt heeft, of mijn ouders. Faunielen kunnen géén kinderen krijgen, ze werden niet ouder en zouden voor altijd zestien blijven.
    "Is Fedea daarom zo verdrietig dat ze niet zwanger is?" vraag ik, zonder er echt bij na te denken en voel me dan betrapt. Dit was immers een geheim. Mijn ogen worden even groot en zuchtend knijp ik ze dicht en kijk naar boven.
    "Dit heb je niet van mij, je weet hier niets van, begrepen?" Ik kijk hem smekend aan.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Is Fedea daarom zo verdrietig dat ze niet zwanger is? Dit heb je niet van mij, je weet hier niets van, begrepen?"
    Ik trek grote ogen en kijk haar aan.
    "Ze is niet zw-? Oh God, Trey gaat er kapot van zijn."
    Ik laat het even zinken en schud mijn hoofd.
    "Ze wist het niet. Niemand had een van hen het verteld totdat Trey naar ons toe kwam en het vertelde. Maar toen was ze al bij jullie."
    Ik denk even na.
    "Misschien vindt ze het echt erg? Ik heb wel medelijden met hen. Trey was toen al helemaal overstuur."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Sorry. Ik heb vreselijk geslapen. Nee, eigenlijk heb ik goed geslapen, maar veel te weinig. Ik moest steeds aan jou denken."
    Heel bewust aai ik over haar haren, het blijft me verbazen dat er zo'n stuk af is. Ik heb het namelijk altijd al heerlijk gevonden en met mijn vingers door meisjes' haren te kammen, hoe langer hoe liever.
    "Zodra we weten hoe het met Cam is, gaan we naar huis," zeg ik rustig. "Dan kan je douchen en slapen zo lang je wilt. Ik kom wel naast je liggen, want zo fantastisch heb ik eerlijk gezegd zelf ook niet geslapen."
    Ik sla mijn armen om haar heen en trek haar dichter tegen me aan.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Faye
    "Ze wist het niet. Niemand had een van hen het verteld totdat Trey naar ons toe kwam en het vertelde. Maar toen was ze al bij jullie. Misschien vindt ze het echt erg? Ik heb wel medelijden met hen. Trey was toen al helemaal overstuur." Ik knik even en herhaal zijn woorden één voor één in mijn hoofd.
    "Natuurlijk zal ze het echt wel erg vinden, maar ik denk dat dit ook wel een grote rol speelt. Hoewel, ik zou als fauniel zijnde absoluut geen kind willen." bedenk ik me dan. Misschien dat Fedea daar nooit over na gedacht heeft.
    "Je kind gaat sowieso eerder dan jezelf dood, zou ik nooit willen. Lijkt me vreselijk om te zien hoe je eigen kind ouder wordt en jijzelf vast zit in het lichaam van een tiener." Ik ril even, het idee alleen al vind ik vreselijk. Ik wrijf over mijn bovenarmen heen en kijk even naar mijn voeten. De nagels zijn nog mintgroen gelakt van een aantal dagen geleden.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Zodra we weten hoe het met Cam is, gaan we naar huis. Dan kan je douchen en slapen zo lang je wilt. Ik kom wel naast je liggen, want zo fantastisch heb ik eerlijk gezegd zelf ook niet geslapen."
    Ik geeuw nog een keer.
    "Nóg wachten?" zeg ik zacht.
    Ik voel me af en toe zachtjes indommelen.
    "Sorry, maar ik ben echt moe."
    Ik geeuw nog een keer. Ik geef mezelf een klets op mijn wang en open mijn ogen.
    "Ik zal wel wakker blijven. Of toch proberen."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Nóg wachten? Sorry, maar ik ben echt moe."
    Ze geeuwt en ik schrik als ze zichzelf een klap op de wang geeft. Ik neem haar hand vast en breng die naast haar lichaam opdat ze het niet nog een keer zou kunnen doen.
    "Ik zal wel wakker blijven. Of toch proberen."
    Ik schud mijn hoofd en druk een kusje op haar haren. Gelukkig, koppig is ze nog steeds, dus ze hebben haar niet gebroken.
    "Doe maar een dutje, ik maak je wel wakker als ik nieuw heb," fluister ik tegen haar hoofd aan.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.