• Hii (:
    Een vriendin van mij wil samen met mij een tongpiercing laten zetten. Alleen ik twijfel of ik dat wel zou doen. Want je hoort echt van die enge verhalen daar over: 'Als je het bolletje inslikt moet je meteen geopereerd worden anders maakt het je van binnen kapot' 'Je tong kan gaan ontsteken en je stikt er dan in' Je kent ze vast wel die verhalen. Mensen die hier eentje hebben, kunnen jullie mij wat informeren? :3

    x.


    Sometimes it's best not to care.

    goed... over het bolletje doorslikken en van binnen kapot gaan.. LOL, nee dat gebeurd niet, je lichaam is er zo op gebouwd dat je dat dingetje van 4mm, 5mm gewoon weer uitpoept (like it or not) en als je bij een goede piercer bent geweest, je piercing goed verzorgd en er niet mee speelt is de kans op ontsteken minimaal.

    Als je zelf twijfelt moet je er géén laten zetten.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik heb de mijne vorige week laten zetten. En je tong gaat opzwellen, maar dat is een normale reactie en die zal ook weer gewoon normaal dun worden. En het bolletje inslikken, tsja als ze hem niet goed vastdraaien dan wel ja. Maar als je inderdaad naar een goede piercer gaat, je je piercing goed verzorgt dan is de kans op ontsteken minimaal.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Ik heb al 2 jaar een tongpiercing, en nog nooit ergens last van gehad. Dat verhaal over het doorslikken van bolletjes: niks van waar, dat komt er gewoon via de natuurlijke weg weer uit :')
    Wat ik je wel kan aanraden is om bij een goede piercer te laten zetten. Piercings moeten met steriel materiaal (dat dus uit de verpakking komt en nog niet eerder is gebruikt) gezet worden. Als de piercer goed kan piercen hoeft het zetten geen problemen op te leveren.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg