• Kan je 2totdemacht5 + 3totdemacht5 doen?
    Of moet de stam gelijk zijn? Snapt iemand de regels van machten bij elkaar optellen? Bij voorbaat dank!


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Alhoewel, nee. Dat was nog iets anders, met a & b enz.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 17:03 ]


    Ex astris, sciencia

    Tempesta schreef:
    (...)
    Nu snap ik er serieus niets meer van.

    Nou de 5 blijft hetzelfde, je telt alleen de 2 en de 3 bij elkaar op
    Keer zou volgens mij niet kunnen, want dan moet de macht inderdaad gelijk zijn


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Je kunt de grondtallen alleen optellen als die hetzelfde zijn, dus

    2^3 + 2^5, dat kan wel omdat beide grondgetallen 2 zijn, dus dan de machten bij elkaar tellen = 2^8

    Dat kan dus niet als je 2^4 En 3^3 heb bijvoorbeeld;)

    Volgens mij is het zo;) En anders moet je maar een keertje opzoeken in je wiskunde boek! Zal er vast wel in staan;) Rekenregels enzo xD

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 16:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Tempesta schreef:
    (...)
    Ja, maar 2 tot de tweede + 2 tot de tweede is toch ook niet gelijk aan 4 tot de tweede?


    Oei, neen. Dat is bij vermenigvuldigen! Foutje..
    Maar je kunt ze toch niet optellen als de macht gelijk is? Want 2^5+3^5 is dus echt niet gelijk aan 5^5.
    @Savant, jou wiskundeboek is raar D:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)

    Oei, neen. Dat is bij vermenigvuldigen! Foutje..
    Maar je kunt ze toch niet optellen als de macht gelijk is? Want 2^5+3^5 is dus echt niet gelijk aan 5^5.
    @Savant, jou wiskundeboek is raar D:

    Ja, dat dacht ik ook al. (: Mijn rekenmachine is het trouwens met mij eens. Ja, ik ga dat soort dingen narekenen, haha.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tempesta schreef:
    (...)
    Ja, dat dacht ik ook al. (: Mijn rekenmachine is het trouwens met mij eens. Ja, ik ga dat soort dingen narekenen, haha.


    Ja, ik heb het ook nagerekend bij dat van 5^5, haha. Ben bezig met statistiek, dus mijn GRM ligt hier toch. Maar over dat was ik eerst zei was ik vrij zeker, daarom heb ik het niet nagerekend. Dom van me, want het is alleen bij vermenigvuldigen :p En delen is aftrekken. Ik heb nooit rekenregels gezien over optellen volgens mij, dat ben ik eigenlijk vrij zeker..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)

    Ja, ik heb het ook nagerekend bij dat van 5^5, haha. Ben bezig met statistiek, dus mijn GRM ligt hier toch. Maar over dat was ik eerst zei was ik vrij zeker, daarom heb ik het niet nagerekend. Dom van me, want het is alleen bij vermenigvuldigen :p En delen is aftrekken. Ik heb nooit rekenregels gezien over optellen volgens mij, dat ben ik eigenlijk vrij zeker..

    Dat van mij lag ook naast me, anders had ik de moeite ook wel niet gedaan. Over dat delen ben ik wel altijd in de war (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Bij optellen moet de stam gelijk zijn. Bij vermenigvuldigen mag je de stammen wel bij elkaar optellen, zoals hier en daar genoemd wordt.
    Je kunt het altijd narekenen met een simpel voorbeeldje, als je het even niet meer weet.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Tempesta schreef:
    (...)
    Dat van mij lag ook naast me, anders had ik de moeite ook wel niet gedaan. Over dat delen ben ik wel altijd in de war (:


    Als je machten met dezelfde stam deelt door elkaar, mag je de machten van elkaar aftrekken.

    Vb: 5^6/5^2 = 5^4


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tempesta schreef:
    (...)
    Ja, maar 2 tot de tweede + 2 tot de tweede is toch ook niet gelijk aan 4 tot de tweede?
    nm, verkeerd gelezen.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 18:31 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)nm, verkeerd gelezen.


    Ja, maar 2^2 + 2^2 = 8
    En 4^2 = 16, dus het klopt niet..


    Oke, ik zag nu pas je verandering

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 18:33 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    De grondgetallen kunnen wel gelijk zijn bij optellen.
    3² + 5² kan wel, maar de machten of de ''letters'' moeten wel gelijk zijn.
    Je kunt bijvoorbeeld niet 3a² + 2b² of 2³ + 5² doen.
    Dacht ik. :3

    5 tot de 5e. Zoals hierboven wordt gezegd ;)


    "I solemnly swear that i am up to no good."