• Ja, nu zit ik in het vierde middelbaar (4ASO, België)
    In het eerste middelbaar krijg je bij onze school een zesdejaar (laatstejaar) toegewezen die je helpt wegwijs te maken in de school. Een ervaren iemand waaraan je alles kan vragen.
    In mijn eerste jaar kreeg ik (samen met S, een andere eerstejaar) C. toegewezen.

    Nu zijn wij drie jaar verder en we hebben het contact laten verwateren.
    C. zit nu op kot en S en ik zitten nu samen in één klas.
    Ikzelf was in die periode niet zo sociaal, nu is het verbeterd door Quizlet.
    Nu ben ik terug begonnen met praten tegen haar, op facebook. Ik heb spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan?

    Doen ze dat in jullie school ook, een meter/peter aanstellen aan de nieuwelingen?
    Indien ja, heb je nog contact met hem/haar?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Meh, dat lijkt me echt niks. Om die kinderen te begeleiden dan. In 6 vwo heb je het volgens mij al druk genoeg. Bovendien ben ik dan zo lui dat de uren waarin ik niks heb liever aan mezelf besteed.
    Maar andersom gezien, als brugklasser is dat dan wel weer leuk.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bij ons kun je kiezen of je dat doet voor je maatschappelijk stage, maar ik heb eigenlijk niet zo veel gemerkt van haar.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2012 - 22:06 ]


    Great minds think alike.

    Minimentoren die meegaan met uitjes en stuff en die bij mentor uur aanwezig zijn om te helpen met iets. Stelt niet veel voor. Bij ons hebben ze ook Bijles mense uit de 4e, die voor 5,- per uur bijles geven x)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Nee, dat hebben wij niet.
    We hebben alleen 'lentoren', dat zijn leerlingen uit HAVO 4, die dan een eigen brugklas hebben en die hen een beetje in de gaten houdt.
    Maar dat is pas dit jaar ingegaan, dus dat heb ik ook niet gehad.


    Tell me about it, stud.

    Nou, we hebben wel in de vierde klas een aantal begeleiders voor 'brugjes' (eerstejaars)
    Maar dat noemen ze hier tutors....


    Deep inside, I've never felt alive

    Bij ons hebben we een zogenaamde 'avunculus/avuncula', een 4e klasser die een paar eersteklassers de weg wijst enzo (:
    Ik had er in de 1e 2, ze zitten nu allebei in de zesdeklas, maar ik heb het laten verwateren, sowieso kwam het er op neer dat we alleen een beetje praatten tijdens avunculimiddagen, dus tja..


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Morgoth schreef:
    Meh, dat lijkt me echt niks. Om die kinderen te begeleiden dan. In 6 vwo heb je het volgens mij al druk genoeg. Bovendien ben ik dan zo lui dat de uren waarin ik niks heb liever aan mezelf besteed.
    Maar andersom gezien, als brugklasser is dat dan wel weer leuk.

    Zoveel werk is dat eigenlijk niet.
    Gewoon eens schrijven... eens praten tussen de lesuren... meer niet.
    Af en toe eens afspreken in je vrije tijd, ja, maar niet meer dan twee keer, bv.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Wij hebben het niet in het middelbaar.
    In het lager wel, maar daar was niet veel aan.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    nee Nederland


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    nee, want het eerste & tweede jaar zit op een andere school wegens plaatsgebrek ... ik vind het wel een leuk initiatief !
    Vroeger in het lager was het wel zo dat het 6de leerjaar wat moest helpen met de jongere jaren en dat vond ik wel leuk om te doen. ;D


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.