• Ik zou deze zomer graag een studentenjob doen. Het probleem is dat ik geen ideeën heb waar ik die zou kunnen doen. Mijn mama stelde voor om in een apotheek te gaan werken, blijkbaar hebben ze daar altijd wel nood aan jobstudenten om de rekken bij te vullen. Het is natuurlijk afwachten of werkgevers mij zullen aannemen, aangezien ik nog maar 15 ben (vanaf dan mag je beginnen werken, maar de meeste doen dat vanaf hun 16).

    Weten jullie nog andere leuke vakantiejobs?


    Only losers can act the way you do

    De gemeente?
    Ik werk binnenkort in het gemeentehuis en verdien super goed voor wat licht werk :')


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    In apotheken is het tegenwoordig heel anders. Vaak nemen ze stagiaires aan in de zomervakanties aangezien er wel meer gedaan moet worden dan bijvullen, waar je vaak maar hooguit een uurtje mee bezig bent.
    De gemeente verdient inderdaad heel goed, maar ook in warenhuizen etc. In supermarkten moet je altijd 15 jaar of ouder zijn, dat kan dus ook.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2012 - 21:15 ]


    Your make-up is terrible

    Ik weet niet, bij het restaurant waar ik werk, werken ook een paar 15-jarigen.. Maar ik denk dat het per restaurant/eigenaar verschilt of die je aan zal nemen. Maar in de supermarkt vakkenvullen kan soms ook vanaf 15.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Inviolable schreef:
    Ik weet niet, bij het restaurant waar ik werk, werken ook een paar 15-jarigen.. Maar ik denk dat het per restaurant/eigenaar verschilt of die je aan zal nemen. Maar in de supermarkt vakkenvullen kan soms ook vanaf 15.
    En wat doe je dan in dat restaurant? Opdienen?


    Only losers can act the way you do

    Vakkenvullen? Post/kranten lopen? Afwassen in een restaurant? McDonald's?

    Ik weet niet zo goed... Ik werk in vogelpark Avifauna en daar mag je ook vanaf je 15e werken.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik werk in een snackbar en daar werken ook 15 jarigen. :Y)


    -

    Vanaf welke leeftijd mag gemeente?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Je woont in België, dat is al een pluspunt voor studentenjobs.
    Ikzelf werk als student op zondag bij een bakker (lekker vroeg eruit!) en ik vond dat werkje door in het blaadje te kijken van de buurtgemeenten, bij ons is dat De Kempenaar. Maar ook vaak in het blaadje van je eigen gemeente staan oproepen om jobstudenten.
    Voor de rest kun je altijd kijken bij supermarkten, maar daar maak je nu denk ik minder kans omdat het al juni is.
    Ik zou ook altijd je oren open houden want er zijn soms ook mensen die via via jobstudenten zoeken nog voor ze een oproep plaatsen.

    Tjah, ik zou zeker naar die apotheker gaan. Wie niet waagt, die niet wint. Anders zijn er nog voldoende jobsites en via student @ work (site van de overheid) vind je ook jobsites. =)

    Veel succes!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik werk bij KFC, daar lopen ook 15 jarigen rond maar ze moeten dan alleen schoon maken. Meer niet. Schrijf je voor de zekerheid bij de krantenwijk in. Als mensen op vakantie gaan, kan je dan in springen.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Ik werk bij de Fixet, lol, daar werkt één iemand van vijftien. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Assassin schreef:
    In apotheken is het tegenwoordig heel anders. Vaak nemen ze stagiaires aan in de zomervakanties aangezien er wel meer gedaan moet worden dan bijvullen, waar je vaak maar hooguit een uurtje mee bezig bent.
    De gemeente verdient inderdaad heel goed, maar ook in warenhuizen etc. In supermarkten moet je altijd 15 jaar of ouder zijn, dat kan dus ook.


    In supermarkten moet je geen 15 zijn hoor, ik ben op mijn 14e begonnen bij de Albert Heijn haha.


    Sometimes your plans don't work out because God has better ones.

    Aeroplane schreef:
    (...)En wat doe je dan in dat restaurant? Opdienen?


    Ik wel en volgens mij één van hen ook en de andere die er ook werkt die staat in de afwas


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Er zijn een heleboel gratis online vacaturebanken voor studenten: studentenwerk.nl, studentjob.nl, bijverdienen.nl, bijbanen.nl... Ik zou zeggen, ga daar eens kijken!


    I clicked my heels and wished for you.