• Ik verbaas mij soms heel erg over mijn klas, zoals afgelopen vrijdag. We moesten voor Skills [versterkt Engels] een reis plannen naar Engeland van vier dagen, en je mocht niet naar London. Daarna moest je het presenteren, en je moest een site doorgeven of een reisfolder voor het nakijken.
    Ik besloot geschiedenis te doen, want ik vind geschiedenis leuk.
    Ik voor mijn stuk in de reisplanner alles uit de kast gehaald wat mijn Engels kon verdragen, bleek eerst dat ik als enige van mijn groepje veel informatie had, het heel ''aantrekkelijk'' had gerepresenteert [ze hadden potdomme PALMBOMEN om elke pagina als rand gedaan.] en mijn Engels zo ongeveer klopte, die van hun niet.
    Toen moest ik vrijdag presenteren, en nog geen groep had niet een woord over Merseybeat gerept wanneer ze vertelde over Liverpool, terwijl dat wel overal vermeld stond als typisch Liverpool als je gingen googlen op Liverpool.
    Toen kwam na de presentatie de opmerking: 'Ja, Myke, ik weet niet hoor, maar Merseybeat is alles behalve typisch Liverpool, ik heb er nooit van gehoord.' de hele klas instemmend mompelen en mijn leraar: 'Het is wel typisch Liverpool.'
    Maar ook tijdens het presenteren lulde ik ook een verhaal over The Beatles, waaruit Merseybeat o.a. is ontstaan. Bleek dat op drie mensen na in de klas niemand van The Beatles had gehoord [ik wist ook als enige van de klas wie Ghandi was o.o]. Ze wisten ook niet wie John Lennon was, dat de Queen een Diamond Jubilee had, wie Madness was of dat soort dingen. Sowieso, in mijn klas ligt een laag cultureel niveau, ze weten ook niet dat er ontzettend word bezuinigd op kleine musea [tot mijn grote ergernis], of waarom het kabinet weer is gevallen. Maar bij mij ging het licht uit toen ze niet wisten dat het Tipton Hotel niet echt bestond, ze waren ervan overtuigd dat het wel bestond. o.o
    Zijn er nog meer mensen die zulke absurde klasgenoten hebben?

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 13:44 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Whut, ze kennen The Beatles niet? Wow.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aragog schreef:
    Whut, ze kennen The Beatles niet? Wow.

    Nee, ze kennen hun niet, waardoor ik spontaan een lachstuip kreeg tijdens het nabespreken van de presentatie.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ehm heel eerlijk heb ik ook nog nooit van Madness gehoord en ik wist ook niet dat Queen een Diamond Jubilee had. Maargoed ik heb ook ooit iemand meegemaakt en die wist niet eens wie Queen waren. Dus dan valt het bij mij nog mee :'). Maargoed, dan zal je ook wel verbaasd zijn dat ik enkele van die dingen ook niet wist :').
    Hmm, twee van mijn klasgenoten komen soms stoned naar school, mja dat kan allemaal op t HBO blijkbaar :').


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Scarface schreef:
    Ehm heel eerlijk heb ik ook nog nooit van Madness gehoord en ik wist ook niet dat Queen een Diamond Jubilee had. Maargoed ik heb ook ooit iemand meegemaakt en die wist niet eens wie Queen waren. Dus dan valt het bij mij nog mee :'). Maargoed, dan zal je ook wel verbaasd zijn dat ik enkele van die dingen ook niet wist :').
    Hmm, twee van mijn klasgenoten komen soms stoned naar school, mja dat kan allemaal op t HBO blijkbaar :').


    DE Queen, niet de band Queen. ^^" It was all over the news.

    OT: Idiots.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Barbaren...

    Scarface schreef:
    Ehm heel eerlijk heb ik ook nog nooit van Madness gehoord en ik wist ook niet dat Queen een Diamond Jubilee had. Maargoed ik heb ook ooit iemand meegemaakt en die wist niet eens wie Queen waren. Dus dan valt het bij mij nog mee :'). Maargoed, dan zal je ook wel verbaasd zijn dat ik enkele van die dingen ook niet wist :').
    Hmm, twee van mijn klasgenoten komen soms stoned naar school, mja dat kan allemaal op t HBO blijkbaar :').


    Wist je echt niet dat er een Diamond Jubilee was? Dat is vrij uitgebreid om het nieuws geweest, en op de Engelse zender was het de hele tijd te zien gedurende de drie dagen dat het werd gevierd. [:
    But als je nooit van Queen hebt gehoord, Jezus.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 13:53 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    What. The. Hell. Wist bijna niemand wie The Beatles waren?
    Ik ga niet eens daarop reageren. Serieus. :/
    Sommige mensen bestaan nou eenmaal. Ik weet niet echt hoe het met mijn klas zat. Ik zat in de cultuurklas, dus ik denk dat dat wel goed lag (:


    Destroy what destroys you.

    Ten schreef:
    (...)

    DE Queen, niet de band Queen. ^^" It was all over the news.

    OT: Idiots.


    Oh sorry, verkeerd gelezen dan :'). Maarrr daar had ik dan weer wel van gehoord.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Chuggaa schreef:
    What. The. Hell. Wist bijna niemand wie The Beatles waren?
    Ik ga niet eens daarop reageren. Serieus. :/
    Sommige mensen bestaan nou eenmaal. Ik weet niet echt hoe het met mijn klas zat. Ik zat in de cultuurklas, dus ik denk dat dat wel goed lag (:


    Dan heb je geluk gehad, maar het is in mijn klas echt heel beroerd. Ze konden niet eens vertellen van wie De Aardappeleters was en wat de kenmerken van de schilderstijl van Van Gogh waren. :/

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 13:55 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Forks schreef:
    (...)

    Wist je echt niet dat er een Diamond Jubilee was? Dat is vrij uitgebreid om het nieuws geweest, en op de Engelse zender was het de hele tijd te zien gedurende de drie dagen dat het werd gevierd. [:
    But als je nooit van Queen hebt gehoord, Jezus.


    Haha ik had het verkeerd gelezen ;x. Ik dacht dat het over de band ging. Maar daar heb ik wel iets van meegekregen. Maar ik kijk amper tv en de radio is ook bijna nooit aan.. Maar ik heb er wel over gelezen in de krant.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Ik zit niet zo in een klas met veel cultuur kennis. Ik moest bijvoorbeeld een verslag maken van he Beatles . En en meisje uit mijn klas -die ik niet mag- zei dit: 'Waarom kunnen we geen verslag maken over Justin Bieber? The Beatles zijn zo oud.' Een paar mensen waren er zelfs mee eens -.-'


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Scarface schreef:
    (...)

    Haha ik had het verkeerd gelezen ;x. Ik dacht dat het over de band ging. Maar daar heb ik wel iets van meegekregen. Maar ik kijk amper tv en de radio is ook bijna nooit aan.. Maar ik heb er wel over gelezen in de krant.


    Bij ons is de radio ook niet veel aan, alleen in de auto of thuis op Classic FM. But, je hebt er gelukkig iets van meegekregen. [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    RainbowShine schreef:
    Ik zit niet zo in een klas met veel cultuur kennis. Ik moest bijvoorbeeld een verslag maken van he Beatles . En en meisje uit mijn klas -die ik niet mag- zei dit: 'Waarom kunnen we geen verslag maken over Justin Bieber? The Beatles zijn zo oud.' Een paar mensen waren er zelfs mee eens -.-'


    Al sla je me dood, wat heeft deze wereld zo schrikbarend verandert dat The Beatles opeens niet meer tijdloos zijn? o.o


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Idiots. =.=


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Dat soort dingen heb ik ook heel vaak. Laatst kwam ik er nog achter dat ruim tweederde van de mensen in mijn klas nog nooit van de Bermudadriehoek had gehoord, en over hun woordenschat zal ik maar niet eens beginnen. Sommige mensen zijn gewoon zo... dom.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 14:38 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan