• Haay, ik zit al een tijdje met een paar ideeën voor een RPG en ik ben benieuwd of er interesse voor is.

    Eerst even een paar dingen zodat je niet overdonderd wordt mocht er een RPG van mij starten dan zijn er een paar dingen die ik even duidelijk wil hebben.

    - Ik wil graag een actieve en lopende RPG dat houdt in dat ik ook een aantal actieve personages wil dus geen mensen die na een dag al afhaken
    Daarom is het belangrijk dat iedereen gewoon in kan springen mocht daar behoefte aan zijn en ook dat de verhaallijn niet te voorspelbaar wordt. Stel dat twee mensen meteen smoorverliefd op elkaar worden en lang en gelukkig leven dan loop je snel vast. Verder nog, blijf niet eeuwen hangen in een meeting (natuurlijk mag je wel 1 op 1 meeten maar wat ik bedoel is: maak geen vaste combinaties en probeer een beetje te mengen) en geef anderen ook kans om erbij te komen zodat niet iedereen heel lang hoeft te wachten of je steeds maar met dezelfde mensen speelt
    - Om de RPG levendig te houden wil ik ook graag vragen om wat langere stukjes te schrijven.
    Natuurlijk snap ik heel goed dat niet iedereen altijd evenveel inspiratie heeft voor een langer stuk en dat hoeft niet altijd maar doe wel je best om een verzorgd stuk in te leveren dat is ook fijner voor degene die op jou gaan reageren. Vindt je dit moeilijk dan kun je natuurlijk altijd vragen om wat tips of zoek in google naar 'RPG handleiding' dan vindt je ook goede tips. Weet je bij voorbaat al dat je geen zin hebt om langere stukken te schrijven, doe dan ook niet mee! Dus voor de duidelijkheid geen oneliners of enkel dialogen.
    - Overige standaard regels liggen nogal voor de hand dus het lijkt me niet nodig om die hier nog allemaal op te sommen

    Hier komen wat ideeën die ik heb, jullie mogen kijken of er wat leuks bij zit en eventueel ook stemmen mocht je interesse hebben. Als er niet genoeg mensen zijn cancel ik het idee. De gekozen RPG wordt nog verder uitgewerkt natuurlijk


    - Divine campus (dit is een concept dat lichtelijk gebaseerd is op het boek Halo van Alexandra Ardonetto maar ik heb het verder zelf ingekleurd. Dit wordt trouwens niet per sé de titel van de RPG)

    Dit verhaal speelt zich af op een plaatselijke universiteit, de studenten wonen gedurende hun studie met z'n allen op een campus. De studenten van de campus delen appartementen, dit zijn niet de kleine flatjes die je zou verwachten maar enorme luxe villa's waar een groot aantal studenten tegelijk in verblijft. Wat echter niemand door heeft is dat sommige studenten niet zijn wie ze zeggen te zijn. Onder de studenten bevinden zich een aantal engelen die naar de aarde gestuurd zijn en daar de gedaante van een mens hebben aangenomen, zij moeten de mensen op de campus beschermen tegen 'het kwaad'. Wat dat kwaad is weten de engelen zelf ook niet precies maar het is wel degelijk aanwezig. Onder de engelen en de gewone mensen bevinden zich namelijk ook een aantal demonen die tevens de gedaante van een mens aan hebben genomen en die de boel aardig door de war schoppen.
    (Dingen die misschien van belang zijn: Engelen mogen geen vriendschappelijke relaties en al helemaal geen liefdesrelaties hebben met mensen , hun identiteit moet geheim blijven maar engelen weten wel van elkaar dat ze engel zijn, sommigen engelen zijn voor de eerste keer op aarde en moeten nog wennen aan hun lichaam en verschijning, iedere engel heeft een eigen gave dit gaat vaak niet heel ver maar je mag denken aan dingen aanvoelen en helende kracht tot op zekere hoogte. Engelen hebben vleugels en kunnen vliegen, qua uiterlijk en vaardigheden hebben ze geen beperkingen maar ze vertonen vaak wel menselijke zwakheden
    Demonen zijn gezonden door de duivel en hebben net als engelen een gave en qua uiterlijk en vaardigheden geen beperking. Het lijkt me overbodig dat ze nogal slechte karaktereigenschappen vertonen maar let op ook demonen hebben gevoel. Zij hoeven zich echter niet te houden aan bepaalde regels zoals geen relaties of vriendschappen sluiten (meer informatie volgt in een aparte story mocht dit idee de meeste stemmen halen))

    - Psyche/The valley (zomaar een idee gebaseerd op een documentaire van discovery channel die ik ooit eens gezien heb maar dan compleet aangepast zodat er nog wat kan gebeuren)

    We zitten in het jaar 2167, een aantal wetenschappers houden zich al jaren bezig met een bijzonder project en uiteindelijk is het dan zover, de uitvoering ervan. Een groep van te voren geselecteerde mensen worden opgeroepen voor het onderzoek, het is een verplichting en de mensen weten van te voren niet wat ze te wachten staat. Het idee is om de mensen samen naar een andere dimensie te sturen, een grote witte kubus zonder verdere inventaris, eten of slaapplaats. De wetenschappers willen zien hoe de mensen van verschillende leeftijden, geslacht en achtergrond zullen reageren op deze kubus. Er gaat echter iets mis waardoor de groep niet in de witte kubus terechtkomt, het project is geheel mislukt en de mensen zijn terechtgekomen in een totaal andere dimensie die wel iets wegheeft van de oude middeleeuwen. De groep wordt echter uit de stad verbannen en zoekt zijn toevlucht in een vallei een stuk van de stad af. Ze moeten zelf een manier vinden om te overleven en zo worden ze toch nog blootgesteld aan de mentale en fysieke uitdaging.

    - Talentenkamp

    Verschillende jongeren worden door hun ouders naar dit kamp gestuurd om zich te ontpoppen in hun grote talent. De jongeren zijn hier echter niet helemaal van gediend vaak hebben ze zelf hele andere interesses. Het kamp is geen plezieruitje, leerlingen worden gedrild om verder te komen want ze moeten immers hun geld ermee verdienen. Ze moeten zich houden aan flink wat regels en leven sober en zuinig. De kampleiders en trainers zijn streng en hardhandig.



    [ topic verplaatst door een moderator ]

    ik denk dat ik toch Psyche/The valley het leukste vind, hoewel ik Divine campus ook erg origineel vind


    Keep your head up, keep your heart strong

    Ik ben begonnen met een opzet voor Divine Campus omdat die tot nu toe toch vrijwel de meeste stemmen heeft gehaald. Morgen kijk ik nog een keer of er iets veranderd is in het aantal stemmen. Als dat niet zo is zal ik iedereen die hier gereageerd heeft een berichtje sturen en het rollentopic neerzetten.

    Ik ben begonnen aan een RPG en aan de cover :D, als het af is stuur ik jullie allemaal een berichtje en zet ik de link hier neer

    there you go het rollentopic