• Ja, nu zit ik in het vierde middelbaar (4ASO, België)
    In het eerste middelbaar krijg je bij onze school een zesdejaar (laatstejaar) toegewezen die je helpt wegwijs te maken in de school. Een ervaren iemand waaraan je alles kan vragen.
    In mijn eerste jaar kreeg ik (samen met S, een andere eerstejaar) C. toegewezen.

    Nu zijn wij drie jaar verder en we hebben het contact laten verwateren.
    C. zit nu op kot en S en ik zitten nu samen in één klas.
    Ikzelf was in die periode niet zo sociaal, nu is het verbeterd door Quizlet.
    Nu ben ik terug begonnen met praten tegen haar, op facebook. Ik heb spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan?

    Doen ze dat in jullie school ook, een meter/peter aanstellen aan de nieuwelingen?
    Indien ja, heb je nog contact met hem/haar?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nee, dat doen wij eigenlijk niet. > Nederland...
    Maar dat zou eigenlijk best wel leuk zijn! Haha.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nee, helaas niet. Had me wel leuk en nuttig geleken, maar is bij mij op school niet zo handig omdat de kleintjes op een ander gebouw zitten.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Cloelia schreef:
    Nee, helaas niet. Had me wel leuk en nuttig geleken, maar is bij mij op school niet zo handig omdat de kleintjes op een ander gebouw zitten.


    comfort in c h a o s

    Dat is eigenlijk wel nog leuk hoor.
    Je schrijft naar elkaar, je gaat eens naar 't stad, naar de cinema. Iemand die je vertelt over leerkrachten...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Biologist schreef:
    Nee, dat doen wij eigenlijk niet. > Nederland...
    Maar dat zou eigenlijk best wel leuk zijn! Haha.


    Believe in yourself.

    Jaa, wij hadden dat ook. Wij hadden leerlingmentoren. Echt best wel handig. Je kon er altijd gewoon naar toe. En ik woon ook gewoon in Nederland (;


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Die hebben we niet, maar de bovenbouw zit ook in een ander gebouw. Maar we hebben wel buddies -> Vijfdejaars havo of zesdejaars vwo die je bijles geven tegen een kleine vergoeding.


    Take risks and conquer your fears.

    Wij hebben mentorleerlingen bij ons op school, maar dat stelt niet echt veel voor. Meestal zijn het leerlingen van 4mavo, havo en vwo die de eerste klassers in de eerste weken even helpen en meegaan naar uitjes.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Pericles schreef:
    Die hebben we niet, maar de bovenbouw zit ook in een ander gebouw. Maar we hebben wel buddies -> Vijfdejaars havo of zesdejaars vwo die je bijles geven tegen een kleine vergoeding.

    Een kleine vergoeding? Lol? Serieus? -.- Hoe stom is dat!


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Dat wat Pericles zegt, hebben wij ook.
    En dat wat Forbes zegt niet, helaas. Want dat lijkt me allemaal zo leuk!!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Flemish schreef:
    (...)
    Een kleine vergoeding? Lol? Serieus? -.- Hoe stom is dat!

    Het is maar 5 euro en ik snap het wel. Ze steken er hun vrije tijd in, dan zou ik er ook wel een kleine vergoeding voor willen.


    Take risks and conquer your fears.

    Pericles schreef:
    (...)
    Het is maar 5 euro en ik snap het wel. Ze steken er hun vrije tijd in, dan zou ik er ook wel een kleine vergoeding voor willen.

    Dan is dat eigenlijk gewoon betaalde bijles ^^
    Nouja, ik zou dat voor mijn metekindje willen doen zonder vergoeding.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Pericles schreef:
    Die hebben we niet, maar de bovenbouw zit ook in een ander gebouw. Maar we hebben wel buddies -> Vijfdejaars havo of zesdejaars vwo die je bijles geven tegen een kleine vergoeding.

    Shit, had ik toch naar een andere school gemoeten :C


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik woon in België, maar wij hebben dat niet, waarschijnlijk omdat onze school uit twee gebouwen bestaat. De eerste en tweede graad is één gebouw, de derde graad is iets verderop (5 minuutjes met de bus of zo). Kortom, ik heb in het eerste nooit iemand gezien die in het zesde zat.
    Maar ik zou 't best wel willen, zo'n schoolmeter/peter. Of zelf één zijn. :Y)

    Forbes schreef:
    Wij hebben mentorleerlingen bij ons op school, maar dat stelt niet echt veel voor. Meestal zijn het leerlingen van 4mavo, havo en vwo die de eerste klassers in de eerste weken even helpen en meegaan naar uitjes.


    Big girls cry when their hearts are breaking