• Deze RPG gaat over het leven van een rijke familie en een arme familie, de bediening van de rijke familie. Het speelt zich af in 1914, op het landgoed en kasteel Downton Abbey. Tussen deze families en onder deze families spelen zich allerlei drama's af. (die we in deze RPG zelf verzinnen/maken)


    Meedoen;

    Volledige naam:
    Leeftijd:
    Rol:
    Geslacht:
    Uiterlijk + Foto:
    Innerlijk:
    Extra:


    Rollen:

    Grantham (rijke familie)

    Vader |
    Moeder |
    Oudste dochter |
    Middelste dochter |
    Jongste dochter |
    Zoon |
    Oma (hoofd familie) |

    Bediening (is niet officieel familie)

    Hoofd bediening |
    Butler |
    First maid |
    Second maid |
    Lijfknecht |
    Ober 1 |
    Ober 2 |
    Kokkin |
    Keukenhulpje |

    Taken;
    Butler: Voor het openen van de deur, het op orde brengen van werk en het bedienen van de familie.
    Hoofd bediening: Het zelfde.
    First maid: Voor het helpen/bedienen van de moeder Grantham. (ook wel kamermeisje)
    Second maid: Voor het helpen/bedienen van de dochters Grantham. (ook wel kamermeisje)
    Lijfknecht: Voor het helpen/bedienen van zoon Grantham.
    Ober 1: Algemeen bedienen.
    Ober 2: Het zelfde.
    Kokkin: Koken.
    Keukenhulpje: Helpen met koken en eten doorgeven aan de obers/butler.

    Reserveren hoeft niet KAN wel, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Reserveringen verlopen na 2 dagen.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 12:58 ]


    how dare you speak of grace

    Ik weet niet of jullie de serie Downton Abbey gezien hebben, maar Carson (de butler) is inderdaad geen 17 meer :P


    When we hit our lowest point, we are open to the greatest change.

    Moet de personage hetzelfde zijn als in de serie?

    [ bericht aangepast op 19 dec 2012 - 19:00 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Wilde ik net vragen.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Werewolves schreef:
    Moet de personage hetzelfde zijn als in de serie?


    Als ik hem ga overnemen, liefst wel. Dan wil ik graag Mary. (Oudste dochter, de personage van de serie.)
    Anders maakt het me niet zoveel uit.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Als ik hem ga overnemen, liefst wel. Dan wil ik graag Mary. (Oudste dochter, de personage van de serie.)
    Anders maakt het me niet zoveel uit.


    Ik had de oudste dochter al. :c
    Maar die wil ik enkel als het niet zoals in de serie hoeft. Dat vind ik nooit leuk omdat het verhaal dan zo 'vast' ligt.


    everything, in time

    Patholoog schreef:
    (...)

    Als ik hem ga overnemen, liefst wel. Dan wil ik graag Mary. (Oudste dochter, de personage van de serie.)
    Anders maakt het me niet zoveel uit.


    Oké.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Anguish schreef:
    (...)

    Ik had de oudste dochter al. :c
    Maar die wil ik enkel als het niet zoals in de serie hoeft. Dat vind ik nooit leuk omdat het verhaal dan zo 'vast' ligt.


    Ik weet het. En ik wist ook dat je de oudste dochter niet wilde als er vaste rollen waren.
    Maar het verhaal hoeft daarbij nog niet zo vast te liggen, right?
    Áls de rollen niet "vast" liggen, dan maakt het me verder ook niet uit, dan mag je de oudste dochter, maar dan is het niet echt een Downton Abbey-RPG, dan is het een Engelse familie in de twintigste eeuw-RPG.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik weet het. En ik wist ook dat je de oudste dochter niet wilde als er vaste rollen waren.
    Maar het verhaal hoeft daarbij nog niet zo vast te liggen, right?
    Áls de rollen niet "vast" liggen, dan maakt het me verder ook niet uit, dan mag je de oudste dochter, maar dan is het niet echt een Downton Abbey-RPG, dan is het een Engelse familie in de twintigste eeuw-RPG.


    Maar liggen de rollen vast? Want ik heb de serie nog nooit gezien en ik kan zowat niks vinden over de middelste dochter. En ik hou niet zo van dezelfde persoontjes spelen als in een serie.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Als deze doorgaat wil ik wel het keukenhulpje (:


    “Do what I do. Hold tight and pretend it’s a plan!” - The Doctor

    Werewolves schreef:
    (...)

    Maar liggen de rollen vast? Want ik heb de serie nog nooit gezien en ik kan zowat niks vinden over de middelste dochter. En ik hou niet zo van dezelfde persoontjes spelen als in een serie.


    Zelf houd ik ook niet zo van vastgepinde personages.


    “Do what I do. Hold tight and pretend it’s a plan!” - The Doctor

    Ik vind het niet erg, maar als we met vast personages spelen moet de beschrijving wel een beetje verandert worden. De familie heet namelijk Crawley en niet Grantham (dat is eigenlijk de titel van de vader: de Earl of Grantham) ja ik ben een fan-girl (nerd)


    When we hit our lowest point, we are open to the greatest change.

    LOOOOOL Holymoly ik was ff heel lang niet meer op Q, butyeahh, als mensen door willen gaan moeten ze maar ff zeggen welke rol ze willen en dan zal ik nog eens kijken of we de bestaande rollen houden (:


    how dare you speak of grace

    Slumdog schreef:
    LOOOOOL Holymoly ik was ff heel lang niet meer op Q, butyeahh, als mensen door willen gaan moeten ze maar ff zeggen welke rol ze willen en dan zal ik nog eens kijken of we de bestaande rollen houden (:


    Ik wilde de jongste dochter, maakt niet uit of we met karakters uit de serie spelen of niet. :)


    When we hit our lowest point, we are open to the greatest change.

    Slumdog schreef:
    LOOOOOL Holymoly ik was ff heel lang niet meer op Q, butyeahh, als mensen door willen gaan moeten ze maar ff zeggen welke rol ze willen en dan zal ik nog eens kijken of we de bestaande rollen houden (:


    Middelste dochter.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki