• [ bericht aangepast op 20 aug 2016 - 21:32 ]

    Het duurde even, maar ik heb 't allemaal voor je gelezen en man, wat moet jij je ongelofelijk rot voelen, logisch dat je er niet meer tegenkan. Het is moeilijk om te zeggen dat ik het begrijp, maar ik kan me wel inbeelden dat je alles op wil geven want het is niet niks wat je allemaal meemaakt. Maar ik moet zeggen dat ik je sterk vind en dat is echt goed. Je bent in je eentje van pro-ana afgekomen en dat laat zien wat een wilskracht je moet hebben om de situatie te veranderen en als je dat al kan, dan is dat toch een teken? Een teken dat je het waard bent om uit deze verschrikkelijke put te komen en dat je het kan, want ik geloof dat je je echt beter moet gaan kunnen voelen.

    Maar misschien niet alleen. Ik weet niet of je het inmiddels hebt gedaan, maar ik denk dat je - al is 't maar beetje bij beetje of in brieven - het aan je ouders moet vertellen. Ze zullen zich misschien kapotschrikken, misschien met gesprekken komen die je niet wil horen en je misschien niet begrijpen, maar uiteindelijk zijn je ouders wel je ouders en zullen ze er voor je zijn. Door met ze te praten kunnen jullie misschien een oplossing bedenken. Desnoods een psycholoog om mee te praten, om 't op een of andere manier te verwerken en als je ouders er van weten, kunnen die misschien wel zorgen voor een andere school. Ik heb een keer een soort cursus gedaan voordat ik naar de brugklas ging om je sociale vaardigheden te verbeteren, misschien is dat iets, zodat je weet hoe je op momenten goed kan reageren, hoe je je kan gedragen en zo op een nieuwe school vrienden kunt maken. Geen zorgen, ze veranderen je daar niet je persoonlijkheid ofzo mee hoor, maar ze zorgen juist dat je jezelf beter kunt laten zien.

    Ik denk in elk geval dat je met het stoppen van pro-ana en het plaatsen van dit alles een grote stap hebt gezet, een stap voorwaarts. In plaats van alles op te geven, denk ik dat dit het moment is waarop je juist moet opstaan en een helpende hand zoeken, omdat je op de goede weg bent en ik denk dat je vast en zeker zo gelukkig zal zijn later als je kan zeggen 'dit heb ik meegemaakt, maar ik ben er overheen gekomen en ik weet nu dat ik er mag zijn, want dat ben ik echt waard.'

    Sorry voor het enorm lange bericht, maar nu weet je in elk geval dat ik het gelezen hebt en dat ik, ondanks dat ik je niet ken, achter je sta en je me altijd een berichtje mag sturen als je dat nodig hebt. x


    “Love is a contradiction.”

    Lavendor schreef:
    Het duurde even, maar ik heb 't allemaal voor je gelezen en man, wat moet jij je ongelofelijk rot voelen, logisch dat je er niet meer tegenkan. Het is moeilijk om te zeggen dat ik het begrijp, maar ik kan me wel inbeelden dat je alles op wil geven want het is niet niks wat je allemaal meemaakt. Maar ik moet zeggen dat ik je sterk vind en dat is echt goed. Je bent in je eentje van pro-ana afgekomen en dat laat zien wat een wilskracht je moet hebben om de situatie te veranderen en als je dat al kan, dan is dat toch een teken? Een teken dat je het waard bent om uit deze verschrikkelijke put te komen en dat je het kan, want ik geloof dat je je echt beter moet gaan kunnen voelen.

    Maar misschien niet alleen. Ik weet niet of je het inmiddels hebt gedaan, maar ik denk dat je - al is 't maar beetje bij beetje of in brieven - het aan je ouders moet vertellen. Ze zullen zich misschien kapotschrikken, misschien met gesprekken komen die je niet wil horen en je misschien niet begrijpen, maar uiteindelijk zijn je ouders wel je ouders en zullen ze er voor je zijn. Door met ze te praten kunnen jullie misschien een oplossing bedenken. Desnoods een psycholoog om mee te praten, om 't op een of andere manier te verwerken en als je ouders er van weten, kunnen die misschien wel zorgen voor een andere school. Ik heb een keer een soort cursus gedaan voordat ik naar de brugklas ging om je sociale vaardigheden te verbeteren, misschien is dat iets, zodat je weet hoe je op momenten goed kan reageren, hoe je je kan gedragen en zo op een nieuwe school vrienden kunt maken. Geen zorgen, ze veranderen je daar niet je persoonlijkheid ofzo mee hoor, maar ze zorgen juist dat je jezelf beter kunt laten zien.

    Ik denk in elk geval dat je met het stoppen van pro-ana en het plaatsen van dit alles een grote stap hebt gezet, een stap voorwaarts. In plaats van alles op te geven, denk ik dat dit het moment is waarop je juist moet opstaan en een helpende hand zoeken, omdat je op de goede weg bent en ik denk dat je vast en zeker zo gelukkig zal zijn later als je kan zeggen 'dit heb ik meegemaakt, maar ik ben er overheen gekomen en ik weet nu dat ik er mag zijn, want dat ben ik echt waard.'

    Sorry voor het enorm lange bericht, maar nu weet je in elk geval dat ik het gelezen hebt en dat ik, ondanks dat ik je niet ken, achter je sta en je me altijd een berichtje mag sturen als je dat nodig hebt. x


    Ik heb nog lang niet alles achter me gelaten, maar ik weet wel gewoon zeker dat ik hier zonder hulp van ouders vanaf wil komen, gewoon omdat ik al niet zo'n heel sterke band met mijn ouders heb..

    Ik zou eventjes een psycholoog zoeken als ik jou was.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Sorry maar ik weet nooit zo goed hoe ik op zulke dingen moet reageren, maar weet wel dat je veel beter bent dan die zogenaamde vriendinnen zeggen. Je kent me niet echt enzo, maar ik zie je vaak op het forum en je lijkt mij een geweldig, liefhebbend meisje dat te vertrouwen is. Wat maakt het uit dat je niks om je uiterlijk gaf? Helemaal niks, want zo hoort het te zijn. Je moet blij zijn met jezelf. Verder kan ik je niet echt veel tips geven, al kan ik je wel vertellen dat ik zelf ook in de puin heb gelegen, en uiteindelijk heb besloten dat ik wat wil met mijn leven. Dat ik mensen (de mensen die niet in mij geloofde/geloven) wil gaan laten zien dat ik beter ben dan dat ze denken. Dat zou jij ook moeten doen, want je bent nou eenmaal beter.

    By the way, echt respect voor jou omdat je dit forum durfde te openen!

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 15:11 ]


    Believe in yourself.

    Wouw, wat heftig allemaal. Ik vind het echt super goed van je dat je uit jezelf ook van dat pro-anna bent afgekomen.
    Over dat stukje dat je je een anti-sociaal monster voelde dat niemand mocht, zoiets heb ik zelf ook gehad. Hoe ik het tegenwoordig zie: Iedereen is anders en iedereen is op zijn of haar eigen manier gestoord, wat ons uiteindelijk allemaal uniek en ons zelf maakt.
    Tegenwoordig ben ik (ik wilde gewoon zeggen, maar dat is niet altijd zo gewoon) mezelf, zoals ik zelf ben. Op die manier heb ik vrienden gemaakt. Veel mensen hebben door de jaren heen gezegd, me letterlijk verteld dat ik mezelf moet zijn, niet de persoon die iemand anders wil dat je bent (klopt die zin?) Maar hoewel zoveel mensen mij dat al hadden verteld, moest ik daar nog steeds zelfstandig en voor mezelf achter komen. En van wat ik over jou gelezen heb weet ik zeker dat jij dat ook kan.


    Karma is sowieso een vrouw, jongens kunnen gewoon niet zo bitchy zijn.

    Tiame schreef:
    Wouw, wat heftig allemaal. Ik vind het echt super goed van je dat je uit jezelf ook van dat pro-anna bent afgekomen.
    Over dat stukje dat je je een anti-sociaal monster voelde dat niemand mocht, zoiets heb ik zelf ook gehad. Hoe ik het tegenwoordig zie: Iedereen is anders en iedereen is op zijn of haar eigen manier gestoord, wat ons uiteindelijk allemaal uniek en ons zelf maakt.
    Tegenwoordig ben ik (ik wilde gewoon zeggen, maar dat is niet altijd zo gewoon) mezelf, zoals ik zelf ben. Op die manier heb ik vrienden gemaakt. Veel mensen hebben door de jaren heen gezegd, me letterlijk verteld dat ik mezelf moet zijn, niet de persoon die iemand anders wil dat je bent (klopt die zin?) Maar hoewel zoveel mensen mij dat al hadden verteld, moest ik daar nog steeds zelfstandig en voor mezelf achter komen. En van wat ik over jou gelezen heb weet ik zeker dat jij dat ook kan.


    Ja maar ik bén mezelf..

    Ik heb alles gelezen, maar heel eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet zeggen. Ik vind het heel knap van je dat je nog steeds doorgaat, stap voor stap. En ik denk dat je dat ook moet blijven doen. Hoe donker de wereld om je heen ook is, ergens in die wereld is er een lichtpuntje. Ooit zal alles goed komen, ik kan je niet zeggen wanneer of hoe het af zal lopen. Maar geef niet op, blijf doorgaan. Ik wens je heel veel sterkte!


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Ik heb alles gelezen, maar heel eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet zeggen. Ik vind het heel knap van je dat je nog steeds doorgaat, stap voor stap. En ik denk dat je dat ook moet blijven doen. Hoe donker de wereld om je heen ook is, ergens in die wereld is er een lichtpuntje. Ooit zal alles goed komen, ik kan je niet zeggen wanneer of hoe het af zal lopen. Maar geef niet op, blijf doorgaan. Ik wens je heel veel sterkte!


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    DarkSavior schreef:
    Ik heb alles gelezen, maar heel eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet zeggen. Ik vind het heel knap van je dat je nog steeds doorgaat, stap voor stap. En ik denk dat je dat ook moet blijven doen. Hoe donker de wereld om je heen ook is, ergens in die wereld is er een lichtpuntje. Ooit zal alles goed komen, ik kan je niet zeggen wanneer of hoe het af zal lopen. Maar geef niet op, blijf doorgaan. Ik wens je heel veel sterkte!


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Alles wat ik wil zeggen, hebben de mensen boven me al gezegd. Heel erg veel sterkte! *geeft je een lange knuffel*


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb ook alles gelezen, en net als DarkSavior heb ik geen idee wat ik nu moet zeggen.
    Ik vind het heel erg sterk van je dat je dit op Q durft te zetten, want da's wel echt een grote stap. Dan wil ik ook nog kwijt dat die vriendin, die tegen je coördinator gezegd heeft dat je je sneed, waarschijnlijk echt wel met jou inzit.
    Er zijn waarschijnlijk nog tig mensen die om je geven, en ik denk dat je je juist op hen moet concentreren en niet op de rest, want zij zijn het absoluut niet waard.

    In ieder geval heel veel sterkte. Als je iets kwijtwil of gewoon een luisterend oor nodig hebt, mijn PB en GB staan altijd voor je open. (:

    Ik kan dus ook niet echt iets zeggen.
    Maar ik heb wel respect voor je. En alsjeblieft, ga niet weg. Blijf hier en laat zien hoe sterk je bent aan alle mensen die je pijn hebben gedaan.


    Food.

    Dankjewel iedereen :3

    Ik heb net alles gelezen, en het raakte me echt. Op zulke momenten weet ik nooit goed wat ik moet zeggen, maar ik ga toch proberen iets te zeggen. Ik heb in ieder geval heel veel respect voor je dat je gewoon doorgaat met je leven, en je moet ook vooral niet opgeven. Ik weet zeker dat er mensen zijn die echt om je geven. Als je ergens over wilt praten of een luisterend oor nodig hebt of whatever, kun je mij in ieder geval altijd een pb of gb sturen. Ik vind het ook heel dapper van je dat je dit op Q hebt gezet, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die daar het lef voor zouden hebben.X


    Don't dream your life, live your dream.'

    omg wat heftig! Echt heel veel respect dat je zo sterk bent en nog door gaat.. ik ben echt geschokt, ik weet echt niet wat ik moet zeggen. Het lijkt me echt heel kut dat je door dit heen gaat.. Geef nooit op aan jezelf. Ik ken je niet persoonlijk maar ik weet dat jij ook naar de meeting gaat van eidnhoven 6 mei, als ik ook kom dan krijg je zeker een hele dikke knuffel. Ik wens je veel sterkte en als er iets je dwars zit, mail me dan please ga je niet snijden of pijn doen want het helpt niet! Daar krijg je later spijt van.. Wil je astjeblieft stoppen met drugs, dat roken is je eigen keuze maar drugs zijn nergens een oplossing voor! Doe het voor de mensen die om je geven! Als je iets dwars zit echt serieus mail me! Veel sterkte, you can do this girl! xxx(flower)


    Shit happens but pee happens a lot more.