• YES! Aankomende zomer mag ik op werkvakantie naar de Sun Dance Ranch in Zweden.
    Ik rij al sinds mijn 10e paard en aangezien ik dit jaar 20 wordt , rij ik al bijna 10 jaar paard. Bij paarden voel ik me heel erg op mijn gemak en in zweden ook , perfecte combo dus. Afgelopen jaar ben ik hier al op gewone vakantie geweest en heb een week daar gereden en dat vond ik echt fantastisch. En nu ben ik aangenomen als helper!!! Ik ben echt te blij hierdoor.

    Voor de paardenkenners: Er wordt western gereden en vanaf de ranch kunnen er ritten gemaakt worden door het bos en de bergen. Ook wordt er gezwommen met de paarden. De paarden staan allemaal zonder hoefijzer , alleen sommige paarden krijgen tijdens de ritten hoefschoenen aan om meer grip te hebben tijdens het klimmen.

    Ik vertrek in ieder geval eind juni , maar als ik mijn studie eerder kan afronden kom ik eerder . Ik blijf daar dan tot eind Augustus , maar heel misschien blijf ik wel ietsjes langer. Dit topic is om jullie up to date te houden over het proces van mezelf voorbereiden en daarnaar toe gaan, uiteindelijk wil ik op een blog updates gaan geven als ik daar ben.



    Facebook Sun Dance Ranch Website Sun Dance Ranch


    Firm believer of all that is magic

    Oh wat leuk! Verblijf je daar dan bij een soort van gastgezin of niet?


    cause i'm a little unsteady

    Wat gaaf!
    Ik ben benieuwd naar je verhalen (: en alvast veel plezier. (Al is het nog een paar maanden weg.)


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Omg! Is dat toevallig vlakbij de Noorse grens? Wij hebben ook een keer in Zweden paardgereden, en dat was zoooo gaaf! We zijn zelfs off-road gegaan ^^ Dat is pas vertrouwen in je paard hebben; als je geen meter vooruit kunt kijken door de vele bomen haha.


    oi, suzy

    AAAHHH IK BEN ZO JALOERS! Echt niet normaal, dit is echt super! Veel plezier daar!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    oceaanwind schreef:
    Oh wat leuk! Verblijf je daar dan bij een soort van gastgezin of niet?


    Nee , ik werk op de ranch tegen kost en inwoning. Boven het toiletgebouw hebben ze een zolder omgebouwd tot slaapruimte


    Firm believer of all that is magic

    Wat een ontzettende droom. *O* Ik ben eens op vakantie bij een ranch geweest in Parc du Haut Languedoc, inclusief werken met koeien en wat je je al dan niet meer kan voorstellen, en sindsdien vind ik western rijden echt hemels. Moest ook echt een beetje afkicken van die prachtig wendbare paardjes, haha, dus ben stiekem wel een beetje jaloers. Het duurt inderdaad nog wel een tijdje, maar alvast heel, heel veel plezier toegewenst. ^^


    She's imperfect but she tries

    Treason schreef:
    Omg! Is dat toevallig vlakbij de Noorse grens? Wij hebben ook een keer in Zweden paardgereden, en dat was zoooo gaaf! We zijn zelfs off-road gegaan ^^ Dat is pas vertrouwen in je paard hebben; als je geen meter vooruit kunt kijken door de vele bomen haha.


    Het is wel redelijk dichtbij , maar wel nog een uur of 2 rijden. In Zweden begrippen is dat wat we hier noemen 5 minuten weg :p
    Vorig jaar ben ik met die ritten meegegaan en dat was wel echt heel gaaf , je gaat door heel veel verschillende paden. Hele brede paden maar ook van die weggetjes waar je je benen op je paard moet leggen omdat je je knieën anders stoot. Het is ook wel heel grappig , dag 1 deden we een uur over het opzadelen terwijl we op de vrijdag binnen 20 minuten op ons paard zaten. Het was de eerste dag een lichte klimrit , dag 2 gingen we cutting doen. Ze hebben een 'koe' aan een touwtje die steeds heen en weer gaat en die moet je dan insluiten. Mijn paard begreep het niet zo , maar er was een ander paard daar hoefde de ruiter niks te doen en dat paard crosste de baan door. De derde dag was er een avondrit , wat ik stiekem nog wel een beetje eng vond want je ging letterlijk galopperen in het pikkedonker. En het is in die bossen echt heel donker. De vierde dag was mijn favoriete rit , want hier zat de rengalop in haha en de laatste dag was een echte klimrit naar het hoogste puntje van het bos. En dat is hoog. Ze hebben dit jaar wel het progamma veranderd , maar dezelfde ritten worden nog ongeveer gemaakt alleen dan op een andere dag.


    Firm believer of all that is magic

    Oh wauw dat is echt super gaaf! Kunnen Quizletters niet even voor een vriendenprijsje op bezoek komen? :Y)

    Echt heel leuk! Heel veel plezier daar!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Todoroki schreef:
    Oh wauw dat is echt super gaaf! Kunnen Quizletters niet even voor een vriendenprijsje op bezoek komen? :Y)

    Echt heel leuk! Heel veel plezier daar!



    Hahaha dat is helaas niet mogelijk


    Firm believer of all that is magic

    Ah ik heb toen gereden bij een activiteitencentrum op 20 min rijden van Dals Långed. Was prachtig.


    oi, suzy

    Veel plezier alvast!
    Ik werk in de zomer altijd in een animatieteam op campings en dat voelt ook altijd als vakantie, heerlijk vind ik dat


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one