• Ik slik sinds december 2011 antidepressivum om mijn paniekstoornis te onderdrukken. Het komt neer op dat ik paniekaanvallen en angstig word van álles als ik geen medicijnen neem. Ik weet dat antidepressivum troep is, maar het werkt voor me. Of werkte, toen ik een nieuw merk kreeg. Kut bezuinigingen. Het merk dat ik had was te duur en ze konden een ander merk dat net zo zou moeten werken (met de nadruk op zou moeten) goedkoper inkopen. Niet vertelt aan mijn huisarts, mijn psycholoog óf aan mij. Ik kreeg gewoon doodleuk een ander merk mee. Wij bellen naar de apotheek en de assistent van de huisarts. Zij vertellen dat het allemaal goed zou moeten komen.

    Oké, goed, ik geloof dat wel, die mensen hebben daar ervaring mee. Mijn eerste merk was bijna op dus ik moest wel opnieuw beginnen. Dit was een halve week voor de meivakantie, en toen ging ik naar Portugal. Ging de eerste paar dagen prima, totdat ik in Portugal was. Ik vond het al spannend, of eng, en dan het leukste: de medicijnen werkten niet goed. Jippiejajee, paniekaanvallen overal. Fucking hell, wat heb ik een kuttijd gehad in Portugal .__. er waren wel leuke dingen, maar ik werd constant overvallen door paniekaanvallen en angstigheid. Niet leuk. Ook in het vliegtuig terug. Ugh, wat een kutvlucht.

    Fijn, terug in Nederland, met de gedachte dat ik me beter zou voelen. Haha, grappig. Ik heb me nog drie fucking weken kut gevoeld. Paniekaanvallen 's nachts, niet of weinig slapen, niet meer naar school durven (wat juist heel erg goed ging weer), geen energie hebben om dingen te doen, geen eetlust, en het vervelendste: misselijk. Ik ben drie weken achter elkaar misselijk geweest, alweer. Ik dacht dat het eindelijk weg was (ik heb van juni 2011 tot ongeveer maart 2012 last gehad van nonstop misselijkheid vanwege stress en angst), maar toen kwam het weer terug. Yay. Leuk, leuk. Gelukkig moest ik naar de huisarts voor een checkup. Daar heb ik vertelt wat er mis was, en toen heeft zij mij weer drie recepten gegeven voor mijn oude medicijnen. Je wilt niet weten hoe blij ik was, damn. Het ging zó goed toen ik mijn oude merk had. En die slik ik nu dus weer.

    En nu even over de titel. Ja, bijwerkingen. Die krijg je als je coldturkey stopt met een merk en dan meteen weer overgaat op een ander merk. Had ik toen ik van het oude naar het nieuwe merk ging, en nu weer. Ik heb nu zo'n last ervan dat ik helemaal niets wil en alleen maar wil slapen of janken .__. Ik ben weer hartstikke misselijk, bijwerking? check. Ik heb steeds een droge mond, bijwerking? check. Moe, energieloos, bijwerking? check. Emotioneel, bijwerking? check. Ik ben snel boos, ik ga snel huilen. Ugh. Fuck this shit. En nu wil mn moeder ook nog naar Giethoorn vandaag omdat het zulk goed weer is, en nou ja, ik heb geen zin. Ik ben energieloos, ik zie er tegenop. Ze heeft gezegd dat ik niet mee hoef, maar als ik zeg dat ik geen zin heb dan zegt ze weer: 'Ja, maar het wordt alleen maar erger als je niets doet.' wat voor mij betekent dat ik dus wel verplicht ben om mee te gaan. Ik ga dus waarschijnlijk tegen m'n zin in naar Giethoorn vandaag (:

    Ughughugh. Nu ben ik weer chagrijnig. En ontzettend verdrietig. Ik weet niet waarom. Tranen blijven maar omhoog komen. En dan komt mn vader net ook weer aanlopen. 'Ja, ik hoorde dat je je niet goed voelde.' Boem. Janken. Fuckthisshit.

    Wheejo, lang. Bedankt voor het lezen, serieus <3

    we gaan niet meer naar Giethoorn, voor mij yay, voor de rest van mn familie niet zo leuk. Mn vader wil niet mee als ik ook niet meega, omdat hij bang is dat er erge dingen gaan gebeuren als ik alleen thuis blijf, en mn broertje wil niet met alleen mn moeder gaan. Well, I feel guilty now. :/ leuk, zo emotioneel zijn.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2012 - 13:02 ]


    Destroy what destroys you.

    Arm kind, ik ken het gevoel :c. Was ook coldturkey gestopt met antidepressivum en nou, dat kreeg ik te weten ook. Barstende koppijn, ontzettend moe, trillende handen en benen, duizelig, misselijk, zo ongeveer alle bijwerkingen die op 't lijstje stonden eigenlijk. 't Komt wel goed, succes ermee! (flower)


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Arm kind, ik ken het gevoel :c. Was ook coldturkey gestopt met antidepressivum en nou, dat kreeg ik te weten ook. Barstende koppijn, ontzettend moe, trillende handen en benen, duizelig, misselijk, zo ongeveer alle bijwerkingen die op 't lijstje stonden eigenlijk. 't Komt wel goed, succes ermee! (flower)


    Ik weet dat het goedkomt, alleen op dit moment kan ik het niet aan mezelf beloven. :/
    bedankt <3 jij ook nog verder succes.


    Destroy what destroys you.

    Ik kan me niet voorstellen hoe het is om je zo te voelen, maar ik wens je veel sterkte en succes. Hopelijk gaat het snel beter!


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”

    Anesthesia schreef:
    Ik kan me niet voorstellen hoe het is om je zo te voelen, maar ik wens je veel sterkte en succes. Hopelijk gaat het snel beter!


    Pain is weakness leaving the body.

    Anesthesia schreef:
    Ik kan me niet voorstellen hoe het is om je zo te voelen, maar ik wens je veel sterkte en succes. Hopelijk gaat het snel beter!


    Dat wil je je niet kunnen voorstellen. :/ Bedankt <3


    Destroy what destroys you.

    Het is niet fijn dat je je zo voelt door de medicijnen. Denk zo; na een tijdje gaan de bijwerkingen over en voel je je weer beter. Ik weet hoe het voelt om zo gevoelig te zijn. :/ Veel sterkte meid. <3

    [ bericht aangepast op 28 mei 2012 - 12:54 ]


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    Het is niet fijn dat je je zo voelt door de medicijnen. Denk zo; na een tijdje gaan de bijwerkingen over en voel je je weer beter. Ik weet hoe het voelt om zo gevoelig te zijn. :/ Veel sterkte meid. <3


    Ik weet het. Het is ook goed gekomen de eerste keer, in december. Maar nog steeds is het moeilijk. :c bedankt <3


    Destroy what destroys you.

    Dat is wel rot ja(no_chears)
    Ik wens je alvast veel beterschap en sterkte.
    En over bijwerkingen gesproken, laatst dat mijn dokter wat pillen had voorgeschreven voor mijn hormoontjes in bedwang te houden, had ik ook wat bijwerkingen, maar ze waren niet zo erg als bij jou.

    Ik had zo'n droge lippen, dat ze begonnen te vervellen en vervolgens scheurden mijn mondhoeken.
    Mijn lippen waren minstens 2 keer zo dik als anders, terwijl ik van nature al redelijk volle lippen heb.
    Mijn onderarmen waren niet meer glad, het was allemaal rauw vlees en het pikte enorm hard bij het minste wat ik deed.

    Mijn moeder zei uiteindelijk dat ik moest stoppen en ik kreeg van een vriendin, die werkt als verpleegster, allergiepillen mee waardoor alles na enkele dagen zo goed als weg was.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Leannan schreef:
    Dat is wel rot ja(no_chears)
    Ik wens je alvast veel beterschap en sterkte.
    En over bijwerkingen gesproken, laatst dat mijn dokter wat pillen had voorgeschreven voor mijn hormoontjes in bedwang te houden, had ik ook wat bijwerkingen, maar ze waren niet zo erg als bij jou.

    Ik had zo'n droge lippen, dat ze begonnen te vervellen en vervolgens scheurden mijn mondhoeken.
    Mijn lippen waren minstens 2 keer zo dik als anders, terwijl ik van nature al redelijk volle lippen heb.
    Mijn onderarmen waren niet meer glad, het was allemaal rauw vlees en het pikte enorm hard bij het minste wat ik deed.

    Mijn moeder zei uiteindelijk dat ik moest stoppen en ik kreeg van een vriendin, die werkt als verpleegster, allergiepillen mee waardoor alles na enkele dagen zo goed als weg was.


    bedankt <3

    Ik ben erg gevoelig voor bijwerkingen en zo. Ik heb een keer als klein kind antibiotica gehad voor keelontsteking, en de bijwerking was dat ik misschien wat duf kon zijn. Ik heb toen nog nooit zo vaak geslapen :')

    Maar die bijwerkingen van jou waren wel heel erg, of was het meer allergie dan? Dat is ook niet fijn :/


    Destroy what destroys you.

    Anesthesia schreef:
    Ik kan me niet voorstellen hoe het is om je zo te voelen, maar ik wens je veel sterkte en succes. Hopelijk gaat het snel beter!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Chuggaa schreef:
    (...)

    bedankt <3

    Ik ben erg gevoelig voor bijwerkingen en zo. Ik heb een keer als klein kind antibiotica gehad voor keelontsteking, en de bijwerking was dat ik misschien wat duf kon zijn. Ik heb toen nog nooit zo vaak geslapen :')

    Maar die bijwerkingen van jou waren wel heel erg, of was het meer allergie dan? Dat is ook niet fijn :/


    Dat van de lippen die aan het vervellen waren en gescheurde mondhoeken, was een bijwerking.
    Al de rest was allergische reactie.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.