• Ik ben nu een project herdenken van Geschiedenis aan het maken. Hiervan is de hoofdvraag: 'Waarom herdenken wij?'

    Waarom vinden jullie dat wij, als volk, de tweede oorlog moeten blijven herdenken? Eigenlijk is het de bedoeling dat ik alleen maar voor argumenten gebruik, maar als je juist er op tegen bent dat we moeten herdenken, mag je het prima zeggen. Dan heb ik een tegenargument om te ontkrachten :')


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Toen ik dit topic aanklikte, vreesde ik dat er heel veel mensen zouden zeggen dat ze het allemaal complete bullshit vonden, maar schijnbaar zijn er nog veel jonge mensen die deze dag belangrijk vinden al hebben ze WO II zelf nooit meegemaakt.


    ars moriendi

    1. om stil te staan aan de erg van het oorlog.
    2. zodat zoiets nooit meer gebeurd
    3. om stil te staan bij de gevolgen van wat een oorlog met zich kan meebrengen omdat iemand naar macht strijdt.
    4. om iedereen te herdenken die hun leven voor ons hebben geofferd.

    je kan ook iets over de martelingen beginnen denk ik


    -

    Voor ons om de oorlog te blijven herinneren en iedereen, die ooit heeft gestreden om ons land en onze vrijheid te verdedigen, te eren.
    Voor de mensen die de oorlog hebben meegemaakt is het ook een stukje verwerking van wat ze hebben meegemaakt.