• Hoi allemaal!
    Ik moet binnenkort een betoog houden voor de klas met het onderwerp: Tweetalig onderwijs moet verplicht worden in Nederland. Ik heb mijn argumenten voor wel allemaal op een rijtje, maar ik zoek nog redenen waarom het niet zou kunnen. Dit is wat ik tot nu toe heb:

    Voor:
    -Engels is een wereldtaal. Het wordt dus door veel mensen gesproken en is dan handig om te communiceren in het Engels.
    -Veel studies zijn tegenwoordig in het Engels. Dit tweetalig onderwijs zal dus een goede voorbereiding zijn daarop.
    -Nederland is een belangrijk land in de handel. Daar kom je vaak in aanraking met het Engels en laat je een betere indruk achter als je het goed spreekt.
    -Kinderen die het al vroeg leren, hebben een grotere leercapaciteit doordat de hersenen meer inspanning moeten leveren als ze in een andere taal les krijgen.
    Tegen:
    -Niet alle leraren spreken goed Engels. Daar zouden dan extra cursussen voor moeten worden gegeven.

    Als jullie iets weten hoor ik het graag. Ook als jullie een manier weten om mijn argumenten voor onderuit te halen, hoor ik het ook graag want dan kan ik me alvast een beetje voorbereiden op de discussie:X
    Xx(K)


    I don't love you because you're beautiful, you're beautiful because I love you

    Tegen:
    Engels heeft al een te grote invloed op onze taal.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Tegen:

    Er bestaan ook nog mensen die geen één woord Engels zullen kunnen begrijpen en die er gewoon geen aanleg voor hebben.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Dank jullie wel!!


    I don't love you because you're beautiful, you're beautiful because I love you

    Modmededeling: Leeggehaald omtrent privacy.

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 21:17 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Waarom dan? Dan kan je het toch alleen maar beter. Das altijd mooi meegenomen, zou ik denken, maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten:X

    Modmededeling: Aangepast omtrent privacy.

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 21:17 ]


    I don't love you because you're beautiful, you're beautiful because I love you

    Modmededeling: Leeggehaald omtrent privacy.

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 21:29 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ergela schreef:
    Tegen:
    Engels heeft al een te grote invloed op onze taal.

    Aanvulling op deze: met tweetalig onderwijs is de kans groter dat onze taal 'verloren' gaat.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Hoewel ik niet Engelstalig ben opgevoed, heb ik dat ook ZO vaak! Zitten ze daar: 'I.. I am.. I am a doctoooor?'
    echt, het is om je dood aan te ergeren

    Modmededeling: Aangepast omtrent privacy.

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 21:30 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Die laatste; '-Niet alle leraren spreken goed Engels. Daar zouden dan extra cursussen voor moeten worden gegeven.' zou je als tegenargument kunnen gebruiken. Extra cursussen = extra duur, en we hebben nu al te maken met een slechte economie. (:


    your eyes are like stars in the night.

    Modmededeling: Leeggehaald omtrent privacy.

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 20:38 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Tegen;
    Niet iedereen wil het en het verreist veel doorzettingsvermogen om alle lessen die je krijgt te begrijpen en weten waar je proefwerken überhaupt overgaan.
    Sorry voor de vmbo'ers, maar die hebben daar meestal meer moeite mee.

    Bij mij op school doen ze trouwens wel twee-talig onderwijs geven aan het vmbo, maar je kan bij ons kiezen of je het wel of niet wilt.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Als je echt slecht bent in talen, dan blijf je dat. Sommige mensen die zullen het nooit goed onder de knie krijgen.
    Deze mensen zullen dan heel veel moeite hebben om bij te blijven op de lesstof, waardoor ze waarschijnlijk een lager niveau zullen volgen dan ze met eentalig onderwijs hadden kunnen doen. Op deze manier gaat de kwaliteit van onderwijs onderuit.

    Leela schreef:
    (...)

    Nahja, I speak it on a daily base so it'd be utterly useless for me to follow extra English classes, y'know? Ik zou er gek van worden hoe slecht mijn klasgenoten het spreken, heb ik nu ook, trouwens.


    Ik erger me er ook dood aan hoe slecht m'n klasgenoten engels praten en het dan totaal verkeerd doen.. Ook bij de echt logische dingen begrijpen ze het nog niet.. Zelf ben ik bijna Engels opgevoed..


    Don't be like the rest of them, darling