• Ik heb een probleem. Iets wat me echt dwarszit en irriteert.

    Een maand geleden ong. had ik mijn intake voor pedagogisch medewerker jeugdzorg, maar omdat iedereen zijn levensverhaal in zijn of haar presentatie verwerkte stond ik echt te kijken van "oke wauw, je kent elkaar maar 2 minuten?" en daarom vroegen ze bij het individuele gesprek wat mijn verhaal was. Op dit moment zit ik niet goed in mijn vel en krijg ik nog spoedhulp voor meerdere dingen, maar daarom wou ik er niet over praten.

    Conclusie: afgewezen wegens "agressief" gedrag. Fuck my life. Dat deed pijn, vooral omdat ik al niet zoveel zelfvertouwen heb over mezelf.

    Nu, moet ik me dus nog even snel aanmelden voor een andere opleiding. Medewerker paardenbedrijf lijkt me super leuk, maar het probleem is;

    1) Het is meer dan 5 jaar geleden dat ik in contact met paarden ben gekomen, ik was echter wel goed met paarden en had een verzorgpony, maar nadat deze is overleden had ik daar zoveel last van dat ik nooit meer heen ben gegaan.

    2) Ik zie er nou niet bepaald uit als een paardenmeisje.. Ik heb een neuspiercing etc. , en ik ben bang dat ze me daarom afwijzen.


    Kan iemand me help, raad, whatever geven? zo niet, bedankt voor het lezen..

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 13:20 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Geen probleem maken over je uiterlijk. Tegenwoordig letten ze daar met opleidingen als deze niet zoveel meer op als vroeger. Ik doe de VIG (Verzorging Individuele Gezondheidszorg) en ik heb een wenkbrauw piercing, tongpiercing, navelpiercing en een tattoo en ben vorig jaar ook gewoon aangenomen op deze opleiding vanwege mijn motivatie. Dat is waar ze het meeste naar kijken.
    Als je echt gemotiveerd bent met paarden, zullen ze dat echt wel aan je gedrag zien en nemen ze je daarop aan!
    Succes.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    SidV schreef:
    Geen probleem maken over je uiterlijk. Tegenwoordig letten ze daar met opleidingen als deze niet zoveel meer op als vroeger. Ik doe de VIG (Verzorging Individuele Gezondheidszorg) en ik heb een wenkbrauw piercing, tongpiercing, navelpiercing en een tattoo en ben vorig jaar ook gewoon aangenomen op deze opleiding vanwege mijn motivatie. Dat is waar ze het meeste naar kijken.
    Als je echt gemotiveerd bent met paarden, zullen ze dat echt wel aan je gedrag zien en nemen ze je daarop aan!
    Succes.



    Dankjewel. Je hebt geen idee hoeveel dat voor me betekent. Maar alleen ben ik zo bang, dat ze gaan kijken van; goh, hoe kom je van jeugdzorg naar paarden? en ik heb geen idee hoe ik dat moet motiveren..


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    xDesire schreef:
    (...)


    Dankjewel. Je hebt geen idee hoeveel dat voor me betekent. Maar alleen ben ik zo bang, dat ze gaan kijken van; goh, hoe kom je van jeugdzorg naar paarden? en ik heb geen idee hoe ik dat moet motiveren..

    Daar heb ik ook ervaring mee. Hiervoor deed ik de opleiding gamedesign en ben ook van die school afgestuurd omdat ik last heb van ADHD en niet rustig kon blijven bij die opleiding. Ik moest ook mijn motivatie uitleggen waarom ik in de zorg wilde, terwijl ik van een grafische opleiding afkwam. Je moet gewoon heel eerlijk zijn. Zo heb ik dus gezegd dat ik ADHD heb en daardoor niet lang stil kon zitten achter de computer en juist weer heel goed me ei kwijt kan als ik met mensen bezig ben. Jij kan bijv. zeggen dat de opleiding jeugdzorg niks was, en dat je vroeger altijd gek op paarden was en dat graag weer zou willen oppakken en daar later ook je werk van maken (:


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    xDesire schreef:
    (...)


    Dankjewel. Je hebt geen idee hoeveel dat voor me betekent. Maar alleen ben ik zo bang, dat ze gaan kijken van; goh, hoe kom je van jeugdzorg naar paarden? en ik heb geen idee hoe ik dat moet motiveren..

    Gewoon interesse tonen volgens mij! :Y)
    Maar ja, ik ben 15, heb nog geen ervaring gehad met sollicitaties.


    Owl you need is love.

    Wel, je moet jezelf niet verbergen, maar als het voor volwassenen enzo is, zou ik je uiterlijk heel deftig houden (meer dan normaal, tot je binnen bent) en laten merken hoe graag je het wilt!
    Motiveer gewoon met de waarheid (of een deel ervan), er is vast een heel goede reden waarom je ervoor gekozen hebt, je praat niet één keer over twijfelen, je hebt geen drie opties waauit je nog moet kiezen, het spreekt je echt aan, vertel het hen, dat je van paarden houd, dat je het beter bij jezelf vindt passen, het komt echt wel goed!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Dankjulliewel, ik ga me vanavond inschrijven. Ik ben super blij met jullie adviezen, dit helpt me echt een heel stuk vooruit! (H)(flower)


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Het is lullig dat ze je afwijzen om zoiets "onbenulligs". Persoonlijk vind ik het ook nogal heavy om je hele levensverhaal met anderen te delen die je niet kent, dus is jouw reactie méér dan logisch.

    Opleidingen. Zelf loop ik daar al heel erg lang mee te kutten, dus ik weet precies hoe wanhopig je voelt.

    Je wilt graag de opleiding Medewerker paardenbedrijf gaan doen. Als daar je passie ligt, moet je ervoor gaan! Zorg voor een goede motivatie. Toon je enthousiasme! Dat is het allerbelangrijkste. Docenten houden van enthousiaste en bedreven leerlingen! (ik heb zelf een tijdje de pabo gedaan, basisschool lerares dus, en ik weet hoe prettig en leuk het is als je leerlingen er zin in hebben).
    Je hoeft niet gelijk alles te weten. Mensen die nog gevormd en gekneed kunnen worden, blijken vaak betere studenten dan wanneer ze al alles weten.
    Je bent niet aangenomen voor PWJ en hebt er dus nooit op school gezeten. Als het goed is, zullen ze daar niet naar vragen. De kans is in ieder geval erg klein. Mochten ze dat wel doen, dan kan je motivatie heel simpel zijn: die richting leek mij ook leuk, omdat het werken met kinderen mij heel erg trok. Toch vind ik het werken met paarden nog leuker. Ik vind de opleiding goed bij me passen!
    Als je een beetje goed bent in lullen (zoals ik:P), kun je er nog van alles bijverzinnen. Op voorhand of terplekke (hangt van je voorkeur af).

    Wat je uiterlijk betreft: voor een gesprek of een 'sollicitatie' kun je altijd nog je neuspiercing uitdoen. Verder maakt het niet echt uit dat je er niet uitziet als een paardenmeisje. Zolang je je voor het gesprek maar netjes kleed (en dan bedoel ik dus niet in mantelpakje ofzo:P maar bijv. een spijkerbroek met donkere wassing, een simpel shirtje zonder print, een colbertje, haar in een netjese paardenstaart of in een knoetje. Een eerste indruk is namelijk ook belangrijk) en je jezelf goed motiveert en - het allerbelangrijkste - je enthousiasme toont!



    (tip: begin weer met rijden. Je moet weer in contact komen met paarden. Een verzorg/eigen pony/paard hoeft natuurlijk niet gelijk, maar alleen rijden is al prima. De contacten op de manege zijn erg belangrijk en je leert een heleboel. Als je op die opleiding komt/er naar toe wilt, terwijl je al tijden niet meer in aanraking bent geweest met de verzorging/het berijden van paarden komt je dat niet ten goede denk ik).

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 16:58 ]

    .. wtf, ik had niet door dat het zo lang was, muwhaha.

    Wauw Jessica, super bedankt.. Ik heb heel veel aan je reactie. Ik ben inderdaad aan het speuren om ergens weer wat te rijden of om op ruiterkamp ofzo te gaan zodat mijn geheugen weer wat opfrist.


    Ik zal hier wel plaatsen als ik me in ga schrijven, ik heb er veel zin in en veel mensen moedigen me er in aan dus daar ben ik al super blij om.

    Echt onwijs bedankt, ik heb heel veel aan je reactie, ook om het even terug te lezen als ik me weer onzeker voel! en dat doet me goed (flower)


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Graag gedaan (Y)(hoera)
    En hou me op de hoogte!

    Ik zou zoiezo alleen maar iets doen waar je gemotiveerd voor bent, als dat paarden zijn dan moet je daar volledig voor gaan. Als je genoeg motivatie laat zien dan nemen ze je echt wel aan.
    Nou in ieder geval succes.


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Voor de mensen die het willen weten; ik heb me ingeschreven! ;D

    en ik heb me tevens aangemeld voor een weekje ruiterkamp, om even weg te zijn van alles en om weer met paarden in aanraking te komen ^^


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Wat goed! :D
    Echt, top! Ik zit nu middenin de selectieprocedure van mijn komende opleiding: ik heb me dus ook net 'ingeschreven', voor zover dat kan. Moet nog heel wat testen en keuringen door voordat ik aangenomen wordt, maar heb ook de stap durven zetten.

    In ieder geval; heel veel succes girl!

    Jessiiicaa schreef:
    Wat goed! :D
    Echt, top! Ik zit nu middenin de selectieprocedure van mijn komende opleiding: ik heb me dus ook net 'ingeschreven', voor zover dat kan. Moet nog heel wat testen en keuringen door voordat ik aangenomen wordt, maar heb ook de stap durven zetten.

    In ieder geval; heel veel succes girl!



    Ah jij ook! het is altijd lastig om bepaalde stappen te zetten, maar als je het eenmaal gedaan hebt denk je, waar the fuck deed ik moeilijk over hahaha.

    En ik voelde me heel opgelucht. Eigenlijk kijk ik er zelfs naar uit, ik hoop dat dat zo blijft haha :3


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    xDesire schreef:
    (...)


    Ah jij ook! het is altijd lastig om bepaalde stappen te zetten, maar als je het eenmaal gedaan hebt denk je, waar the fuck deed ik moeilijk over hahaha.

    En ik voelde me heel opgelucht. Eigenlijk kijk ik er zelfs naar uit, ik hoop dat dat zo blijft haha :3


    Ik kijk er ook naar uit! Maar moet nog zoveel shit door dat ik het ontzettend graag wil halen. De sollicitatieronde ben ik door. Nu moet ik nog intake gesprek, voorlichting, intelligentietest, taaltest, sporttest, psychologische vragenlijst + gesprek, rollenspellen, medisch onderzoek, nog een gesprek, antecedentenonderzoek..

    Duim voor me? :Y):S