• Ik heb morgen een vreselijke Latijn toets die 4x meetelt, dus ik moet een beetje een goed cijfer halen met al die 5'en die ik normaal haal.
    Dus... hebben jullie nog goede leertips om woordjes/uitgangen/aanw. vnw/betr. vnw uit je kop te leren?
    Eventueel mogen ezelsbruggetjes ook, of who cares.
    Thanks!


    Le edit: IK BEN AL LANG EERDER BEGONNEN! Ik vroeg om tips, niet om commentaar. Thank you.

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 16:37 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Nightlock schreef:
    (...)

    Dat valt best mee. De genetivus en dativus enkelvoud, en de genitivus, dativus en ablativus meervoud zijn hetzelfde bij mannelijk, vrouwelijk en onzijdig. De rest is logisch: bij onzijdig zijn nominativus en accusativus gelijk. Accusativus meervoud bij mannelijk en vrouwelijk gewoon de 'normale' uitgang, en je houdt al bijna niets meer over om echt te leren.


    Thank you :Y)


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Cloelia schreef:
    (...)
    Ja, klopt. Vreselijk irritant is dat :C
    Maar veel rijtjes lijken wel op elkaar, in de zin dat ze grotendeels dezelfde uitgangen hebben. Als je die overeenkomsten kunt ontdekken, maakt dat het al een stuk makkelijker.


    Het is al wel zo, dat de bijv. gebruikte vragend voornaamwoorden hetzelfde zijn als de betrekkelijk vnw, dus da's al een heel pak minder leren, haha.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Harries schreef:
    (...)

    Thank you :Y)


    No problem. Deze manier van denken zou je jezelf aan kunnen wennen. Wanneer je de logica ziet binnen de rijtjes hoef je heel veel niet meer te leren omdat je het logisch kunt beredeneren. Hetzelfde geldt voor werkwoorden.

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 16:46 ]


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Nightlock schreef:
    (...)

    No problem. Deze manier van denken zou je jezelf aan kunnen wennen. Wanneer je de logica ziet binnen de rijtjes hoef je heel veel niet meer te leren omdat je het logisch kunt beredeneren. Hetzelfde geldt voor werkwoorden.


    De werkwoorden zijn niet zo heel lastig, haha. (: En het is wel zo, maar ik vind het heel moeilijk om het zo te doen, want zo werkt het ook bij rijtjes van de znw's en ik onthoud dat ook maar niet, haha.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Gebruik wrts.nl, account maken gaat snel. En dan kan je even een lijst maken en dan kan je kiezen hoe je wilt overhoren.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Gubleraholic schreef:
    Gebruik wrts.nl, account maken gaat snel. En dan kan je even een lijst maken en dan kan je kiezen hoe je wilt overhoren.


    Heb ik al+ ik gebruik woordjesleren.nl (: Toch bedankt :Y)


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Weetje, ik mis de Latijnse uitgangen als kiespijn ;') -ben van 2 gymnasium naar 3 VWO gegaan-


    I solemny swear I'm up to no good.

    Nightlock schreef:
    (...)

    Dat valt best mee. De genetivus en dativus enkelvoud, en de genitivus, dativus en ablativus meervoud zijn hetzelfde bij mannelijk, vrouwelijk en onzijdig. De rest is logisch: bij onzijdig zijn nominativus en accusativus gelijk. Accusativus meervoud bij mannelijk en vrouwelijk gewoon de 'normale' uitgang, en je houdt al bijna niets meer over om echt te leren.



    Haha, bij ons heet dat gewoon, Nominatief, Accustatief, Genitief, Datief en Ablatief.

    Ze zijn best moeilijk, dat geef ik toe, als we een mondelinge overhoring krijgen kan ik ze perfect, elke keer opnieuw, maar de dag erna ben ik ze allemaal vergeten ...

    Originals schreef:
    Weetje, ik mis de Latijnse uitgangen als kiespijn ;') -ben van 2 gymnasium naar 3 VWO gegaan-


    Dat ga ik doen :3

    Gelukkig mag je vanaf de vierde een woordenboek =D.
    Daar staat alle grammatica in.
    Maar verder, heel vaak opzeggen, zonder de pc aan.


    I am an idiot, I move.

    Cacophony schreef:
    (...)

    Dat ga ik doen :3

    Okay, nou het scheelt echt wel hoor, zonder Grieks en Latijn, ik was altijd uren bezig om al die uitgangen te leren.. (:


    I solemny swear I'm up to no good.