• Kan je 2totdemacht5 + 3totdemacht5 doen?
    Of moet de stam gelijk zijn? Snapt iemand de regels van machten bij elkaar optellen? Bij voorbaat dank!


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Dat staat ergens in mijn wiskundeboek. Maar dat ga ik nu niet erbij pakken c:

    2x2x2x2x2+ 3x3x3x3x3 =?

    Zo dus. Je rekent eerst wat 2^5 en 3^5 is en daarna tel je het bij elkaar op.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ja, dat snap ik, maar ik wil het antwoord ook een macht hebben ..


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    machten kan je vermenigvuldigen, maar ik denk niet dat je ze kan optellen als macht. als je ze echt wil optellen, moet je het gewoon uitrekenen

    Ja dat kan
    Want de machten zijn gelijk


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Als de machten gelijk zijn, dan kun je in principe de 'normale' getallen keer elkaar doen. En het machtsgetal er weer bij zetten.
    Toch?


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Eh, ik raak in de war door de reacties van degene voor me, maar ik denk niet dat dat kan. Als je het even met een voorbeeld doet zie je dat twee tot de tweede plus drie tot de tweede = 2x2 + 3x3 = 15
    (2+3)tot de tweede zou 5 tot de tweede zijn = 25 en dat is dus niet hetzelfde

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 16:47 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Je krijgt 5 tot de macht 5


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Indien het grondgetal niet hetzelfde is, kan dat niet, want 2²+3² /= 5²
    Je moet het altijd eens met een simpel voorbeeldje uitrekenen.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 16:49 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Savant schreef:
    Je krijgt 5 tot de macht 5

    Dit.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Je mag machten met dezelfde macht optellen, ja. Dus dat wordt hier 5 tot de 5de

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 16:50 ]


    Ex astris, sciencia

    Errin schreef:
    Indien het grondgetal niet dezelfde is, kan dat niet, want 2²+3² /= 5²
    Je moet het altijd eens met een simpel voorbeeldje uitrekenen.


    Het grondtal moet hetzelfde zijn en dan pas kun je de machten optellen (:

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 16:50 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)

    Het grondtal moet hetzelfde zijn en dan pas kun je de machten optellen (:

    Ja, maar 2 tot de tweede + 2 tot de tweede is toch ook niet gelijk aan 4 tot de tweede?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Mensen volgens mijn wiskunde boek kan het
    Het is, zoals ik al zei, 5 tot de 5de


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Savant schreef:
    Mensen volgens mijn wiskunde boek kan het
    Het is, zoals ik al zei, 5 tot de 5de

    Nu snap ik er serieus niets meer van.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.