• Til hug og blod.

    Turmoil schreef:
    (...)

    In de oude testamenten staan veel goede punten. Het enige jammere daarvan is dat meer dan 45 kilometer aan boeken, rollen papier, etc verborgen wordt in het Vaticaan (dingen die de 'gewone' mensheid wss. nooit meer zal zien). Als we die vinden, krijgen we een hele andere kijk op de wereld ... Geloof me. Het draait echt om de macht en daarbij worden op alle punten ter wereld de gemeenste wapens mogelijk gebruikt, om te bereiken wat men wilt.
    Het is met een reden dat we die niet zien hoor, want ik denk dat de mensen dan een heel ander beeld over godsdienst zullen krijgen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Turmoil schreef:
    (...)

    In de oude testamenten staan veel goede punten. Het enige jammere daarvan is dat meer dan 45 kilometer aan boeken, rollen papier, etc verborgen wordt in het Vaticaan (dingen die de 'gewone' mensheid wss. nooit meer zal zien). Als we die vinden, krijgen we een hele andere kijk op de wereld ... Geloof me. Het draait echt om de macht en daarbij worden op alle punten ter wereld de gemeenste wapens mogelijk gebruikt, om te bereiken wat men wilt.

    Dat kan ik heel goed geloven.
    - Denkt aan een plot voor National Treasue 3-
    Maar, neen serieus. Het is best triest eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2012 - 14:14 ]

    Turmoil schreef:
    (...)

    In de bijbel maakte het ook niet eens zozeer uit, zolang je uiteindelijk maar trouwde om voor te planten (omdat dat toen nog belangrijker was als nu, gezien onze overpopulatie). En om niet alles op de kerk af te schuiven: Moslims zijn ook tegen homohuwelijken, terwijl het in veel Arabische landen voor mannen gewoon is om elkaar anaal lekker af te raggen. Alleen is dat niet homoseksueel, maar doen de mannen dat als vrienden voor elkaar. Yeah right, you can kiss my fucking asshole.
    De Grieken en Romeinen zijn sowieso op bijna alle vlakken slimmer (geweest) dan ons in het verleden. Heidense stammen ook. Het geloof is alleen zo veranderd (bijna alle geloven), door mensen die macht (willen) hebben over beïnvloedbare mensen.


    Exactly, all true. Het probleem tegenwoordig is ook dat veel van die gelovigen (niet alle), meteen hun geloof op andere willen afschuiven.
    "Ik ben op een dieet dus jij mag geen donut eten", om maar even aan vaag voorbeeld te geven van wat ik bedoel.

    Ik ben al lang blij dat sommige landen het lgit gezien hebben en het huwelijk legaal hebben gemaakt, of een "civil union" beschikbaar hebben gesteld. Not the same as actual marraige and still pissing me off, but it's a start.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Errin schreef:
    (...)Het is met een reden dat we die niet zien hoor, want ik denk dat de mensen dan een heel ander beeld over godsdienst zullen krijgen.


    Er zijn veel gruwelijkheden waar wij mensen nauwelijks tot niets vanaf weten ... Evenals dingen die ons extreem verreiken in onze slimheid en manier van kijken tegen wat wij als ons hedendaagse leven kennen.

    Wij mensen worden zo dom gehouden ... Zo dom, dat het het huilen waard is.


    Til hug og blod.

    Turmoil schreef:
    (...)

    Er zijn veel gruwelijkheden waar wij mensen nauwelijks tot niets vanaf weten ... Evenals dingen die ons extreem verreiken in onze slimheid en manier van kijken tegen wat wij als ons hedendaagse leven kennen.

    Wij mensen worden zo dom gehouden ... Zo dom, dat het het huilen waard is.
    Het is zo, zelf in de wetenschap is dat zo.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Documentary presented by Anglican priest Pete Owen Jones which explores the huge number of ancient Christian texts that didn’t make it into the New Testament. Shocking and challenging, these were works in which Jesus didn’t die, took revenge on his enemies and kissed Mary Magdalene on the mouth – a Jesus unrecognizable from that found in the traditional books of the New Testament.

    Pete travels through Egypt and the former Roman Empire looking at the emerging evidence of a Christian world that’s very different to the one we know, and discovers that aside from the gospels of Mark, Matthew, Luke and John, there were over seventy gospels, acts, letters and apocalypses, all circulating in the early Church.

    Through these lost Gospels, Pete reconstructs the intense intellectual and political struggles for orthodoxy that was fought in the early centuries of Christianity, a battle involving different Christian sects, each convinced that their gospels were true and sacred.

    The worldwide success of Dan Brown’s The Da Vinci Code sparked new interest, as well as wild and misguided speculation about the origins of the Christian faith. Owen Jones sets out the context in which heretical texts like the Gospel of Mary emerged. He also strikes a cautionary note – if these lost gospels had been allowed to flourish, Christianity may well have faced an uncertain future, or perhaps not survived at all.




    - 3 keer raden wat er met de video gebeurd is?
    Weg. Pleite. Vernietigd. ^^

    Bluh en ik wilde hem graag linken, omdat er goede info in stond.
    Dan maar weer verder zoeken.


    Til hug og blod.

    Errin schreef:
    (...)Het is zo, zelf in de wetenschap is dat zo.


    In de wetenschap volgens mij net zo erg, misschien zelfs meer... Ik ben er heilig van overtuigd (leuke woordspeling, realiseer ik me nu :')) dat de overheid ook héél veel van ons verborgen houd. Van simpele dingen die ons onthouden van juiste/echt goede scholing en het hebben van een vrije geest, tot het echt verder kunnen ontwikkelen van de mensheid en het redden van onze aarde. Alles als apart punt en met elkaar gerelateerd.


    Til hug og blod.

    Turmoil schreef:
    (...)

    In de wetenschap volgens mij net zo erg, misschien zelfs meer... Ik ben er heilig van overtuigd (leuke woordspeling, realiseer ik me nu :')) dat de overheid ook héél veel van ons verborgen houd. Van simpele dingen die ons onthouden van juiste/echt goede scholing en het hebben van een vrije geest, tot het echt verder kunnen ontwikkelen van de mensheid en het redden van onze aarde. Alles als apart punt en met elkaar gerelateerd.

    In onderwijs is het al helemaal erg, zelfs ik haal de fouten uit mijn geschiedenis boek of kan de les verbeteren. Alleen zijn de leraren zo van hun gelijk overtuigd dat ze amper naar me luisteren en al helemaal geen gelijk geven. Zo blijven we natuurlijk foute dingen leren, en ben ik de vervelende kletskous.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MyFairyKing schreef:
    (...)
    In onderwijs is het al helemaal erg, zelfs ik haal de fouten uit mijn geschiedenis boek of kan de les verbeteren. Alleen zijn de leraren zo van hun gelijk overtuigd dat ze amper naar me luisteren en al helemaal geen gelijk geven. Zo blijven we natuurlijk foute dingen leren, en ben ik de vervelende kletskous.


    Lol, we worden steeds dommer in ons onderwijs gemaakt. Ik vrees voor de toekomst van mijn kinderen, wanneer ik die heb ...


    Til hug og blod.

    Wat een slimme hond.


    Food.

    USA, land van de vrijheid. Ironisch.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."