• Vorige topic was vol (:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor


    Credendo Vides


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    KIM JONG SEO - 대답 없는 너


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Een é-mailadres, maar dat ga ik hier niet neerzetten. (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Glinster


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.


    ~Glowing In The Dark - George/Luna and Fred/Hermione.

    ~xXx~



    ~xXx~



    Light a fire, a fire a spark. Light a fire, a flame in my heart.
    We'll run wild, we'll be glowing in the dark. We'll be glowing in the dark.



    *All characters owned by JK Rowling, however this story is written by Rebecca. Special thanks go to Bruna for being an inspiring friend.
    *This story includes some minor strong language.
    *Soundtrack.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    14 years ago today: One died for love. One died for power. One greeted death as an old friend. Severus Snape, Tom Riddle & Harry Potter.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    @YMCMJULES


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    scalars



    ;D


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Op de televisie is het vooral beeld, dat op onze emoties inspeelt. Een interview kan zo’n beeld dan wel versterken.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Rahjesh


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    OwMyGoshhh


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    9A1
    De Galliërs zonden gezanten naar Caesar om hulp te vragen. BwB-zin doel
    Toen hij zijn moeder zag, omhelsde hij haar. BwB-zin tijd
    Ze hadden zich zovele mijlen gehaast, dat ze moe waren. BwB-zin gevolg
    Zoals jij over anderen geoordeeld hebt, zo zullen anderen over jou oordelen. BwB-zin vergelijking
    Zodra ik iets gehoord had, schreef ik naar jou. BwB-zin tijd
    Ik zeg dit, opdat je het goed zou begrijpen. BwB-zin doel
    Ze vogels zongen zo vrolijk, dat de natuur zelf leek blij te zijn. BwB-zin gevolg
    Zoals mijn vader het me geleerd heeft, zo zal ik jou onderrichten. BwB-zin vergelijking

    9A2
    De mensen bieden de goden geschenken aan, opdat de goden weldaden zouden teruggeven. BwB-zin doel
    De keizer overtuigde de burgers dat ze hun welzijn aan hem moesten toevertrouwen. VCZ
    De aard van de mensen is zodanig, dat ze andermans gebreken beter zien dan die van henzelf. BwB-zin gevolg
    De opperbevelhebber beval de centurio's dat ze de vijanden met plotselinge aanvallen moesten lastig vallen. VCZ
    Velen gaan naar het theater, niet om te kijken maar om zelf bekeken te worden. BwB-zin doel
    De gezant spoortde de barbaren aan om de Romeinse gebruiken te leren. VCZ
    Het aantal sterren is zo groot, dat niemand hen kan tellen. BwB-zin gevolg
    Zie er allen op toe dat jullie op tijn naar huis terugkeren. VCZ
    9B1
    Ze haastten zich om niet te laat aan te komen.
    Heeft heel de stad gebrand?
    Verraad een vriend niet.
    Vader smeekte dat ik niet met dat meisje zou trouwen.
    Ik twijfelde of het echt of vals was.
    De burgers vluchtten naar de dichtstbijzijnde stad, om niet door de vijanden gegrepen te worden.
    Zelfs de allerrijksten kunnen aan de dood niet ontkomen
    De vrek vreesde dat de dief geld/zilver zou vinden.
    Ik word door verdriet verhinderd om meer te schrijven.
    Nadat hij van kledij had gewisseld, mengde hij zich onder de vijanden, om niet herkend te worden en om niet gevangen en gedood te worden
    9B2
    Romulus omgaf Rome met een muur opdat de vijanden de stad niet zouden kunnen omsingelen. (possent)
    Mensen verschillen zo van elkaar dat zoete dingen de enen plezier doen en bittere dingen de anderen. (delectent)
    Gisteren beklommen we de heuvel om de opkomende zon te bekijken. (spectaremus)
    Atticus sprak zo Grieks, dat hij leek geboren te zijn in Athene. (videretur)
    De meester doet met zijn vinger teken dat we allen moeten zwijgen. (taceamus)

    9B3
    Ik spreek zoals ik denk. (vergelijkende zin)
    Ze vielen met zo'n grote sneleheid aan, dat de vijanden meteen in de rug en aan de rechterkant omsingeld waren. (gevolgzin)
    Toen er gemeld werd dat de stad was ingenomen, brak er een immense vreugde uit. (tijdzin)
    De keizer is zelf aanwezig om de woorden van de waarzegger te aanhoren. (doelzin)
    Het meisje smeekte de koopman dat hij haar haar geld zou teruggeven. (VCZ)

    9B4
    Deze stad is zo mooi dat niemand er wil weggaan.
    Zoals vogels met hun vleugels door de hemel vliegen, zo doorklieven schepen met hun zeilen de golven.
    De Romeinen leidden Cincinnatus weg van de akker om hem als dictator aan te stellen.
    Zodra Caesar de curia binnenging, werd hij door de samenzweerders gedood.
    Ga voort zoals je bent begonnen.
    De gezanten gingen van Rome naar Carthago, om Hannibal op te eisen.
    Toen hij dat vernam, scheepte hij in en vluchtte hij.
    De senaat besloot dat de consuls de gevaren moesten afweren van de staat.
    Orpheus zong zo mooi dat zelfs bomen en wilde dieren door zijn gezang werden geraakt.
    De getrouwde vrouw werd door haar man over de drempel getild, opdat ze niet zou vallen.

    9B5
    Alle dorpsbewoners kwamen samen om afscheid te nemen van de dappere reizigers.
    Ik meen dat ze zoveel klappen hebben gekregen, dat ze genoeg hebben.
    We willen ingeschreven worden, om te kunnen deelnemen aan de wedstrijd.
    Bind hem vast met koorden, opdat hij niet zou wegvliegen 's nachts.
    Deze Galliër is zo eerzuchtig dat hij gevaarlijk kan worden.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.